Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2909484
Ik zit nu naar "verslaafd aan..." van net5 te kijken, een dame die kattensnoepjes eet, ze verteld het voor het eerst aan een vriend die zich rotschrikt en vraagt of ze de ingredientenlijst wel gelezen heeft en zich zorgen maakt om haar gezondheid...

Toch typerend dat diezelfde mensen er geen seconde bij stil lijken te staan dat ze die dingen dus wel aan hun katten voeren (en dat ze verrekte weinig schelen qua ingredienten met brok) zonder ook maar 1 sec aan de ingredienten te denken...
Soms is de mensenwereld best raar  ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2909487
;D ;D ;D

Maar ja, die kat kan natuurlijk allemaal van die gevaarlijke dingen eten, daar kunnen ze wel tegen.
Behalve rauw vlees dan. Dat is gevaarlijk  ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2909493
Whaha, ik zag het gisteravond / vannacht, en zei precies hetzelfde tegen meneer S  :biggrin2:

De uitslag bij het onderzoek van de dokter is ook leuk straks  :P
Door Martine-Tom
#2909496
Kim_S schreef: Whaha, ik zag het gisteravond / vannacht, en zei precies hetzelfde tegen meneer S  :biggrin2:

De uitslag bij het onderzoek van de dokter is ook leuk straks  :P
Oh ben benieuwd, zit nu even bij een vrouw die gezichtsmaskers eet  :biggrin2:

Echt hoor, hij maakte zich druk over chemicalien in de snoep  :o Nou ben ik naief mss maar in beginsel vind ik dat wat ik voor mijn dieren als eten kan kopen ook gewoon eetbaar moet zijn voor mensen...op de botten na zou ik het eten van mijn dieren immers ook gewoon kunnen eten...
Dat zou met commercieel voer toch ook zo moeten zijn? (Ok ik moet er niet aan denken hoor, maar er zou toch niks in moeten zitten waar ik echt ziek van word ofzo...lijkt mij..)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2909501
Die vent met die ballonnen ook al gezien?  :uglystupid2:

Yummie, gezichtsmaskers  :P

Rare jongens, die mensen.
Ik vind ook dat voer voor dieren qua verteerbaarheid en gevaarlijke stoffen ook best geschikt voor mensen zou moeten kunnen zijn. Helaas is dat kattenvoer niet eens geschikt voor katten, en voor mensen dus al helemaal niet.

Leuk programma wel, kijkt lekker weg  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2909506
Zo dan  :o

Conclusie van de mensenarts was dat er oa carcinogenen in zitten en dat katten domweg niet oud genoeg worden om dood te gaan aan het voer maar omdat wij mensen nou eenmaal 60 of 80 worden worden wij er wel ziek van.

*Martine is blij dat ze rauw voert  :biggrin2:*
Door millyckk
#2909556
Heb gisteren ook zitten kijken..... dat gedeelte over dat kattenvoer: geweldige anti-brok reclame :D
Door - pien -
#2909560
'Haar kat was al 17 geworden met het eten van die snoepjes dus het was niet gevaarlijk'  ::)
Door Martine-Tom
#2909571
*milyck* schreef: Heb gisteren ook zitten kijken..... dat gedeelte over dat kattenvoer: geweldige anti-brok reclame :D
Nou ik vond het best shocking dat die vrouw dus zelfs in therapie gaat om van de kattensnoepjes af te komen omdat het toch wel sort of gevaarlijk was  ::) ::) (goh wie had dat gedacht) en ik vraag me af of ze die denkwijze door gaat zetten dat het dan mss ook wel niet zo goed voor de katten is.
En ik moet zeggen, dat het niet gezond is dat snap ik, maar de uitspraak "katten gaan er niet dood aan omdat ze domweg niet lang genoeg leven" was toch wel ff een shocker hoor, dat kattenvoer niet FDA goedgekeurd is voor humaan gebruik...ik vind het zo bizar dat dat gewoon kan. Iets waarvan "ze" vinden dat gevaarlijk is voor mensen mag gewoon aan katten en honden gevoerd worden.

Dat er zo met onze dieren omgegaan word "joh statistisch gezien duurt het 20 jaar voor je doodgaat aan *** stofje dus flikker maar in brokken die dieren leven toch zo lang niet"  :-\
Door Elvira
#2909787
*Dorothea* schreef: Ik snoepte vroeger als kind  van de Hols volkorenkluifjes :crazy2:
Dat is op dit forum wel een jeugdzonde.  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door