Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pinkeltje
#28940
ik zou graag willen weten hoeveel gram een kat (volwassen en kitten)per dag nodig heeft van dit voer.ik geef ze altijd zoveel als ze willen en heb geen flauw idee hoe veel ze eten.ik doe het voer altijd in een grote bewaarton en heb de zak dus weggegooid zonder er op te letten.weet iemand van jullie dit?
en ik heb hier gelezen dat nutro ook goed voer is voor de kat,maar wat kost dit en hoeveel hebben ze hier van nodig?en welke soort van nutro bedoelen jullie?want er zijn meerdere soorten toch?
Gebruikersavatar
Door chooky
#28942
Ik zou het wat hoeveelheid betreft niet weten. Ik heb daar zelf ook nooit zo op gelet. Ik gaf ook altijd zoveel als ze wilden. Biofoood heb ik wel gegeven, maar Nutro niet. Dat weet ik dus ook niet.
Door pinkeltje
#29016
is biofood egenlijk een goed merk?of zijn er betere?ik heb hier veel gelezen over nutro,maar dit verkopen ze niet hier in de buurt.wel verkopen ze acana,animonda en carocat.wat is het verschil prijs/kwaliteit tussen deze merken?
Door sylvia
#29049
pinkeltje schreef: is biofood egenlijk een goed merk?of zijn er betere?ik heb hier veel gelezen over nutro,maar dit verkopen ze niet hier in de buurt.wel verkopen ze acana,animonda en carocat.wat is het verschil prijs/kwaliteit tussen deze merken?
Ik denk dat je met vragen over brokjes hier op het verkeerde forum zit,hier wordt liever over vers nagedacht dan over brokken,maar daar er meer fora met brokkenkennis zijn dan fora met vers kennis,kun je je vraag overal beantwoordt krijgen.Voor prijs verschillen kun je denk ik op de sites van de desbetreffende fabrikanten terecht.
Door pinkeltje
#29087
hoi sylvia,
ik begrijp je reactie maar ik ben hier niet voor de brokjes.ik ben hier om een hoop te leren over versvlees voeding en barf voor mijn katten,helaas willen mijn katten hier nog niet aan dus ben ik voorlopig nog op zoek naar een "goede"brok.(zonder rotzooi erin).op andere forums of prikborden kan ik niet goed met deze vraag terecht omdat 90% van de mensen daar Iams of eukenuba aan het aansmeren is.ik denk dat jullie me hier veel beter kunnen vertellen wat een relatief goede brok is.
Door sylvia
#29108
Het was ook niet vervelend bedoeld hoor,maar hier heeft iedereen meer interesse om zich in barf of kompleet vers te verdiepen,niet in brokken.Maar ik denk dat je moet kijken naar welke qualiteit grondstoffen worden gebruikt,worden er door de EEG toegestane chemische middelen gebruikt (das al een goeie weggever omdat voer lekker te laten staan,geheid zit er bha,etoxiquine in of iets dergelijks) Ikzelf zou voor de Nutro gaan,die vindt ik zelf het beste op mij overkomen,met grondstoffen enzo.
Verder moet je ook kijken hoe doen jou dieren het erop,want voorhetzelfde geld doen die van jou het er niet lekker op en kun je beter voor een ander merk kiezen.
Groetjes Sylvia
Door Gaby
#29436
pinkeltje schreef: hoi sylvia,
ik begrijp je reactie maar ik ben hier niet voor de brokjes.ik ben hier om een hoop te leren over versvlees voeding en barf voor mijn katten,helaas willen mijn katten hier nog niet aan dus ben ik voorlopig nog op zoek naar een "goede"brok.(zonder rotzooi erin).op andere forums of prikborden kan ik niet goed met deze vraag terecht omdat 90% van de mensen daar Iams of eukenuba aan het aansmeren is.ik denk dat jullie me hier veel beter kunnen vertellen wat een relatief goede brok is.
Mijn katten wilde hier eerst ook niet aan, maar ik zeg maar altijd, mijn katten hebben niks te willen!
Het ging ook niet vanzelf, maar ze eten het nu al wel zo'n drie kwart jaar.

gr. Gaby
Door Lizzy
#29437
Mmm, mijn kat is duidelijk de baas hier.... :(. Feitelijk heb ik hier niets te willen.... Het is mij dus ook niet gelukt om Snuf over te zetten op vers/rauw. Zij krijgt daarom Hope Farms brokjes. Je moet toch wat.....
Door pinkeltje
#29449
Lizzy schreef: Mmm, mijn kat is duidelijk de baas hier.... :(. Feitelijk heb ik hier niets te willen.... Het is mij dus ook niet gelukt om Snuf over te zetten op vers/rauw. Zij krijgt daarom Hope Farms brokjes. Je moet toch wat.....
ja dat is hier dus ook het probleem,moet dus (ik hoop voor tijdelijk) op zoek naar een "goede" brok.ze krijgen dan 1 dag per week VERPLICHT rauw hart e.d,dan maar een dagje slecht eten,maar dan hebben ze toch een stukje rauw binnengekregen! :D
Door pinkeltje
#29451
ik heb een tijdje zitten snuffelen op internet en ik vond nutro idd erg goed klinken,als de biofood brokjes op zijn ga ik toch eens nutro (natural choice) proberen,ze doen het goed op de biofood maar hebben er wel vrij veel ontlasting van.de prijs van nutro valt ook best mee als je in een keer een grote zak koopt.
Door sylvia
#29498
Lizzy hoe heb je geprobeerd jou kat over te zetten op rauw?
Door pinkeltje
#29531
sylvia schreef: Lizzy hoe heb je geprobeerd jou kat over te zetten op rauw?
ben ik ook wel benieuwd naar!!alle tips zijn welkom,alhoewel ik al bijna alles geprobeerd heb wat je maar kan bedenken!
Door sylvia
#29549
Ik had dat probleem met rauwe eendagskuikens en botten,maar door het gewoon aan te blijven bieden is het toen toch gelukt.
misschien eerst eens soepvlees proberen meestal vinden ze dat allemaal wel lekker zeker als het een beetje bloederig is.
Door Lizzy
#29604
sylvia schreef: Lizzy hoe heb je geprobeerd jou kat over te zetten op rauw?
Oh, op diverse manieren. Gemengd met brokjes ging nog het best. En toen heeft zij een tijdje vers gegeten. Totdat ze op een dag haar eten ging weigeren en op de trap (daar krijgt zij haar eten) in de woonkamer de hele dag ging staan miauwen dat ze eten wilde. Knap irritant! Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik wat van haar verse eten naar binnen heb gepropt. Letterlijk onder dwang. Dat heeft haar weer een tijdje het verse voer doen eten. Totdat zij weer begon te weigeren en toen was ik het zat. Ik kon er niet meer tegen dat zij de hele dag op de trap naar me stond te "Prrrrr. Prrrrrr. Miauwwwwww. Prrrrr". Ik dacht toen echt "stik, hier heb je je brokkies en geniet ervan". Erg he?!
Door ~anna~
#29610
pinkeltje schreef: hoi sylvia,
ik begrijp je reactie maar ik ben hier niet voor de brokjes.ik ben hier om een hoop te leren over versvlees voeding en barf voor mijn katten,helaas willen mijn katten hier nog niet aan dus ben ik voorlopig nog op zoek naar een "goede"brok.(zonder rotzooi erin).op andere forums of prikborden kan ik niet goed met deze vraag terecht omdat 90% van de mensen daar Iams of eukenuba aan het aansmeren is.ik denk dat jullie me hier veel beter kunnen vertellen wat een relatief goede brok is.
Bij de natuurwinkel kan je ook brokjes kopen van een goed merk kopen let wel op de datum.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door