Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2894791
Waaaaaaa  :D het is bijna zo ver  :D
Ik hoor net dat ze nu al een vreetschuur is  ::)
En toen vroeg ik me opeens af:
Hoe doen jullie dat met pups die nog vaak per dag eten en de volwassen hond die maar 1 keer eet?
Geef je de volwassen hond dan een snack ofzo?
Door Kinnie
#2894797
Jip eet hier nog 3 keer en de anderen 2x. Die ene keer doe ik de anderen dus even buiten, of ik geef ze een staafje oid. Ik houd ze er wel bij vandaan
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2894804
Gezien Kaya's moeilijke eetgedrag hebben we haar ook maar gelijk 4 keer per dag een maaltijd neergezet.  De ene keer nam ze wel wat, de andere keer ging het terug de koelkast in na 3 happen. Maar als Boomer gewoon normaal eet 1 x per dag, zou ik idd de andere maaltijden wat lekkers aanbieden. Een oortje of zo  ;)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2894805
*Dorothea* schreef: ooow jee je hebt echt een Fatsy  :biggrin2:
euh voor Indy was het afzien, die kreeg niks
Arme Indy  :'(
Komt hij mee 6 april? Dan kunnen Indy en B even praten als lotgenoten  ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2894810
MarijeEnBoomer schreef: Arme Indy  :'(
Komt hij mee 6 april? Dan kunnen Indy en B even praten als lotgenoten  ;)
Ik zal het hem vragen.
Door hannabelgje
#2894814
Ik gaf inderdaad de andere hond een snackje. Zoë is erg vlug op 2x per dag gezet omdat ze toch niet wilde eten. Frank kreeg 2x vanwege zijn medicatie.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2894816
Ik wil het voor B vooral heel leuk laten zijn dat er een pup is.
Dus pupje veel vaker eten dan zij valt daar niet onder denk ik...
Maar misschien wil ik het wel teveel onder controle hebben  ::)
Door marjan23
#2894840
Een ramp.....Nina op dieet en dan komt er nog een puppy in huis die 3 tot 4 keer per dag eet.
Nina gaat dan dus in de bench met een klein verantwoord gedroogd snack(je) en puppy Maxi ging naar buiten om daar rustig te eten (want die deed in de eerste periode schrokken of zijn leven ervan af hing.

Hoewel 9 maanden, laat puppy Maxi de ochtend en middag vaak zijn eten staan (lees begraven onder de dekens) dus met regelmaat krijgt hij nog maar 1x per dag....tja als hij niet eet.

Ik zou "B" wel iets lekkers geven als puppy te eten krijgt, zeker als je het voor B heel leuk wilt laten zijn dat er een pup is, al dan niet te veel aandacht schenken aan het feit dat puppy vaker eet krijgt dan "B"

Ik heb ze wel gescheiden laten eten, daar puppy het lef had om Nina haar bak erbij op te eten terwijl ze druk aan het kraken was. Inmiddels eten ze allebei binnen in eigen bench of buiten met mij er tussen (degene die klaar is word binnen gezet)
Door M@rina
#2894842
Saartje geen eten geven toen Teun nog 4x per dag eten kreeg  was echt geen optie ze zou hem door de tralies van de bench verscheurd hebben :biggrin2:.  Ze kreeg dus een klein friemeltje eten en Teun een volle bak in de bench.
Door Hero
#2894845
Oops, verkeerde acount... ik zal hieronder met mn eigen naam schrijven ...  :P  gr Miik
Laatst gewijzigd door Hero op wo 19 mar 2014, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2894848
Poging 2:

Pupje eten geven en met Boomer gaan trainen/oefenen/aporteren is denk ik ook niet een passende oplossing he ?  :P
Hier gooi ik de honden in de tuin en eet de pup binnen...
Of ik zet de pup in de bench met eten en de honden krijgen iets kleins, een stukje long ofzo... Ze hebben dat al heel snel in de gaten hoor !
Vooral veel afwisselen, soms wel/soms niet !
Wat ook erg helpt is alvast de bakjes klaar zetten in de koelkast. Dus ik heb in 2 seconde het eten voor de pup klaar... als ik eerst alles uit zakjes moet pakken, ga staan wegen - etc etc- dan staan er 5 te kwijlen hierzo en als ze dan niks krijgen dan gaan ze gal spugen.... terwijl als ik dus het bakje zo uit de koelkast pak en zo kan geven, dan missen ze die routine van het klaarzetten en dan hebben ze er praktisch geen last van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door