Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2904686
36 keer ben ik de afgelopen 3 nachten gestoken/gebeten door ?? Tja geen idee.
Yordi nog een pak meer. De steek bulten beperken zich tot vooral onze buik/borst en armen. Bij mij ook nog mijn nek. Benen/rug worden met rust gelaten. (Ik heb 2 kleine plekjes op mijn bovenbenen).
De plekjes jeuken niet echt. Zodra je eraan zit jeuken ze wel. Maar niet onophoudelijk. Je ziet in de rode plekjes echt een bijt/steek 'centrum'. Dus het is geen allergische reactie.
De hele kamer nakeken. Yordi had een beestje gevonden. Die gekild. Maar helaas was dat de boosdoener niet (alleen).

Vanmorgen en vanmiddag heb ik vol programma met kraam visite gehad. En vanavond hebben we de kist gesloten van de tante van Yordi. Bij terug komst is hij snel wat eten gaan maken en ik was alvast begonnen aan de rigoureuze schoonmaak van de slaapkamer.
Vanmiddag had ik de moltonhoezen al op kookwas gewassen.
En het dekbed/kussen en matras met vlooienspray ingespoten. Ik denk niet dat het vlooien waren/zijn. Maar ik had de spray nog en het is beter dan niets.
Na het eten heftig begonnen. Matrassen afgezogen. Gordijnen afgehaald, die gaan de was in. Vloer extra goed gezogen, matrastijken eraf gehaald, matrassen zelf zeer grondig met de stoomreiniger gedaan. Kussens op 60 graden de was in (gelukkig kwamen ze snel droog in de droger). Lattenbodems uit het bed gehaald en volledig nagegaan met de stoomreiniger. Bed van de muur getrokken erachter gezogen en gestoomd, nachtkastjes leeg, gezogen en jup gestoomd. Alle richels naden en kieren van de (kunststof) kozijnen schoon gestoomd. De plant heeft een douche gekregen en slaapt vannacht op de slaapkamer. Alle decoratie is afgestroomd of grondig afgewassen.
Het knuffeltje van weilen chou-chou dat bij het altaartje staat wilde ik eigenlijk niet wassen maar gaat er toch aan geloven. En last nut not least alle 3 de kasten (2 'kleine' dressoir achtige en 1 muurkast) helemaal leeg gehaald (kleding en linnengoed). Alles ga ik opnieuw wassen.. Hellup!! Ik wil op het moment gewoon NIETS aan het toeval over laten. Ik heb nu een kleine en wil niet dat hij ook gebeten/gestoken word.
Helaas passen de matrastijken niet in de wasmachine. Dus die gaan morgen samen met het dekbed naar de stomerij.
Ik hoop dat ik zo voldoende heb gedaan om van het gespuis af te zijn. Vervelende is dat we tijdens het oorlogspad geen daders zijn tegen gekomen :( ik hoop niet dat het een of andere akelige microbeestjes zijn).
#2904699
Juul schreef: google eens op bedwantsen.
Ja die was ik al tegen gekomen, samen met nog een aantal mini beestjes. Die bedwantsen zijn dus groot zat om te zien. Maar ben niks tegen gekomen. Alle kieren en naden zijn verhit met de stoom reiniger. Heb extra nadruk gelegd op de plekjes waar ze kunnen binnen kruipen.
Als het al zulke beestjes zijn.
#2904700
charmed schreef: Bedwansen schijnen drie maaltijden te nemen, dus dan heb je drie bultjes onder elkaar zitten steeds. Ooit eens gezien bij die dr van Oprah met zijn blauwe chirurgenpak aan.
Dat hebben we niet. Sommige plekken wel veel bij elkaar. Maar ook genoeg gewoon losse plekjes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door