Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2880525
De pups zijn twee weken oud en er ligt nu een anti-slip vetbed in. Pupjes laten nu ook wel een plasje lopen dus bij het verschonen (1x per dag tot nu toe) is het vetbed aan de onderkant wel eens een beetje nat. Hebben jullie onder het vetbed nog iets absorberends liggen of is het simpelweg naarmate ze ouder worden en grotere plasjes doen vaker verschonen en soppen? Ben ik even benieuwd naar!
Door Lizzy
#2880547
Ik had er hier een matras onder, bekleed met kunststof (nep leer). En daarop van die puppy-pies-trainers. En op een gegeven moment worden ze groter en vinden ze het leuk om daar mee rond te sjouwen en toen ben ik overgegaan op kranten (wat ik zo niet wilde maar waar ik toch niet onderuit kwam).
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2880620
onder de vetbedden (en toen de hittegolf er was katoenen lakens) van die hele dikke antislipmatten voor in de badkamer en daaronder kranten
Door Hanny
#2880648
Onder het vetbed ligt een stuk dekbed met katoenvulling. Alles vast gemaakt zodat het niet omhoog wordt gekrabd.
MAAR.... de oogjes zijn nu open, dus beginnen ze ook meer rond te krabbelen en als je ze de kans geeft wordt er zeker geprobeerd om niet op het vetbed te plassen, Knappe pupperds. Het voorste deel van de kist is hier altijd plas ruimte en daar liggen kranten met een badmatje er over heen.
Vroeger bleven de pupjes hier langer in de kist, maar de laatste jaren gaat de kist er veel eerder uit en komt er een grote mand, makkelijk schoon maken, want daar wordt vrijwel niet in geplast. Dat is gekomen, toen er hier een nest was, die op het vinyl gingen liggen, het was warm, en de kist als toilet gebruikten. Niet zo frisjes, dus kist er uit, mand er in en klaar met de rommel.
Ook als ze nog heel klein zijn, drie weken of zo, kruipen de knapperds al terug in de mand. Even overdag uit proberen en je weet het over een paar dagen.
Ook in de mand zet ik de vetbedden vast, gaatjes in de bodem van de mand, veter door het dekbed en aan de onderkant vastknopen op vier plaatsen.
Dat is een gepruts, maar het hoeft niet dagelijks.

Hanny
Gebruikersavatar
Door nova
#2881116
Vanaf een week of 4 had ik een wasmachine lekbak  in de kist/ren staan, bedekt met een laagje kranten. De eerste nacht  zijn nog een paar pupperds zo handig geweest om in de bak te gaan slapen,  :biggrin2:  maar na 3 nachten werd de bak gebruikt waar hij voor bedoelt is: een puppie toilet.  Puppen hadden echt heel snel door  wat de bedoeling  was,  en het laagje kranten was 's morgens kompleet doordrenkt.  Scheelt heel was pies  en poep in de  ren hoor

Maar zo een bak is wat hoog voor tekkel pupperds, misschien is een benche-la een beter idee hiervoor
Door Jantina
#2881237
Nou precies, net als een mand is voor mijn puppies wel een heul hoog obstakel  :biggrin2:. Moeten ze toch wel echt kunnen lopen denk ik...

Nog een vraagje trouwens, tot wanneer blijft bij jullie de lamp erboven?
Door Hanny
#2881374
Nee hoor, er in lopen hoeft niet, er in klimmen gaat makkelijker als je er een plankje voor legt.
Ogen open, warmtelamp uit, of nog iets eerder.
Onze pupmand heeft een vrij lage instap, daar hoeft voor onze pupjes geen plankje voor, wel voor de werpkist, dat is iets hoger.
Trouwens een stoeptegel doet ook wonderen.

Hanny
Door **Jillaroo**
#2881397
ik had er een biamatras voor gelegd, dan vielen ze wat zachter als ze over het randje heen kwamen.. meestal gebruikten ze een speeltje of broertje/zusje als opstapje om uit de kist te komen  ;D
Door Jantina
#2881424
Ok, dan kunnen we de lamp dus uit gaan doen. Daar wordt het voor ons een stuk comfortabeler van. Verwarming moest uitblijven omdat het anders te warm werd voor de pups en Lizzy. Ik zal eens een mand gaan zoeken waar ze makkelijk in en uit kunnen.
Door Jantina
#2889230
Hanny, wilde even laten weten dat pups van 4 weken inderdaad zo goed als zindelijk kunnen zijn. Ik Had mijn twijfels bij jouw stelling zeg ik eerlijk, maar ze doen hier alle ontlasting op de puppy trainer (matje) in de ren. Een krant vinden ze eng en glad. De meeste plasjes gaan er ook al op.
Mijn vraag dan meteen uit nieuwsgierigheid: wanneer stoppen ze hier dan weer mee? Ik bedoel, heb nog nooit een redelijk zindelijke pup gekregen. Houd het feest dadelijk op als ze tanden hebben en die matjes verscheuren bijvoorbeeld? Ik vind het wel erg grappig en verbazend om te zien!
Tevens vindt het stel dat de werpkist voor babies is denk ik, wij hadden Lizzy een lekker mandje gegeven voor in de ren (omdat ze zo slecht bij de pups wilde) en die hebben ze ingepikt om heel de dag in te slapen met elkaar.  ::)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2889276
Jantina schreef: Hanny, wilde even laten weten dat pups van 4 weken inderdaad zo goed als zindelijk kunnen zijn. Ik Had mijn twijfels bij jouw stelling zeg ik eerlijk, maar ze doen hier alle ontlasting op de puppy trainer (matje) in de ren. Een krant vinden ze eng en glad. De meeste plasjes gaan er ook al op.
Mijn vraag dan meteen uit nieuwsgierigheid: wanneer stoppen ze hier dan weer mee? Ik bedoel, heb nog nooit een redelijk zindelijke pup gekregen. Houd het feest dadelijk op als ze tanden hebben en die matjes verscheuren bijvoorbeeld? Ik vind het wel erg grappig en verbazend om te zien!
Tevens vindt het stel dat de werpkist voor babies is denk ik, wij hadden Lizzy een lekker mandje gegeven voor in de ren (omdat ze zo slecht bij de pups wilde) en die hebben ze ingepikt om heel de dag in te slapen met elkaar. ::)
Van fokken weet ik niets, maar zowel Hope was met 7 weken zindelijk toen wij hem kregen, en Nelson was dat ook meteen bij thuiskomst. Ideaal!
Oké, ik ga natuurlijk niet staan wachten tot ze niet meer kunnen ophouden en ongelukjes binnen krijgen. Maar ze snapten allebei al meer dan goed dat plassen buiten moet!
Door **Jillaroo**
#2889281
Zodra het spul uit de kist kon kruipen heb ik hem heel snel opgeborgen en diverse mandjes en kleedjes neergelegd. Galyi voedde puppen gewoon op het kleed en buiten in tuin.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door