Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door inge58
#2899533
Jarenlang heb ik de woeffies behandeld met Pulvex tegen teken.
Op zeker moment leek het alsof de teken imuun werden voor dat merk,toen ben ik overgegaan op advantix.
Nu heb ik drie weken geleden gedruppeld en toch vond de kapper gisteren drie levende teken bij Music.
Ik durf niet goed weer te druppelen omdat Music er altijd een paar uur niet goed van is, en het is nog maar zo kort geleden.
Nu denk ik erover om toch over te stappen op scalibor banden.
Wat is wijsheid?
Door suzanne 1
#2899540
In de scalibor band zit dezelfde werkzame stof als in de advantix.....dus geeft waarschijnlijk dezelfde bijwerkingen. Je kunt natuurlijk een band wel afdoen en een pipetje niet. Er is nu ook de seresto band tegen teken. Die werkt haast nog beter dan de scalibor en daar krijgen onze honden geen jeuk van....van de scalibor wel.
Door inge58
#2899560
Sarah5 schreef: En in plaats van een steeds sterker giftig middel overstappen op natuurlijke bestrijding?
zoals?
Gebruikersavatar
Door pike
#2899694
suzanne 1 schreef: In de scalibor band zit dezelfde werkzame stof als in de advantix.....dus geeft waarschijnlijk dezelfde bijwerkingen. Je kunt natuurlijk een band wel afdoen en een pipetje niet. Er is nu ook de seresto band tegen teken. Die werkt haast nog beter dan de scalibor en daar krijgen onze honden geen jeuk van....van de scalibor wel.
Dacht het niet:

Advantix:
Samenstelling
Imidacloprid-Permethrine- Butylhydroxytolueen (E321)
N-methylpyrrolidone-Miglyol 812-Citroenzuur (E330)

Scalibor:
1 witte halsband van 48 cm (19 g) bevat:
Actief bestanddeel: Deltamethrin 0,760 g
Excipiënten: Titanium dioxide (E171) 0,285 g
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door