Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#287475
Als ik naar de Islamitische slager ga dan kan ik altijd aanwijzen welke stukken ik van het dier wil hebben en dan snijden ze het er voor mij af, nu heb ik in een ander topic iets gelezen over lamsboegbout en ik vroeg mij af waar dat dan wel mag zitten en of het ook zacht bot is.
Die mensen verstaan slecht Nederlands dus is het wel zo handig dat ik dan gewoon aanwijs welk stuk ik wil want ik weet niet of ze het woord lamsboegbout wel begrijpen. De wervels kan ik eventueel ook nemen?
Hmmm zit net te denken nu ik dit allemaal neertyp ??? kan mss beter een heel schaap kopen :o
Laatst gewijzigd door Cherry op do 24 mar 2005, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#287485
Ik weet ook niet precies welk gedeelte de boegbout is,maar ik dacht dat Paul wel is geschreven had dat 't prima is om te geven....
Zolang het maar geen bot van de poot is!
Alle andere botten zijn prima,de wervels zijn ook heel goed hoor,meestal koop ik 'n halve ribbekast van lam of geit,waar de wervels ook nog aan zitten.
zoals hier van geit:
Afbeelding

ik had effe verder gezocht voor boeg bot,dit gaat dan wel over honden maar 'n boeg is 'n boeg toch?:

"Boeggewricht (schoudergewricht):
of boeg is het gewricht tussen het schouderblad en de opperarm. Het is in principe een kogelgewricht, maar door de aanwezigheid van stevige banden werkt het gewricht bij de hond meer als een scharniergewricht."

Ik denk dat 't dan makkelijke kluift wanneer het door de helft is gezaagd.

Soms is 't ook makkelijk om de foto's van de botten op
http://www.barfclub.nl/BottenTEST.htm te printen en mee te nemen wanneer ze niet precies weten wat je wil hebben.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 24 mar 2005, 02:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EvitaP
#287489
Cherry schreef: (...)
Hmmm zit net te denken nu ik dit allemaal neertyp ??? kan mss beter een heel schaap kopen :o
Ja joh, waarom niet?! ;D
Waarschuw me dan maar, want dan heb ik ook interesse ;)
Gebruikersavatar
Door Cherry
#287582
Lizzy schreef: Verkoop jij hele schapen dan? Ook lammeren? Quantakost?
Bedoel je mij of EvitaP ?
Door Lizzy
#287590
Cherry schreef: Bedoel je mij of EvitaP ?
EvitaP. Of verkoop jij ook schapen?
Door EvitaP
#287595
Nee, ik verkoop geen hele schapen.
Met mijn berichtje bedoelde ik dat wanneer zij (cherry) aan hele schapen kon komen, of ze me dan even zou willen inlichten. Dan heb ik interesse namelijk...
Was het maar waar dat ik aan hele schapen kon komen.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#287680
Marion schreef: Kun je die niet gewoon bestellen bij een islamitische slager?
Ik denk wel dat je die gewoon kan kopen bij de Islamitische slager, van de prijs weet ik niks te maken maar ik ga het zeker vragen, wil ik ook wel weten en mss als de kiloprijs meevalt dat het toch de moeite loont om een heel schaap te kopen.
Door romila
#287713
Hoi Gerry,
Het heeft ff nix te maken met lamsboegbout maar wilde ff zeggen dat je mooie honden hebt....Amerikaanse bulldoggen toch? Mooi hoor en leuk karakter! Heb zelf boxers maar het is nog nie gelukt om mijn foto's erbij te krijgen. Groetjes
Gebruikersavatar
Door Cherry
#288012
romila schreef: Hoi Gerry,
Het heeft ff nix te maken met lamsboegbout maar wilde ff zeggen dat je mooie honden hebt....Amerikaanse bulldoggen toch? Mooi hoor en leuk karakter! Heb zelf boxers maar het is nog nie gelukt om mijn foto's erbij te krijgen. Groetjes
Bedankt Mirjam voor het complimentje over mijn AB'tjes :-* Ik vind ze zelf ook geweldig en ik ben nieuwsgierig naar jou boxers.

Ondertussen weet ik de kiloprijs van een schaap, 6,50 €
Maar als het enkel moet dienen om aan je honden te voeren vind ik het duur betaald want je kan niet alles geven van het schaap en de botten waar ze niks aan hebben moet je ook betalen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door