Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2914593
Ik heb hier ook wel eens berichten, opmerkingen en geruchten voorbij zie komen dat het lijkt of medicijnen, behandelingen etc. voor hogere bedragen lijken  te worden gefaktureerd dan bij niet verzekerden.. :-\..
Nu ben ik 3 dagen geleden wat extra pijnstillers/ontstekingsremmers gaan halen..carprodyl 50mg.!! De vorige 20 tabletten waren onderdeel van een grotere behandeling/rekening dus dat viel niet zo op..Nu moest ik voor 20 tabletten bijna 33 euro betalen..het zijn in mijn ogen een soort van paracetamollen voor dieren >:(..Voor dit soort bedragen kan je een jaar paracetamollen halen voor ons zelf..
Nu dacht ik google toch eens..binnen 2 minuten...5,10 voor 20 tabletten op een internetsite voor dierenmedicijnen. Je moet wel voor een recept van een dierenarts zorgen..maar dat mag je ook aan hun eigen dierenarts voorleggen..ik vond dat eigenlijk toch wel heel erg shockerend...en dacht aan een opmerking hier op BP..hoe zorg je dat de verzekeringspremies sky-high worden..en moet ik dit misschien gewoon eens aan de verzekeraar voorleggen..
Ik weet totaal niet of dit iets met het verzekerd zijn te maken heeft..maar ik vind het verschil te erg..
Laatst gewijzigd door Summerditches op di 29 apr 2014, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2914603
Er zit heel veel verschil in dierenartsen en wat je betaald voor medicijnen / verbandmiddelen.
Jaren geleden gebruikte onze Luc Prednisolon. Ik betaalde bij mijn eigen dierenarts rond de 7, 50 euro.
Toen gingen we verhuizen en haalde ik een potje bij een ander dierenarts was dubbel zo duur voor dezelfde hoeveelheid.
Had laatst verbandrolletjes , kleefverband petflex, nodig.
Bij mijn dierenarts 5 euro per rolletje, dezelfde bij dierenapotheker 5 voor 15 euro.
Het loont echt om even rond te kijken en ik kom meestal weer bij www.dierapotheker.nl terecht.
#2914685
Ja er zit veel prijsverschil, maar dan nog zijn pijnstillers voor dieren veel duurder.
Raar maar waar maar metacam voor mensen is veel goedkoper dan voor honden. En dat is niet omdat het 10 keer over de kop gaat (nou ja misschien voor de farmaceut).
Maar voor minder dan een euro koop je een doosje paracetamol, voor die prijs heb je nog niet eens 1 tablet metacam.  :-\
#2914875
Lida. S schreef: Als ik medicijnen voor de hond nodig heb ga ik naar de apotheek. Dat is veel voordeliger. Als er een recept nodig is ga ik 1keer naar de DA en lever dan t doosje in bij de apotheek. De DA en/of verzekering mag van mij best verdienen, maar t prijsverschil is vaak 100%
Ja maar wettelijk mag dat dus niet, dan mag je als dierenarts geen humane middelen voorschrijven als er een geregistreerd alternatief is voor dieren.  :-\

Vanmorgen bij de Lidl 20 paracetamollen voor 39 cent gekocht, echt bizar zo goedkoop.
#2914887
Het is allemaal zo corrupt als het maar kan.
Ik moest een kniebrace,op medische indicatie.
Bij het revalidatie centrum was een jonge vrouwelijke arts die heel eerlijk vertelde; mevrouw als u die brace hier contant afrekend kost hij 58 euro. Maar wanneer u de factuur via de zorgverzekeraar doet betaald u 158 euro  :o
Valt geheel onder eigen risico!
#2914892
Ja, ik let op waar ik de pijnstillers koop. Bij mijn da 64 euro voor fles van 100 ml meloxicam. Hij wenst mijn merk niet te bestellen. Ik geef meloxicam 200 ml voor 58,20. Koop dat dus bij de da in mijn dorp. Ga daar alleen heen voor spoed en voor de pijn medicatie,  verder hebben wij niet dezelfde zienswijze. Maar ik ga niet het dubbele voor een flesje meloxicam betalen, alleen omdat mijn da een duurder merk verkoopt.
#2914937
Ik heb hier vorig jaar de dierenartsen in de stad afgebeld om te vragen wat de prijs was voor milbemax (ontworming voor de kat). Ik kwam toen op het volgende overzicht uit:
DA gebeld en één pil kost daar €9,40 (dierenkliniek eikenlaan groningen) maar wanneer je er 4 koopt betaal je voor 3 dus dan is het €7,05 per stuk.

DA paterswoldseweg Groningen: €6,50 per stuk en ook 4 halen 3 betalen. Dan komt het uit op €4,88 per stuk.

Dierenziekenhuis vechtstraat Groningen: €7,65 per tablet en ook 4 halen 3 betalen. Dan is het €5,74 per stuk.

Via internet was dit de goedkoopste die ik kon vinden met €5,50 per pil en 2,95 verzendkosten (goedkoper dan medpets) en 5 stuks voor €25,50.
Het kan met standaardmedicijnen daarom zeker lonen om andere dierenartsen af te gaan en op internet te kijken ;) De prijzen kunnen enorm uiteenlopen.
#2915019
fransbulletje schreef: Er zit heel veel verschil in dierenartsen en wat je betaald voor medicijnen / verbandmiddelen.
Jaren geleden gebruikte onze Luc Prednisolon. Ik betaalde bij mijn eigen dierenarts rond de 7, 50 euro.
Toen gingen we verhuizen en haalde ik een potje bij een ander dierenarts was dubbel zo duur voor dezelfde hoeveelheid.
Had laatst verbandrolletjes , kleefverband petflex, nodig.
Bij mijn dierenarts 5 euro per rolletje, dezelfde bij dierenapotheker 5 voor 15 euro.
Het loont echt om even rond te kijken en ik kom meestal weer bij http://www.dierapotheker.nl terecht.
Zooo, bedankt voor de tip. Als ik daar voor Theo zijn laxatract, voor Luna haar Ectodex en dan de dentalbrokjes die Theo als snoepje moet eten van de DA 1 keer bestel ben ik zomaar makkelijk ruim 20 euries goedkoper uit dan dat ik bij onze DA moet afrekenen. Een zakje Dentalbrokjes kost hier 1.5 kilo 21 euries en bij die site 3 kilo 30 euries. Dat scheelt wel erg veel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door