Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CorinaM
#2874521
Heeft iemand ervaringen met de gedroogde kipfiletstukken van Discus?
Samenstelling: "Vlees en dierlijke bijproducten, 100% kip, plantaardige eiwitextracten, mineralen, anti-oxydanten en conserveermiddelen"

Het is 'aanvullend diervoer' en ziet er uit als een knaagding en zo werkt het ook.
Dus bij wijze van afwisseling heb ik Moos een stuk gegeven gisteren. Toen ik echter nog eens goed keek op de zak stond er dat het niet geschikt was voor honden die jonger zijn dan 9 maanden ?! :-\ Arme Moos met zijn 5 maandjes :-[


Wie kan hier iets over melden, waarom zou dat bv. zijn?

Alvast dank!!
#2874843
ik vind het rotzooi, sorry dat ik het zeg. mijn honden willen het niet eens aanpakken. we kregen een keer bezoek en die hadden dachten ze wat lekkers mee voor de honden  :biggrin2:

de conserveermiddelen die ze gebruiken kunnen diaree veroorzaken vandaar dat die leeftijd grens er op staat. dat is mij tenminste een keer verteld door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Door CorinaM
#2874979
oeps, reactie ging iets te snel weg.

Koekie: de 100% slaat op het deel vlees wat er in zit: dit is 100% kip, geen ander dier.

Aurora: kan je misschien iets specifieker zijn over waarom het volgens jou rotzooi is? Er zitten idd conserveringsmiddelen in; ik weet niet wat, welke. Weet jij hier meer over, of heeft de da. misschien gezegd wat dat is?
Dat er honden zijn die hier hun mooie neus voor ophalen geloof ik graag maar hangt niet samen met kwaliteit. Ik bedoel maar: als ik ons Moosje vanmiddag zijn gang had laten gaan had hij zich volgegeten met slakkenkorrels uit een tuin waar ik met hem langsliep :o. Is rotzooi maar mijnheer vond het blijkbaar toch erg lekker ruiken en had er graag wat van geproefd.

Dus iets meer informatie graag: ik zoek het beste voor onze hond als het gaat over voeding, en ook wb. snacks wil ik graag meer te weten komen wat verantwoord is en waarom, etc. etc.
#2874995
CorinaM schreef: oeps, reactie ging iets te snel weg.

Koekie: de 100% slaat op het deel vlees wat er in zit: dit is 100% kip, geen ander dier.

Aurora: kan je misschien iets specifieker zijn over waarom het volgens jou rotzooi is? Er zitten idd conserveringsmiddelen in; ik weet niet wat, welke. Weet jij hier meer over, of heeft de da. misschien gezegd wat dat is?
Dat er honden zijn die hier hun mooie neus voor ophalen geloof ik graag maar hangt niet samen met kwaliteit. Ik bedoel maar: als ik ons Moosje vanmiddag zijn gang had laten gaan had hij zich volgegeten met slakkenkorrels uit een tuin waar ik met hem langsliep :o. Is rotzooi maar mijnheer vond het blijkbaar toch erg lekker ruiken en had er graag wat van geproefd.

Dus iets meer informatie graag: ik zoek het beste voor onze hond als het gaat over voeding, en ook wb. snacks wil ik graag meer te weten komen wat verantwoord is en waarom, etc. etc.
Als ik zie hoe mijn gedroogde kip eruit ziet en wat in de zakjes zit van discus dan denk ik volgens mij is de kip er overheen gevlogen en is er wat anders in de zak geland :o.

Ik weet dat er honden zijn die kieskeurig zijn, maar onze reuen zijn echte alles vreeters, behalve dat soort spul, het wordt aangepakt en besnuffeld en dat was het :biggrin2:
Ze zetten het heel mooi op de verpakkingen van conserveringsmiddel en plantaardige eiwit extracten, dit is puur vergif voor mens en dier en onze voeding zit er vol mee. Ik weet niet waar deze kip (land) vandaan komt maar onze dierenarts is er een fel tegenstander van.

Kijk hier bv maar eens http://www.warriorsforhealth.com/smaakv ... .html 

Misschien een optie om zelf snacks te drogen, een droger heb je al voor 28 euro en dan kun je nekken en kipfilet reepjes, geel haar, oren etc zelf drogen zonder al die toegevoegde zooi. Het is gezond en nog leuk ook om te doen.

Kijk maar eens op mijn blog , als je dat leuk lijkt, daar staat ook een stukje in over snacks voor de honden. ;D

Wat betreft die slakkenkorrels dat klopt, er overlijden elk jaar nog veel honden en katten na het eten van slakkenvergif :'( en dan nog eens alle vogels en egels. Daar doen ze ook kunstmatige geurstoffen in die voor dieren aantrekkelijk zijn, die rotzooi zou echt verboden moeten worden. Als je meer wilt weten, vraag het maar hier op het forum zijn ze bijna van alle markten thuis, heb ik inmiddels ondervonden ;)
Gebruikersavatar
Door CorinaM
#2876847
Dag Aurora,

Heeft even geduurd maar alsnog bedankt voor je heldere uitleg! Ik snap het. Het ziet er ook een beetje vreemd uit voor alleen maar gedroogde kipfilet. Ik denk niet dat ik het zo roodachtig zou krijgen. Moos is er niet heel erg dol op, slaat het hapje ook niet af. Dus ik maak de zak wel op maar zal er wel even mee doen denk ik. Ik dacht ik zal de katten eens verrassen maar die zijn aanmerkelijk kieskeuriger  8) Een klein nuffig likje en toen keurden ze het geen blik meer waardig haha.
Door Mowgli
#2876933
CorinaM schreef: Aurora: kan je misschien iets specifieker zijn over waarom het volgens jou rotzooi is? Er zitten idd conserveringsmiddelen in; ik weet niet wat, welke. Weet jij hier meer over, of heeft de da. misschien gezegd wat dat is?
Als de verpakking niet precies declareert welke conserveringsmiddelen er precies in zitten, si het voor mij al een rede zulke snacks in de winkel links te laten liggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door