Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2904423
Zat net met iemand uit Africa te praten over muggen en ze had haar honden net gewogen om hun hartworm medicatie te geven. Toen vroeg ik aan haar, of ze nu zelf ook hartworm medicatie moest. Want ik neem aan als je hond door een mug gestoken kan worden en die kan hartworm oplopen dat je dat zelf ook kan oplopen? Maar nee, dat was niet zo!

Dus honden kunnen hartwormen krijgen van muggen daar, maar mensen kunnen daar Malaria, A.I.D.S. en hepatitis C van krijgen..

Wie weet daar een antwoord op? Waarom kunnen mensen geen hartworm krijgen en andersom waarom krijgen honden geen Malaria, Hepatitis C of andere hiervan?
#2904452
Mini's 3-tal schreef: Volgens mij krijg je geen aids van insecten, maar misschien hebben ze me op school vals voorgelicht.
Ik weet niet of het de aids is die wij kennen, maar die persoon zei dat. Dus ik heb hem er wel tussen gezet, zit er zelf ook over te twijfelen. dan is het nog interessant om te weten waarom mensen malaria en hep C kunnen krijgen en honden alleen hartwormen...
#2904455
charmed schreef: Ik weet niet of het de aids is die wij kennen, maar die persoon zei dat. Dus ik heb hem er wel tussen gezet, zit er zelf ook over te twijfelen. dan is het nog interessant om te weten waarom mensen malaria en hep C kunnen krijgen en honden alleen hartwormen...
In Afrika denken ze ook aids te kunnen genezen door sex met kinderen ::) Maar om op de inhoud terug te komen, ik vermoed dat het ziekte's zijn die mens/hond gerelateerd zijn, immers, de mug gaat er ook niet dood aan toch?
#2904470
Malaria ja
Hartworm weet ik niet (ook nooit uitgezocht)
Aids nee
Hepetitis c en alle andere Sexueel(!) overdraagbare ziektes nee
In Afrika (groot continent dus een beetje generaliserend is deze statement wel) is de voorlichting echt heel slecht. Een vriendin van mij loopt op dit moment stage in Gambia bij een dovenschool en die is echt geschokt over wat daar allemaal gebeurt en verteld wordt. Vandaag had ze een post over de voorlichting van de ziekte Ebola. Er wordt doodleuk door de mensen van het ziekenhuis vertelt dat HEEL afrika binnenkort dood zal gaan aan Ebola, niets aan te doen.. jammer!
Als kind dat horen is natuurlijk gewoon van de zotte...
Aan de andere kant - ieder kind heeft daar tegenwoordig wel een smartphone (je kan je het je haast niet voorstellen, geen geld om je kind naar de volgende klas te laten gaan maar wel een telefoon)

Het laatste heeft weinig met je vraag te maken, maar het is echt een hele andere wereld daar - dus dit soort statements zijn gebaseerd op wat zij daar te horen krijgen en heeft niets met feiten te maken..
Laatst gewijzigd door Vivianneb op di 08 apr 2014, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#2904476
[quote="Mini's 3-tal"]
In Afrika denken ze ook aids te kunnen genezen door sex met kinderen ::) Maar om op de inhoud terug te komen, ik vermoed dat het ziekte's zijn die mens/hond gerelateerd zijn, immers, de mug gaat er ook niet dood aan toch?
[/quote]Heb me daar nooit zo in verdiept hoor. Dus wat je me nu verteld is allemaal nieuw voor me :)

Lijkt me erg als je zo denkt als de africanen :(
#2904481
Dank je voor je uitleg. Nooit geweten dat het daar nu nog steeds zo gaat. Maar ja, hou me daar ook niet zo mee bezig. Maar was zoiets waar ik van dacht waarom moet je je zelf dan niet ontwormen. Had eigenlijk eenzelfde antwoord verwacht als waarom wij onze honden ontwormen, om ons zelf niet te besmetten, maar ze wist het niet.

[quote="Vivianneb"]
Malaria ja
Hartworm weet ik niet (ook nooit uitgezocht)
Aids nee
Hepetitis c en alle andere Sexueel(!) overdraagbare ziektes nee
In Afrika (groot continent dus een beetje generaliserend is deze statement wel) is de voorlichting echt heel slecht. Een vriendin van mij loopt op dit moment stage in Gambia bij een dovenschool en die is echt geschokt over wat daar allemaal gebeurt en verteld wordt. Vandaag had ze een post over de voorlichting van de ziekte Ebola. Er wordt doodleuk door de mensen van het ziekenhuis vertelt dat HEEL afrika binnenkort dood zal gaan aan Ebola, niets aan te doen.. jammer!
Als kind dat horen is natuurlijk gewoon van de zotte...
Aan de andere kant - ieder kind heeft daar tegenwoordig wel een smartphone (je kan je het je haast niet voorstellen, geen geld om je kind naar de volgende klas te laten gaan maar wel een telefoon)

Het laatste heeft weinig met je vraag te maken, maar het is echt een hele andere wereld daar - dus dit soort statements zijn gebaseerd op wat zij daar te horen krijgen en heeft niets met feiten te maken..
[/quote]
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door