Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#2902699
Wij laten 'morgens de honden uit langs de betuweroute.
Daar lopen schapen in een weiland. Niks mis mee, maar er staan als afscheiding betonrekken rechtop.
Vorig jaar met mijn zoon een schaap gered, die op de kop aan een achterpoot aan het rek hing. Totaal uitgeput.
Gemeld bij de dierenpolitie. Keurig teruggehoord, alles ok.
Vorige week zat er een schaap met zijn kop door het gaas, muurvast. Mijn man heeft hem losgekregen. Weer gemeld. Dierenpolitie is gaan kijken, alles was keurig in orde. Ik zeg nog, dat gaas staat er nog steeds.
Vanmorgen, jawel weer een schaap met zijn kop door het gaas. Deze keer niet los te krijgen. Weer gebeld. Tot mijn stomme verbazing komt er dus een brandweerwagen langs om de weg te vragen en het schaap te redden.
Ik voel me een beetje een zeur omiedere keer te bellen, zeker na zo'n reddingactie als vanmorgen.
Wat moet je hier nu mee?ik heb mijn man gezegt om de telefoon mee tenemen en foto's te maken, maar in de hectiek vergeet hij dat.
Door henneke
#2902719
gewoon blijven bellen ooit gaat het toch wel doordringen dat het steeds over hetzelfde weiland gaat lijkt me
Gebruikersavatar
Door Zev
#2902946
Ik denk dat je niet meer kunt doen dan wat je al probeert. Inderdaad foto's maken en elke keer melden, misschien nog bij de gewone politie?
Door monster
#2903747
Vandaag bericht van de dierenpolitie. We hebben het nummer van de boer gekregen, want dit was een hele dure oplossing. De meeste schapen zijn al geslacht en de rest gaat een dezer dagen ook. Hij houdt er mee op. Wel zielig.
Door BlissSpirit
#2903795
Jammer, lees het nu pas.
Ik had het nummer van de boer wel voor je gehad.
Heb hem ook al een paar keer gebeld voor een ander weiland als er weer een schaap doorgedraaid was op de rug.
En dan kwam hij direct. Wilde dat weiland zelf niet in, want daar liepen een paar koeien met kalfjes en die waren niet zo vriendelijk  :D
Langs de betuwelijn hebben we zelf een paar keer een schaap weer rechtop gezet die op haar rug lag.
Daarna belde ik hem wel altijd ff.
Hele vriendelijke man en hij komt ook een paar keer per dag bij de schapen kijken, dus het is gelukkig niet zo dat hij er niet naar om kijkt.  ;)
Door monster
#2903833
Zeker jammer. Hij zorgde er wel goed voor, maar dat hek bleef problemen geven. Maar die brandweer was z,n belachelijke actie.
Met een paar mensen lukt het wel, alleen kan ik niet lopen.
Was heel zielig, totaal uitgeputte schapen.
Maar nu heb ik het nummer ook.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door