Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2903647
Sinds zaterdag slapen wij 1 kamer verder dan de rekbare vriezer en aangezien hij gisteravond 24u uit had gestaan, de stekker er weer ingestoken, maar het kreng heeft tot net staan blazen (en ons deels uit de slaap gehouden). Er zit nog maar een kilo of 50 in, zou dat kunnen schelen in negatieve zin?

Daarom dus een algemene vraag, hoeveel lawaai maakt jullie vriezer en hoe lang?
#2903649
Ik denk dat het scheelt dat hij lang uit heeft gestaan en er nog niet zoveel inzit. Hier woont de vriezer beneden en slapen wij meestal boven, dus weinig last van.
Toen het nog de A'damse vriezer was, sliep ik in de ruimte ernaast, meestal met de deur open. Toen hoorde ik hem alleen de eerste paar nachten.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik een nieuwerwetse vriezer heb met laag aantal geproduceerde dB's. Als hij eenmaal op temperatuur is en goed gevuld, zal hij minder vaak aanslaan.
#2903653
Bij ons zit de badkamer tussen ons en 2 vriezers. (kast en kist) Dit zou als versterker (klankkast) kunnen werken volgens sommigen. Ik hoor de vriezers echt nooit!
Ooit een logeetje op de kamer direct naast die dingen laten slapen. Met de deuren allemaal open, dat was geen succes  ::) De nacht erop besloot ze maar naast mij te gaan liggen  :biggrin2:

Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt hoe vol ze zijn trouwens.
Door Martine-Tom
#2903668
Geen idee de grootste staat in de schuur en die hoor ik dus nooit, in de keuken nog een tafelmodel en die hoor ik regelmatig aanslaan, maar ik zou er prima naast kunnen slapen (ik slaap toch met oordoppen  :biggrin2: )
Door sella
#2903674
Ik hoor de kisten niet, de kastvriezer wel. Daarom is de kastvriezer ook naar de schuur gebonjourd. Ik was er na 8 jaar nog niet aangewend en wenste me niet meer te storen aan dat ding terwijl ik probeerde te slapen.
#2903703
Ik heb een mega-lawaai-vriezer gehad. Zo'n oude supermarktvriezer. Die is gelukkig herplaatst  :biggrin2:
Nu 2 kisten die ik niet hoor, en 1 klein oud kistje die bromt als ie aan is. Maar dat is gelukkig niet zo vaak.
#2903792
Mini's 3-tal schreef: Sinds zaterdag slapen wij 1 kamer verder dan de rekbare vriezer en aangezien hij gisteravond 24u uit had gestaan, de stekker er weer ingestoken, maar het kreng heeft tot net staan blazen (en ons deels uit de slaap gehouden). Er zit nog maar een kilo of 50 in, zou dat kunnen schelen in negatieve zin?

Daarom dus een algemene vraag, hoeveel lawaai maakt jullie vriezer en hoe lang?
Geen idee, maar al zou je er last van hebben, ik zet hem niet uit voor jullie!  :P
:biggrin2:

(Ik hoor zulks nimmer, ik word enkel wakker voor, 1-zieke eega, 2-zieke of bange hondjes, 3-de wekker, 4-mijn telefoon.)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door