Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door martine
#28663
::) :
) ;D
hoi ik ben volledig nieuw op de site maar wel al een beetje gehersenspoeld door Roger
ik gaf brokken en Duck heb 6 honden die samen eten waaronder toch wel enkele felle rassen texel 3 tibet terrier en mijn twee wedstrijdhonden Dobermann en Koningspoedel ik heb nooit vechtpartijen gehad ben bang dat met het geven van rauw vlees dit wel gaat gebeuren (of ik ga ze elk afzonderlijk moeten voeren )
en hoe zit het met gedrachtstherapie het eertse wat we leren als we een agressieve hond moeten heropvoeden is uiteraard eerst een bewijs van de dierenarts dat die gezond is dat de agressie niet van een ziekte komt maar dan de volgende vraag WAT EET HIJ een te veel aan eiwitten wekt agressie op vegetariers zijn liever dan vleeseters dus meestal word die hond dan op een zo weinig mogelijk vlees dieet geplaatst ???? dit zijn voor het moment mijn twee dringste vragen buiten het feit dat ikzelf rauw vlees vies vind.
Door Jolly
#28666
door het eten van vers vlees zouden honden aggressief worden? welke pieper heeft je dat nou weer wijs gemaakt? Het enige wat ik denk dat er gebeurd is dat ze in het begin sneller eten en toch ff kijken bij de rest of daar de bak ookal leeg is. Je geeft zelf al aan dat ze Duck eten/aten, das ook vers vlees hoor ;), heb je ze toen ook apart gezet allemal of gewoon normaal bij elkaar.
Ik zou gewoon ze met elkaar laten eten, want als ze dat gewend zijn en je gaat er ineens bij dat vers vlees voeren een ander ritueel van maken, dan zullen ze denken, he we moeten apart das raar, er is vast iets wat die krijgt zal dan wel lekkerder wezen.

Ik heb hondendag/vakantie opvang en ze krijgen allemaal vers vlees als ze blijven logeren, A: omdat ze hun eigen brokken toch niet eten als ze ruiken en zien wat mijn Chasey krijgt. B : omdat ik vind dat de honden ook lekker mogen eten.
Er zijn er zat die ietsjes voerbaknijd hebben, maar heb nog nooit last gehad.
Chasey zelf was in het begin altijd heel fel op zijn brokken, je mocht niet eens binnen een meter van hem komen.(hij kwam met 10 maand oud bij mij, met een maand was dat over, nu is hij 4 jaar). Hij krijgt sinds vorig jaar augustus alleen nog maar vers vlees en hij is er alleen maar makkelijker in geworden, zelf andere honden mogen kijken en een hapje nemen uit zijn bak.
Natuurlijk geld dit niet voor alle honden, ik heb toevallig een sukkel die ook iedere hond binnenlaat.

Maar gelukkig heb je deze site gevonden en zullen er heel wat meer je info geven.
suc 6 ;D
Door Janet
#28669
Wie zegt dat vegetariërs liever zijn dan vleeseters ???? Sorry, maar in mijn optiek is dat een Disney-kijk op de verschillende diersoorten.
Daarnaast... een plantenetend dier geef je geen vlees. Waarom zou een vleesetend dier dan wel planten (granen in brok!) moeten eten?
Baknijd heeft niets met het soort voer te maken. Wel met roedelgedrag, het verdedigen van het eigen eten. Idd, de honden gewoon even apart zetten óf er bij blijven staan tot ze allemaal klaar zijn.
Een hond die agressief is wordt niet op een vlees-eiwit arm dieet geplaatst omdat ie agressief is. Brok = graan = koolhydraat= suikers = dikmakers. Hoe dikker de hond, hoe slomer die wordt. Het is idd een manier om agressie er uit te halen, ja.
Een gezonde en evenwichtige voeding is wat dat betreft veel beter dan een onnatuurlijke voeding die het best te vergelijken is met astronautenvoer voor mensen: alles wat nodig is zit er in, maar zou jij er de rest van je leven van willen eten?
En dat je rauw vlees vies vindt... 't is heel cliché, maar vaak wen je er vanzelf aan. En kijk anders eens verder, bij de topic kippenvleugels. Daar staat ook nog het een en ander.
Succes.
Door ine
#28673
Hoi Martine. Ook ik heb meerdere honden, 5, waarvan 2reuen en 3 teven. Zij krijgen hun bak Kompleet versvlees naast elkaar en heb nog nooit problemen gehad! Ik blijf er eigenlijk altijd bij, maar dat heeft een andere oorzaak. Die bakken schuiven, als ze leeg zijn, elke keer over de vloer, door het aflikken. Dat maakt zo'n herrie, dat ik ze weg haal, zodra de bakken leeg zijn! (na 1 minuut dus ;)).
Agressiever zijn mijn honden niet geworden hoor! ;)
Door roger
#28675
<< maar dan de volgende vraag WAT EET HIJ een te veel aan eiwitten wekt agressie op vegetariers zijn liever dan vleeseters dus meestal word die hond dan op een zo weinig mogelijk vlees dieet geplaatst ????<<

Martine,

Van wie komt dan meestal die vraag?

Gr.
Roger
Door martine
#28677
;) ;D ::) :-*
amaai amaai ineens de volle laag
ten eerste vergelijk ik baknijd Niet met agressie baknijd is een opvoedingsprobleem en makkelijk op te lossen
naar mezelf toe en naar mensen toe hebben geen enkel van mijn honden (ook niet wat eten betreft agressie) wat het eten van vlees en vooral rood vlees betreft is echt geen fabeltje hoor ! had enkel bang dat ze onderling (sommige) toch wat hebberiger zouden zijn
maar heb vandaag voor elk een kalkoenboutje gegeven
en alleen de Dobermann heefd het na vele vieze bekke trekken met smaak opgegeten zelfs een van de teckels en de poedel die normaal als ze een duif in de tuin kunnen pakken die met smaak opeten (en geen andere in de buurt laten behalve mezelf) lieten het liggen
kweet kan hier nog veel leren maar geloof me agressie is niet altijd een ragordeprobleem veel problemen worden nogal zwart wit voorgesteld je weet toch wat een van de onderdelen van de ""opvoeding"" van de pitbul is buiten het slaan en opsluiten in de kelder is het
geven van rauw vlees en bloed een must!! gelukkig zijn jullie echte hondeliefhebbers en ook ik wil het beste voor mijn honden en het onderdeel agressie is misschien uitzonderlijk maar wel bestaande allee schoot
Door roger
#28679
<<wat het eten van vlees en vooral rood vlees betreft is echt geen fabeltje hoor <<


Martine , een hond die rauw gevoerd word , word activer, levenslustiger , krijgt meer energie, maar word zeker niet agressiever , nog naar mensen nog naar soortgenoten, noch naar eventuele prooidieren.

Zelfs zijn jachtdrift word niet aangescherpt door rauw te voeren. let maar eens op hoeveel honden een prooi pakken , en wanneer ze ze beet hebben zelfs niet weten wat ze ermee aan moeten.
Juist daarom brengt Freund zijn wolvenpups groot met levende prooidieren.

Het doden moet aangeleerd worden met "levende prooidieren" en niet met hompen vlees en bloed, en volgens mij is dat bij pitbulls net zo.

In een normale roedelverhouding pakt zelfs ranghoger niet van ranglager voedsel af van het moment dat het in de fang zit, of op enkele centimeters van de fang ligt.

Gr.
Roger
Door Janet
#28691
Martine,
het lijkt mij juist dat, indien agressie voedselgerelateerd is, dit eerder bij brok- of blikvoeding ligt. Volgens mij is het logischer dat honden verkeerd (kunnen) reageren op de toegevoegde geur- en smaakstoffen of conserveringsmiddelen.
Wat betreft het aangehaalde voorbeeld van de pittbul: het slaan en opsluiten doen echt véél meer dan het geven van rood vlees ;), naar mijn idee.
Door Paul_Barte
#28692
Draai het verhaal om:

Jaarlijks tienduizenden bijtgevallen door honden en die eten.......brokken ;D ;D
Door Charlotte
#28695
<<wat het eten van vlees en vooral rood vlees betreft is echt geen fabeltje hoor <<

Het is wetenschappelijk bewezen dat te eiwitrijke voeding (en dat is rood vlees dus bijvoorbeeld) invloed KAN hebben op territoriale agressie, maar dan ook alleen bij honden die hun territorium verdedigen vanuit angst.
Maar dan moet je wel heeel veeeel eiwit rijke voeding geven. Misschien dat daar dit verhaal vandaan komt.
Door martine
#28697
;) :D ;D >:( :( :o
ja ja ja vooral wat de brokken betreft zoals ik al liet weten ben ik nieuw mijn ervaring is met BROKKE honden
en wel bepaald met een merk dat ook gekend is door de te snelle groei van grote rassen met alle pijnlijke gevolgen vandien een merk dat een teveel aan eiwitten heefd !! in het geven van natuurlijke voeding ben ik een leek !! de enige honden die ik ken die barfen
zijn die van Vick en Roger en daar is niets mis mee integendeel die van Roger zijn die mooiste liefste sociaalste gehoorzaamste saarlozen die ik ooit heb tegengekomen vandaar ook mijn intresse Roger met alle respect voor uw kunde maar niet alle honden laten een ander met rust als ze eten volgens mij is er een bepaalde volgorde en ik geef ze tegelijk eten in de natuur is dit wel anders he!dus aub een beetje geduld met me ken zelfs mensen die net als hun hond vegetarier zijn en met alles wat ik ondertussen geleerd heb wil ik mijn honden toch geen vergif meer geven ook het dierenleed in de hondevoedingsfabriek heefd me diep getroffen vandaar wil ik het anders en beter gaan doen dus kaffer me maar uit IK WIL LEREN
Door 202spots
#28698
roger schreef:Martine , een hond die rauw gevoerd word , word activer, levenslustiger , krijgt meer energie, maar word zeker niet agressiever , nog naar mensen nog naar soortgenoten, noch naar eventuele prooidieren.
Zelfs zijn jachtdrift word niet aangescherpt door rauw te voeren. let maar eens op hoeveel honden een prooi pakken , en wanneer ze ze beet hebben zelfs niet weten wat ze ermee aan moeten.
Juist daarom brengt Freund zijn wolvenpups groot met levende prooidieren.
Het doden moet aangeleerd worden met "levende prooidieren" en niet met hompen vlees en bloed, en volgens mij is dat bij pitbulls net zo.

In een normale roedelverhouding pakt zelfs ranghoger niet van ranglager voedsel af van het moment dat het in de fang zit, of op enkele centimeters van de fang ligt.
Gr.
Roger
JUISTEM!!!
Ik denk dat het fabeltje van aggressiever worden door rood (rauw) vlees te voeren aan onze huisdieren,uit hetzelfde sprookjesboek komt waarin gezegd word dat wanneer je 'n hond rauwe kip geeft,dan gaat hij ook achter levende kippen aan.
(en achter de schapen,katten,en hamsters,en zelfs hun eigen baasjes?)
Door roger
#28700
<<Het is wetenschappelijk bewezen dat te eiwitrijke voeding (en dat is rood vlees dus bijvoorbeeld) invloed KAN hebben op territoriale agressie, maar dan ook alleen bij honden die hun territorium verdedigen vanuit angst. <<


Charlotte,

Waar kan ik die publikatie van dat wetenschappelijk bewijs ergens nalezen ?

Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op za 06 dec 2003, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#28702
ik heb een dobermann van bijna 16 maanden.
krijgt al langere tijd nu bijna alleen maar vlees.
maar agressief.......................NIET ECHT
totaal geen verschil met toen hij nog brokken at hoor, behalve dat ie nu lekkerder eet, je ene lik komt geven na het eten en voldaan is. ;D
Door roger
#28704
<<Het is wetenschappelijk bewezen dat te eiwitrijke voeding (en dat is rood vlees dus bijvoorbeeld) invloed KAN hebben op territoriale agressie, maar dan ook alleen bij honden die hun territorium verdedigen vanuit angst. <<


Charlotte,

Waar kan ik die publikatie van dat wetenschappelijk bewijs ergens nalezen ?

dit is wat prof. Donath schrijft over het vals en wild worden door gebruik van vlees. hij klasseerd het onder de sprookjes en schrijft het volgende:

Een hond word "zichzelf", tierig, levenslustig,"scherp" zoals een vleeseter behoord te zijn, zonder vlees zou hij een zielige sufferd zijn. Vals maakt de mens hem, door verkeerde opvoeding, behandeling en fokkeuze. de meeste "valse" honden zijn zogenaamde "angstbijters" waarmee niet verder gefokt dient te worden.


Verder denk ik dat er hier voldoende mensen zijn die reeds lang ervaring hebben met rauwvoer , en die overgestapt zijn van brok, hun honden inderdaad levendiger, vrolijker en dus meer hond hebben zien worden , zonder dat de agressie er ook maar één iets op vooruit gegaan is.

Ik had heel graag de wetenschappelijke bron gekend die zegt dat een hond van teveel aan eiwitten agressiever word, volgens mij vind ik dan ook de link naar de brokkenindustrie en die "gesponserde"wetenschapper.


gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op za 06 dec 2003, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door