Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#2897768
Hij heeft twee kiezen achterin waar behoorlijk wat tandsteen op zit. Hij is pas 4, krijgt iedere dag wat te kluiven, toch behoorlijk wat tandsteen. Op zijn tanden valt het wel mee, maar die kiezen. :( toch een kwestie van aanleg, Saartje is 8 en die heeft dit niet.
A.s. vrijdag ga ik hem naar de DA brengen. Ik word gebeld als hij aan de beurt is, want ik wil erbij zin als hij onder zeil gaat. Rond 14.00 mag ik hem weer halen... als ik niet eerder gebeld wordt...
Door K&D
#2897799
Sterkte. Dubhe (12) heeft nog een stralend gebit, en Kyrah (bijna 8 ) heeft ook meer last van aanslag. Die zal binnenkort ook aan de beurt zijn, maar dan met haar voortandjes. Kiezen krab ik wel schoon met een tandartshaakje, het tandsteen schuift er met wat kracht wel af. Maar de voortandjes mag ik niet meer aankomen, dus dat is niet pluis. Ze heeft ook te weinig ruimte. Sheltieprobleempje...
Door DJ_Doerak_Tucker
#2898085
Altijd spannend, narcose  :-\. Tucker had ook al wat tandsteen ontwikkeld voordat hij één jaar was, alleen op zijn kiezen. Met mijn nagel kreeg ik het er moeilijk tot niet af (hij vond het natuurlijk ook niet prettig). Sinds ik hem de wel beroemde geitjes voer en hij écht langer moet knagen is zijn tandsteen verdwenen!  :) Misschien het proberen waard ter preventie in de toekomst? Sterkte!
Door M@rina
#2898580
Angelique schreef: Altijd spannend, maar het komt vast goed  :-* Jammer is dat dan dat hij ondanks het kluifwerk toch zulke vieze kiezen krijgt  :(
Teun heeft een beetje een murmelmondje, een overbeet van 0,5 cm en kluiven lijkt hij dus niet met die achterste kiezen te doen, ik kan geen andere reden bedenken waarom alleen die twee kiezen zo erg  zijn, de rest ziet nog best goed uit, soms een klein geel randje wat ik makkelijk weg kan krabben :-\
Door fem fatale
#2898610
Aanleg is wel heel belangrijk hoor.

Hier 4 prooieters, 3 stralende gebitten en Jet d'r gebit ziet er niet uit. Ze heeft ook FORL, dus daardoor missen er allerlei elementen, maar ik denk dat de ontstekingscellen in het speeksel ook voor de tandsteen zorgen, want ondanks knagen en poetsen heeft ze een kies die je gewoon niet meer kunt zien omdat er zoveel tandsteen opzit. Het is er niet af te krijgen. (Misschien onder narcose, maar zij heeft op dit moment 0 last, en ik hou er rekening dat het in de toekomst nog een keertje echt nodig gaat zijn omdat ze dan wel pijn heeft - ze wordt dit jaar 4).
Door M@rina
#2899614
Teun is inmiddels weer thuis en wakker. Om 11.00 uur heb ik hem gebracht en kreeg hij een spuitje waardoor hij lekker slaperig werd, om14.00 uur ben ik hem weer gaan halen. Hij was nog helemaal groggy en koud dus heb ik hem in een dekentje gerold en lekker bij me genomen. Samen hebben ze 1,5 uur op de bank gehangen, Teun  smurkend en wel

Afbeelding

Inmiddels is hij wat meer bij de pinken al struikelt hij soms nog over zijn eigen pootje en bij het plassen viel hij een uurtje geleden nog om.
Hij heeft weer een prachtige colgate smile!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door