Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2898778
De knoop is door gehakt, Streep mag blijven! "Original Hounds Isn't She Lovely" gaat verder onder de naam Nina.
We hebben samen met de eigenaren van de reu alle hondjes goed bekeken, op tafel gezet enz. Ook bij hen ging de aandacht meteen uit naar Dikke Beer en Sientje, deze hebben gewoon de meest aansprekende koppies. Maar ja, we moesten gaan voor het totale plaatje en dan is voor ons Streep de beste keuze. Was wel erg leerzaam hoor, zo kritisch je pups bekijken. En we zijn heel erg tevreden over dit meisje. Waar we met de reu hoopten iets te verbeteren op Lizzy (Rug en hoeking) is dat bij Streep ook echt een stuk beter dan bij haar moeder. Ze staat ook heel natuurlijk en makkelijk. Alleen het hoofd is iets minder, daar ben ik eerlijk in. Maar dat wisten we, dat komt bij vader vandaan. Dat had iets meer van mama weg mogen hebben naar onze smaak  ;). Maar past wel bij haar elegantere bouw.
Overigens vonden zij het nestje erg dicht bij elkaar liggen en alle pups erg aansprekend.

Afbeelding
Helaas met een telefoon gemaakt, wij zijn onze camera kwijt en zij waren de accu vergeten  ::)
Afbeelding
En haar koppie.
Door Nadia
#2898793
Wat een scheetje.
Ook ik zie niks verkeerds aan haar koppie. Ik snap dat jullie daar anders naar kijken. Wat had voor jullie beter gemogen?
Door Jantina
#2898808
Nadia schreef: Wat een scheetje.
Ook ik zie niks verkeerds aan haar koppie. Ik snap dat jullie daar anders naar kijken. Wat had voor jullie beter gemogen?
Wij vinden het hoofdje iets te fijn. Ik houd zelf meer van grover, wat robuuster - eigenlijk meer de kop zoals een standaard dat heeft. Maar dit is wel meer zoals de rasstandaard voor dwergjes voor schrijft en wat ze op de show graag zien, en we wilden met deze combinatie iets meer terug naar het dwergtype en dat doen we ook door deze te houden. We weten wel dat Lizzy met haar mooie hoofd achter haar zit en mochten we ooit een partner gaan zoeken voor haar, zullen we het hoofd toch weer erg belangrijk vinden bij de reu. Maar we moesten nu voor een reu gaan die qua bouw sterk vererft omdat dat bij Lizzy wat zwakker was. En je kan niet alles hebben, zo simpel is dat. ;)
Voor ons eerste nestje vinden we het prima gelukt!
Door Danny
#2898832
Ah prachtig meisje zeg!
Fijn dat jullie zo tevreden zijn over jullie eerste nestje!

Kijken jullie nu dan alleen maar naar bouw en uiterlijk?
Wordt er helemaal niet naar karakter gekeken, wat je graag ziet, en wat er bij jullie en de pup eigenaren past?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2898837
Van harte gefeliciteerd met jullie 'nieuwe' pupje!! Geniet nog lekker van de rest zolang het kan..
En ik zie ook alleen maar een prachtig pupje hoor :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door