Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#287143
... je 2 honden.

Jaja, ze gaan mee dit jaar.
De honden kunnen niet meer thuisblijven.
Pension oid is geen optie, dus ze gaan mee.
We blijven in Nederland, en gaan met tent en/of caravan, ongeveer een weekje.
Geen vriezer in de buurt dus.
Wel een koelkast, maar die is ook grotendeels voor eigen gebruik.

En nu was ik benieuwd hoe anderen dat aanpakken.
Ze zijn nog nooit meegeweest, niet toen ik nog brokken voerde, maar ook niet nu ik kvv/barf voer.

Wie kan me een beetje op weg helpen hoe aan te pakken...
Door Lizzy
#287189
Qua voer bedoel je?

Ik zou zelf gewoon iedere dag iets te eten gaan kopen. En niet te moeilijk doen. Voor die paar weken kan het best een beetje minder hoor. Ik gaf ze geen groente, alleen fruit. Ik zou dus zelf eten kopen en direct (snel) geven. Dus, 's morgens een banaan of appel ofzo. 's middags eventueel wat kippenvleugels. 's Avonds wat vlees (wat ik te pakken kon krijgen) met wat gemalen eierschaalpoeder. Af en toe een visje (sardientje of makreel), net wat ze hebben. Ik eet zelf ook makkelijk tijdens de vakantie, dus ik zou er niet mee zitten als de honden ook makkelijk eten.
Door Audrina
#287232
Zoals Lizzy het opnoemt, heb ik het vorige week ook gedaan. We waren er even een paar daagjes tussenuit en in het huisje zat geen vriezer en in de omgeving ook geen verkooppunt van een goede kvv (ik voer normaal CB en af en toe barf). Maar wel zat slagers en poeliers en supermarkten, dus hebben we gewoon elke dag wat vlees voor de honden gekocht, dan weer voor elk een kippenpoot, dan weer een riblap, dan weer rundergehakt, of wat we ook maar te pakken konden krijgen voor niet al te duur. Ze hebben heerlijk gegeten hoor. ;)
Door Audrina
#287516
carlala schreef: en hoeveel gram riblap koop je dan?
Ik had een kilo riblappen als 1 maaltijd voor 3 middelmaat herders, dus hadden ze dan alle 3 iets meer dan 300 gram. Maar nu moet ik er wel bij zeggen dat die van mij niet zoveel eten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#287520
carlala schreef: en hoeveel gram riblap koop je dan?

Ben benieuwd of hij dat eet, nogal moeilijk geval rondlopen.
Eet wel kippenekken maar geen kippevleugels ::)
Als je gewoon vlees koopt geef je gewoon het zelfde aan gewicht als wanneer je bibi geeft Carla
Door pippie
#287530
Audrina schreef: Zoals Lizzy het opnoemt, heb ik het vorige week ook gedaan. We waren er even een paar daagjes tussenuit en in het huisje zat geen vriezer en in de omgeving ook geen verkooppunt van een goede kvv (ik voer normaal CB en af en toe barf). Maar wel zat slagers en poeliers en supermarkten, dus hebben we gewoon elke dag wat vlees voor de honden gekocht, dan weer voor elk een kippenpoot, dan weer een riblap, dan weer rundergehakt, of wat we ook maar te pakken konden krijgen voor niet al te duur. Ze hebben heerlijk gegeten hoor. ;)
Zo zou ik het ook doen hoor, dan barfen ze toch ook ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door