Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2876175
Dat willik  :D ik zie er enigzins voordeel in mijn honden buiten te kunnen wassen ipv in de badkamer.
Maar nu heb ik alleen buitenkraan gezien die dat kan, maar die is bijna 200 euro  :o

Omdat het hond gerelateerd is, dacht ik, er zijn er hier vast mee die dat hebben! Hoe hebben jullie dat gedaan?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2876179
Niet.... Weer een voordeel van een niet zo grote hond!  :biggrin2: Grote gieter met warm water, hond overgieten en afspoelen met koud water. Gaat veel sneller omdat het minder schuimt. :)
Door eelke
#2876187
koekje schreef: Kan je niet makkelijk een aftakking maken van de keukenkraan?
Daar kan de tuinslang niet op nee. En dan moet de achterdeur open blijven met alle risico's van dien :P
En de huidige buitenkraan moet vervangen, warm water leiding zit er in de buurt...
Angelique schreef: Nou nee, niet echt  :biggrin2: De kraan an sich wel die was 4 tientjes  :biggrin2:
Ik had al een vermoeden ja  :biggrin2:
Door jasmijn
#2876188
Mijn vader heeft gewoon 2 buiten kranen naast elkaar gezet.
Aan alleen bij een kort stukje tuinslang en dan een koppel stuk er aan, daar je gewonen tuin slang aan en gaan met die banaan  :biggrin2:
Door eelke
#2876190
HoochieHummie schreef: Die van jou wassen zichzelf toch al iedere dag tijdens het wandelen? (zelf gezien op foto's  ;D)
Klopt, alleen hebben de honden en ik een ander perspectief op 'schoon'  :biggrin2: en vinden ze zichzelf wel echt heul zielig als ze afgespoeld worden onder de koude kraan.
jasmijn schreef: Mijn vader heeft gewoon 2 buiten kranen naast elkaar gezet.
Aan alleen bij een kort stukje tuinslang en dan een koppel stuk er aan, daar je gewonen tuin slang aan en gaan met die banaan  :biggrin2:
En die gaan niet lekken? Die koppelingen gaan bij mij altijd lekken na een tijdje...en als ik er dan steeds 3 moet vervangen...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2876192
eelke schreef: Daar kan de tuinslang niet op nee. En dan moet de achterdeur open blijven met alle risico's van dien :P
En de huidige buitenkraan moet vervangen, warm water leiding zit er in de buurt...
Als je niet al te ver van de kraan af moet, dan kun je er ook een (flexibele) doucheslang op draaien. Dan zou een gewone badkamermengkraan kunnen voldoen.
Door Elvira
#2876223
ik heb een koppeling van de tuinslang op te keukenkraan. Je moet de deur wel toe doen, om te voorkomen dat een natte hond het huis in rent, maar dat is tot nu toe niet gebeurd.  ;) Misschien iets maken om de hond aan vast te zetten, dat is vast goedkoper.
Gebruikersavatar
Door nova
#2876243
eelke schreef: Daar kan de tuinslang niet op nee. En dan moet de achterdeur open blijven met alle risico's van dien :P
En de huidige buitenkraan moet vervangen, warm water leiding zit er in de buurt...


Op mijn keukenkraan kan ik wel  een tuinslang aansluiten.  En aan de andere kant van de slang heb ik  een tuinbroes die ik gebruik als douchekop.  Hier worden  ze gewoon buiten gewassen, maar wel met handwarm water.

welke kraan heb je , ik heb gewoon zoiets  en heb een passend koppelstukje gekocht bij een loodgietersbedrijf  1 euro of zo en  de slang kon op de keukenkraan.

Afbeelding
Door inni
#2876256
Gewoon een warm koud-kraan buiten tegen de muur maar....... een mogelijkheid om in de winter de watertoevoer naar de kraan af te sluiten. Ik heb in de berging een hele simpele menglraan waarop ik een stukje kon draaien om een tuinslang-aansluitstuk te zetten. Het  broestukje erafdraaien en in de doe het zelfzaak 's goed rondkijken naar een passend stukje (soms zitten die stukjes ook in een pakketje met tuinslangonderdelen maar hebben ze de verkeerde maat voor mijn kraan).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door