Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pinkeltje
#28911
ik heb twee hele eigenwijze katten die het vertikken om versvlees te eten.ze nemen twee hapjes en dan hoeven ze niet meer.
ik voer mijn katten op het moment brokjes van biofood en daar doen ze het erg goed op,maar om ze in goede conditie te houden wil ik ze toch met enige regelmaat versvlees geven.is het voldoende als ik ze 1 dag in de week wat runderhart met een eitje of iets dergelijk geef?(dan krijgen ze op die dag dus geen brokken)dit lusten ze namelijk wel.ik heb van alles geprobeert om ze vlees te laten eten,maar helaas...
Door pinkeltje
#28912
oh nog een vraagje:ik weet dat er bij honden zo'n 12 uur moet zitten tussen een brokken en een vervlees maaltijd,maar is dit bij katten ook zo?mijn katten hebben gewoon de hele dag brokjes tot hun beschikking,kan ik ze dan ook 1xper dag wat runderhart geven,dit lijkt me beter dan 1dag per week,of moet er dan ook 12 uur tussen zitten?ik heb hier ook een kitten lopen die ik ook zo wil gaan voeren,en deze moet dus een paar keer per dag eten,en aangezien ik overdag te werk ben is het niet te doen om haar aparte maaltijden te geven,dus vandaar dat die brokjes er de hele dag staan,dit kan dus eigenlijk niet anders.
Gebruikersavatar
Door chooky
#28913
Welk versvlees heb je al geprobeerd met de poezen?
Ik heb het overschakelen naar versvlees gedaan via blikvoer. Ik heb toen de 'betere' blikvoeren gebruikt (yarrah, carocat en animonda) en in eerste instantie geen brokjes meer. Toen steeds meer vers erdoorheen gemengd.
Ik geef nu de poezen carnibest, twee keer per dag een beetje (echt veel hebben ze er niet meer van nodig, twee katten doen met een pakje van 250 gram 1,5 dag) en dit laaat ik gewoon staan tot de volgende voeding.
Tussen brokjes en vlees zou ik wel wat tijd houden, maar ikzelf zou 6 uur aanhouden.
Als je de dag voor de vleesdag (voor een keer in de week is ei/hart wel ok hoor, probeer ook eens kipfilet, in kleine stukjes of gemalen) 's avonds laat nou de brokjes weghaalt en 's morgens vroeg vers geeft en dit laat staan tot 's avonds, dan laat dit weghalen en 's morgens weer brokjes?
groetjes (en welkom op Barfplaats!!!)
Eva
Door pinkeltje
#28915
chooky schreef: Welk versvlees heb je al geprobeerd met de poezen?
Ik heb het overschakelen naar versvlees gedaan via blikvoer. Ik heb toen de 'betere' blikvoeren gebruikt (yarrah, carocat en animonda) en in eerste instantie geen brokjes meer. Toen steeds meer vers erdoorheen gemengd.
Ik geef nu de poezen carnibest, twee keer per dag een beetje (echt veel hebben ze er niet meer van nodig, twee katten doen met een pakje van 250 gram 1,5 dag) en dit laaat ik gewoon staan tot de volgende voeding.
Tussen brokjes en vlees zou ik wel wat tijd houden, maar ikzelf zou 6 uur aanhouden.
Als je de dag voor de vleesdag (voor een keer in de week is ei/hart wel ok hoor, probeer ook eens kipfilet, in kleine stukjes of gemalen) 's avonds laat nou de brokjes weghaalt en 's morgens vroeg vers geeft en dit laat staan tot 's avonds, dan laat dit weghalen en 's morgens weer brokjes?
groetjes (en welkom op Barfplaats!!!)
Eva
dank je voor je reactie!!ik heb versvlees van bibi,carnibest,prins en ahv geprobeerd,maar ze halen echt hun neus er voor op.blikvoer zijn ze hier ook niet echt dol op dus dat lukt ook niet.ik heb het ook geprobeert om er verse vis doorheen te mengen maar dit lusten ze ook niet.
kan het kwaad als ze die ene dag in de week vlees krijgen?dan bedoel ik ivm met eventuele tekorten?of diaree vanwege de verandering van voer?
Gebruikersavatar
Door chooky
#28916
Wat tekorten betreft kan het denk ik geen kwaad.
Wat het omschakelen betreft iss dit denk ik vooral van elke kat afhankelijk, de een zal er gevoeliger voor zijn dan de ander. Ik zou het gewoon eens uitproberen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#28917
Ik zat net te denken he,
Ze houden dus wel van hart, als je dat nou eens fijnmaalt (verder nog niets mee doen) eten ze het dan ook?
Als dat zo is kan je proberen om die ene dag per week ze versvlees te leren eten, wel met theelepeltjes tegelijk er doorheengemengd opbouwen
Door pinkeltje
#28918
nee als ik het fijnmaal willen ze het niet meer ::) de eigenwijze donders ;) .de runderhart die ik ze geef zijn van die kleine dobbelsteentjes zeg maar,dit pakken ze dan met hun pootje uit het bakje en dan spelen ze er even mee en dan eten ze het op.kan ik het eitje trouwens het beste rauw geven?ik heb ze toen een keer een gekookt eitje gegeven en dat vinden ze wel lekker,k weet niet of ze een rauw eitje ook lusten?
Laatst gewijzigd door pinkeltje op zo 07 dec 2003, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#28919
als je rauw ei helemaal geeft (dus dooier en eiwit bij elkaar) is het zeer compleet, ik zou het even doorelkaar klutsen zodat ze behalve eiwit ook dooier binnenkrijgen, ik ben benieuwd of ze het lekker vinden
Door pinkeltje
#28921
oke!!alweer bedankt!! ;D

kan ik trouwens gewoon een eitje aan ze geven of is het beter om eerst weer versvlees (runderhart)te gaan voeren zodat de darmen wat gewend zijn?
wat een vragen zeg!!
Laatst gewijzigd door pinkeltje op zo 07 dec 2003, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#29044
Toen ik Tijger ging overzetten kon ik nog niet direkt aan een kompleet versvoer komen.Ik heb toen gewoon vers gegeven ,soepvlees,eendagskuikens (die hij toen nog wel graag gekookt wilde hebben) rundergehakt,lamsvlees,lamshart,kip,kalkoen ,vuile pens en gekookte vis (rauwe vis heeft hij nooit gegeten)Daarnaast stond er dus altijd een bakje brokjes.Rauwe eieren kon je hem niet blij mee maken,dus die kreeg hij ook niet.
Dus je zou het zo eerst eens kunnen proberen gewoon van allerlei verse soorten aanbieden en dan kun je overgaan op een komplete maaltijd of gewoon gaan barfen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door