Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pipiloen
#2862
ik geef pipi om lekker op te kauwen stokvis deze vis in zijn geheel gedroogd ze vind het heerlijk ik weet dat er veel voedings stoffen in zitten maar wat wie weet meer
Door roger
#2863
<<ik geef pipi om lekker op te kauwen stokvis deze vis in zijn geheel gedroogd ze vind het heerlijk ik weet dat er veel voedings stoffen in zitten maar wat wie weet meer<<

Wat voor soort vis is stokvis.
De enige stokvis die ik die vis die de Portugezen bacalhau noemen en die moet ge 24 uur laten ontzouten vooraleer je hem kunt klaarmaken;
Is het zoiets?

Gr.
Roger.
Door Paul_Barte
#2864
Stokvis is normaliter gedroogde kabeljauw en moet inderdaad 24 tot 36 uur weken in water waarbij het water zeker 4x moet worden ververst.
De prijs is ongeveer 45 euro de kilo........hoeveel kilo vleesvoer kon je hier ook al weer voor kopen...of hoeveel kilo kippennekken???
Door roger
#2865
<<Stokvis is normaliter gedroogde kabeljauw en moet inderdaad 24 tot 36 uur weken in water waarbij het water zeker 4x moet worden ververst.<<

OK , dan heb ik de goede voor ! Iemand wat recepten?


Gr.
Roger.
Door sylvia
#2866
hier kost het €26 per kilo,maar hier eten de oude zeeuwen graag stokvis ligt ook gewoon bij de C1000 hier bakken vol (jakkie) ik vind het stervens duur en vroeger was dit zo'n beetje het goedkoopste wat je kon kopen :o

Stokvis is normaliter gedroogde kabeljauw en moet inderdaad 24 tot 36 uur weken in water waarbij het water zeker 4x moet worden ververst.
De prijs is ongeveer 45 euro de kilo........hoeveel kilo vleesvoer kon je hier ook al weer voor kopen...of hoeveel kilo kippennekken???
Door Paul_Barte
#2867
Syl, als je die eet zonder te spoelen is ie toch zo zout als de tyfus-tering of niet ???
Door sylvia
#2868
Ik heb het nooit geprobeerd maar geloof het wel want mijn oude zeeuwse buuf zei altijd we gaan weer ieselijk lekkere zoute vis eten (stokvis dus) ;D ;D ;D
Syl, als je die eet zonder te spoelen is ie toch zo zout als de tyfus-tering of niet  ???
Door pipiloen
#2869
zover ik weet is deze vis die ik geef is zonder zout
ik zal het ff nakijken

groetjes esther
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2870
Ha, sinds het beeldscherm van m'n laptoppie (waar ik altijd op internet) het heeft begeven, loop ik natuurlijk weer eens gruwelijk achter met het nakijken van de nieuwe berichten hier.
Dus hier alsnog een reactie over stokvis.
Er is nl. ook speciale hondenstokvis in de handel (Ik heb die wel eens voor je meegebracht, Roger) en deze bevat volgens de analyse van de leverancier 0,8% zout. Is niet goedkoop, maar m'n honden zijn er verzot op, dus geef ik ze af en toe een stukje.
Misschien is dat de vis die hier door Pipiloen bedoeld wordt?
Door pipiloen
#2871
dit is inderdaad wat ik bedoel koop het via de groothandel

groetjes esther
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door