Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#2911109
Ik ben al maanden op zoek naar een nieuwe multivitamine, maar dat valt nog niet mee. Dit is geen multivitamine voor mij, maar voor mijn dames. Omdat een multivitamine voor een hond niet gebruikelijk is om te geven, zet ik het even in de bar neer. Zo dat niet iedereen gaat denken dat het normaal is dat honden een multivitamine moeten slikken. Mijn shelties krijgen deze om de stofwisseling te ondersteunen.  Voorheen had ik altijd Davitamon Compleet weerstand, maar daar hebben ze de laatste tijd Jodium inzitten. Ben nu bezig met de laatste tabletten van de oude pot, maar de tijd begint nu echt te dringen, Whisper kan wel jodium verdragen, maar dan zit ik nog met Phoebe het zou handig zijn dat ze samen een multivitamine zouden kunnen opmaken.  . Ik ben nu al een hele tijd aan het zoeken, er zit altijd wel iets afwijkends in. Vitamine A mag niet te hoog zijn voor de lever, omdat ze snel een leveronsteking hebben, Jodium mag voor Phoebe niet te hoog zijn, i.v.m. hyperthereoidie die dan ontstaat,

* ze moeten zonder jodium zijn
* liefst niet te ver boven de 400 ug Vitamine A
* B6 mag niet te hoog zijn (liefst in de buurt van 7 mg)
* er mogen geen toevoegingen Xylitol of andere zoetstoffen inzitten
* Maar ook geen Druivenpitextract (OPC) wat nu vaak toegevoegd wordt. 

Wie O wie kan mijn helpen met deze zoektocht?

Bij de meeste vitamine tabletten met de vitamine A kom je al uit boven de 700 ug (dat is te veel i.v.m. de lever)
Veelal als er geen Jodium inzit, zit er weer OPC (druivenpitextract)  in, wat giftig is voor honden. 
En heel vaak om de vitamines beter op te nemen, zit er Xylitol in of andere zoetstoffen die giftig zijn voor honden.


Dit zit er in de oude Davitamon Extra Weerstand
Vitamine A      400    µg
Vitamine B1          0,7 mg
Vitamine B2          0,8 mg
Vitamine B3          9    mg
Vitamine B5          3    mg
Vitamine B6          7    mg
Vitamine B11 (foliumzuur)  100 mg
Vitamine B12        0,5 mg
Vitamine C        110  mg
Vitamine D            1,66 µg
Vitamine E            5      µg
Calcium                41  mg
Koper                      0,75 mg
Magnesium        15 mg
Mangaan                1,5 mg
Molybdeen            75  µg
Selenium                35  µg
IJzer                      7 mg
Zink                        6 mg
Laatst gewijzigd door charmed op ma 21 apr 2014, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#2911279
charmed schreef: Daar zit ook jodium in, die had ik al gevonden. Die heeft er ook maar 1 als ik zoek op de site
Je kunt haar altijd benaderen ze kan heel veel aanpassen, misschien kan ze je wel helpen.
Niet geschoten is altijd mis,  ;)
Door charmed
#2911391
aurora borealis schreef: Je kunt haar altijd benaderen ze kan heel veel aanpassen, misschien kan ze je wel helpen.
Niet geschoten is altijd mis,  ;)
Dank je! ik kreeg via een ander forum de tip om via een natuurapotheek de vitamines precies op maat te laten maken, en dan recept vragen aan de dierenarts. Dit lijkt me een betere optie, dan kan ik meteen met de dierenarts gaan overleggen, wat we nog aangepast willen hebben, zodat ze geen problemen meer kunnen krijgen van de vitaminepreparaat.

Dat wordt dan weer een hele zorg minder!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door