Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2894352
Inmiddels denk ik dat ik bijna op de hoogte ben van alle ins en outs op dit gebied hihi.. maar toch..

Ik heb een peugeot partner gekocht, de vraag nu is ga ik die rijden als bestelauto particulier (motorrijtuigenbelasting is dan 270,- per kwartaal) of als personenauto (motorrijtuigenbelasting 328,-)

Voor een bestelauto is het enige verschil dat er dan een gesloten tussenwand in moet zitten.. nou ja dat is dus een beetje de vraag want er wordt gesproken over een 'afscheiding over de volledige hoogte en breedte direct achter de bestuurdersstoel'. Wat nu als ik daar een hondenrek in laat plaatsen? want in het overzicht staat niet dat dit niet kan/mag..

Er is her en der te lezen dat het een gesloten tussenwand moet zijn zonder opening naar de laadruimte, maar dat kan ik niet per definitie meer zo terug vinden..

Grote verschil maakt dat ik als ik hem als bestelauto particulier koop dus de bpm moet betalen aan de belastingdienst en als ik hem als personenauto koop dan betaal ik de bpm aan de garage... en de wegenbelasting voor personenauto is dan iets duurder..

Kortom, officieel zou het tussenschot er niet uit mogen als je hem als bestelbus rijdt, maar ik lees overal dat iedereen dat 'gewoon' gedaan heeft.. niemand weet het precies, want ik ben al een tijd aan het bellen, ook bij de belastingdienst moeten ze alles 100000x overleggen omdat niemand daar het weet  8)

Lekker handig weer, wat zouden jullie doen?
#2894369
Citroen berlingo, zijn hetzelfde als de partners, gekocht bij een garage, zonder tussenschot, heeft er ook nooit in gezeten. Is bestel op kenteken en betaal 209 euro per kwartaal. Wel diesel.
Gaat ook zo, zonder schot dus, door de keuring. De bench mag er in blijven, wordt gezien als lading.
#2894453
Lizzy schreef: Ben ik nou gek?

Een Partner is in mijn ogen een kleine bestelauto.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... estelautos

Ik heb een Kangoo. Met dicht tussenschot met een raampje.
Dat schotje van dertig cm zit er overigens wel ja, maar ik dacht dat ze bedoelde dat het helemaal dicht moet zijn. Die dertig cm stelt niet zoveel voor mijn inziens.
#2894563
Ik heb een Berlingo uit 2003 (Diesel). Ik gebruikte hem zakelijk, maar per 1 maart privé. Er zit in ieder geval een tussenrek ik van een soort draadgaas, Ik wist niet dat je kunt kiezen? Ben benieuwd waar ik voor aangeslagen word dan. Ik kon niet eens doorgeven dat ik zakelijk gestopt ben bij ze. Dat ging namelijk via automatische melding door de KvK.
Over een paar maanden staat ie trouwens te koop. Ik ga over naar een kleine personen auto omdat ik minder wegenbelasting wil. 
#2894611
@lizzy, hij valt onder de middelgrote bestelauto's, dus dan moet er volgens de RDW ook een schot over volledige breedte en hoogte.

wel zei de meneer dat de belastingdienst vrijstelling kan geven op een opening in het tussenschot, dus als je uit legt dat je honden vervoert dat je het tussenschot open mag maken... maar als ik nu na 3 keer de belastingdienst auto gebeld te hebben hoor hoeveel verschillende verhalen ik te horen krijg...

officieel moet er dus een heel tussenschot in en zou de belastingdienst mogen bepalen of dat 'open' mag of niet.. wat minder officieel kan het ding er gewoon uit en zou je hooguit op termijn bij de keuring even moeten kijken of je hem terug zet.. maar om dus het iets lagere wegenbelasting tarief te mogen rijden (bestel particulier) moet hij er officieel wel echt in..
#2895438
nou ik ben eruit.. volgende week rond deze tijd heb ik een nieuwe auto  :D en de tussenwand gaat er lekker uit, dan ga ik bedenken hoe ik het verder ga inrichten qua rekken/bench. Ik wil de honden denk ik op een verhoogde vloer, met rekken direct achter de stoelen.. zo kunnen ze als de auto leeg is via de achterdeuren inspringen en als de auto vol is via de zijdeur.

Iemand nog aanvullingen, dingen om rekening mee te houden???
#2895448
Deesje schreef: nou ik ben eruit.. volgende week rond deze tijd heb ik een nieuwe auto  :D en de tussenwand gaat er lekker uit, dan ga ik bedenken hoe ik het verder ga inrichten qua rekken/bench. Ik wil de honden denk ik op een verhoogde vloer, met rekken direct achter de stoelen.. zo kunnen ze als de auto leeg is via de achterdeuren inspringen en als de auto vol is via de zijdeur.

Iemand nog aanvullingen, dingen om rekening mee te houden???
Zorg ervoor dat er ondanks de rekken, nog genoeg vlees in kan voor de lijntjes :biggrin2: Dozen konijn zijn 60x40(x10?)cm ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door