Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2893122
De titel  zegt het al,  verkopen jullie puppen met contracten?  Mijn vorige puppen zijn zonder contract verkocht, en ik neig nu ook om t zelfde te doen.
En wat bieden jullie  pupkopers wanneer  er iets aan de hand blijkt te zijn met een pup?

Voor het komende nest puppen:
Beide ouderdieren hebben diverse gezondheidsonderzoeken achter de rug, en komen  hierbij met goede uitslagen voor de dag.
Ik weet ook dat het geen garantie geeft op 100% gezonde puppen,  maar kan je dat als fokker geven? want op het moment dat de pup met de nieuwe eigenaar mee gaat, heb ik het nakijken wat betreft de omgang met de pup. En een gezonde pup is snel genoeg verkl**t  :-\
Geven jullie  "garantie'  .  En ja, hoe en  in welk opzicht? Of  moeten mensen de garanties willen bij  een pup beter bij bart smit kopen?

Ik heb  van de andere puppen nooit een pupkoper in de kou laten staan,  wanneer hij vragen  had of  wanneer er iets aan de hand was met een pup. En ook voor het aanstaande nestje  wil ik mijn pupkopers met raad en daad bijstaan, indien iij dat nodig achten
#2893330
Ik ben voor de Petits 'verplicht' om met een koopcontract te werken vanuit de RV en ik vind het wel een fijn idee ook. Dus ik hanteer dat voor al mijn pups, ook van de Teckel nu.
Voor mijn gevoel doe ik het meer voor mezelf dan voor de pupkopers hoor. Zo staat er in dat de hond niet zonder mijn medeweten/tussenkomst herplaatst mag worden, er niet mee gefokt mag worden zonder overleg enz. En natuurlijk ook voor hen een stukje 'garantie' over het terugbetalen van ziektekosten e.d.
Ik heb wel vaker gelezen dat het uiteindelijk voor de rechter waardeloos zou zijn zo'n overeenkomst, maar toch vind ik het een prettig idee.
#2893609
Mijn eerste nest  is weggegaan zonder contract.
Wel had ik een puppenboekje opgesteld  voor de nieuwe eigenaren. Hierin had ik ook  geschreven, dat in geval van herplaatsing , ik ten alle tijden geïinformeerd wilde worden.  Ook  zou ik dan  bemiddelen,  en  in probleemsituaties kon de hond worden opgehaald door mij , of teruggebracht bij mij.
Die situaties had ik voor mijn gevoel ondervangen want  mijn hart zou huilen als ik een berner uit mijn fok in een asiel  moest zien zitten,

Lizzy en Jantine: willen jullie  het contact naar mij mailen? : [email protected]
Alvast bedankt  :)
#2893624
Ik gebruik een koopovereencontract. De Flatcoated Retriever Club gebruikt een juridich getoetst contract en heft deze op haar website gepubliceerd: http://www.frc-nl.com/pagina/nl/fokkeri ... nkomst.php

Garantie geef je altijd, want is bij wet geregeld. Als pup iets onder de leden heeft of krijgt als gevolg van onverstandig of nalatig gedrag/keuzes van de fokker, zul je opdraaien voor de financiele gevolgen. Ik vrees dat je juridisch óók aansprakelijk bent voor erfelijke gezondheidsklachten die je niet kon voorzien, maar ik verwacht dat pupkopers je daarvoor niet zo snel voor naar de rechter zullen slepen. Ik ga er vanuit dat dit door de meeste mensen als onredelijk ervaren zal worden, het is immers geen wasmachine of ander apparaat, maar een levend wezen, dus soms heb je 'pech' zonder dat dit iemand verwijtbaar is en zoals je een maandagstoestel zou willen inruilen, is 'een andere' als het gaat om je maatje geen oplossing..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door