Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2864207
Waar ga je dat doen?
Ik doe met onze Didi (grote poedel mix) jachttraining ook erg leuk en heeft veel raakvlakken natuurlijk.
Heb er wel over gelezen want ik vermoed dat Didi straks toch de jachtknobbel gaat missen en wild is ook erg lastig voor haar.
#2864210
petramarcel schreef: Waar ga je dat doen?
Ik doe met onze Didi (grote poedel mix) jachttraining ook erg leuk en heeft veel raakvlakken natuurlijk.
Heb er wel over gelezen want ik vermoed dat Didi straks toch de jachtknobbel gaat missen en wild is ook erg lastig voor haar.
bij de bacchanten in Hem, de cursus wordt gegeven in het streekbos.
#2864367
miik schreef: Ik heb afgelopen zomer wat geoefend met Cindy de wolf en Sammy (Jessica) en vond het erg leuk om te doen.
De honden vonden het ook helemaal geweldig ! Cindy kan je er vast een heleboel over vertellen !!!
Ja is erg leuk om te doen inderdaad!!
2 jaar geleden al begonnen maar toen snapte Jillz het principe niet helemaal en was ze te snel afgeleid.

Vorig jaar deed ze het echt heel leuk, enige wat ze niet doet is zwemmen  :-\ :-\ maar daar ben ik mee bezig  :biggrin2:
#2864372
Sammy1980 schreef: Ja is erg leuk om te doen inderdaad!!
2 jaar geleden al begonnen maar toen snapte Jillz het principe niet helemaal en was ze te snel afgeleid.

Vorig jaar deed ze het echt heel leuk, enige wat ze niet doet is zwemmen  :-\ :-\ maar daar ben ik mee bezig  :biggrin2:
Patsy die apporteerde al toen ze 16 weken was, ze vond dat het allerleukste van de cursus. En zwemmen en door de bosjes raggen is gelukkig ook geen probleem. Maar of ik haar ooit kan leren dat ze rustig blijft zitten, terwijl er links en rechts overal dummy's worden gegooid? Dat wordt een uitdaging.  :biggrin2:
#2864382
*Dorothea* schreef: Patsy die apporteerde al toen ze 16 weken was, ze vond dat het allerleukste van de cursus. En zwemmen en door de bosjes raggen is gelukkig ook geen probleem. Maar of ik haar ooit kan leren dat ze rustig blijft zitten, terwijl er links en rechts overal dummy's worden gegooid? Dat wordt een uitdaging.  :biggrin2:
Haha dat is inderdaad een moeilijk punt, Didi is nu net 2 jaar (en ruim 1 jaar bij ons) en ze blijft bijna altijd zitten maar soms is het toch weer eens net te moeilijk en dan is ze snel, dan hou je haar echt niet meer tegen.
Wel altijd een mooi gezicht; zitten maar wel helemaal rechtop zodat je elk moment kunt weg crossen  :biggrin2:
#2864383
petramarcel schreef: Haha dat is inderdaad een moeilijk punt, Didi is nu net 2 jaar (en ruim 1 jaar bij ons) en ze blijft bijna altijd zitten maar soms is het toch weer eens net te moeilijk en dan is ze snel, dan hou je haar echt niet meer tegen.
Wel altijd een mooi gezicht; zitten maar wel helemaal rechtop zodat je elk moment kunt weg crossen  :biggrin2:
Ze kan wel al heel netjes wachten op het zoek commando, dan zit ze ongeduldig op haar kont te huppen.  :biggrin2: Maar iets weggooien en er dan niet achteraan rennen dat is een ander verhaal.
#2864384
*Dorothea* schreef: Patsy die apporteerde al toen ze 16 weken was, ze vond dat het allerleukste van de cursus. En zwemmen en door de bosjes raggen is gelukkig ook geen probleem. Maar of ik haar ooit kan leren dat ze rustig blijft zitten, terwijl er links en rechts overal dummy's worden gegooid? Dat wordt een uitdaging.  :biggrin2:
wat grappig dat kan Salto dus heel goed , dan moeten er geen honden zijn die de dummy snel gaan pakken hoor maar alleen kan hij dat als de beste . ik kan een dummy omhoog gooien en opvangen er mee wegrennen laten vallen en weer oppakken naast hem staan en weggooien en hij blijft keurig zitten als ik dat vraag ( nou ja 8 van de 10 keer ) ik heb daar al heel lang een spelletje van gemaakt dus dat vind hij onwijs grappig .
ik doe het ook met voertjes neerleggen en weer oppakken ( en dan 1 geven ) weggooien en weer oppakken en 1 geven , naar hem toe gooien ( heel moeilijk ) en weer oppakken enz enz .
dit soort zelfbeheersing spelletjes vind hij onwijs leuk
#2864386
henneke schreef: wat grappig dat kan Salto dus heel goed , dan moeten er geen honden zijn die de dummy snel gaan pakken hoor maar alleen kan hij dat als de beste . ik kan een dummy omhoog gooien en opvangen er mee wegrennen laten vallen en weer oppakken naast hem staan en weggooien en hij blijft keurig zitten als ik dat vraag ( nou ja 8 van de 10 keer ) ik heb daar al heel lang een spelletje van gemaakt dus dat vind hij onwijs grappig .
ik doe het ook met voertjes neerleggen en weer oppakken ( en dan 1 geven ) weggooien en weer oppakken en 1 geven , naar hem toe gooien ( heel moeilijk ) en weer oppakken enz enz .
dit soort zelfbeheersing spelletjes vind hij onwijs leuk
Knappe kerel!
Ik heb dat ook gewoon niet voldoende geoefend, maar het is vast nog niet te laat.  :) Maar eh zelfbeheersing en eten?  ::)
#2864389
*Dorothea* schreef: Patsy die apporteerde al toen ze 16 weken was, ze vond dat het allerleukste van de cursus. En zwemmen en door de bosjes raggen is gelukkig ook geen probleem. Maar of ik haar ooit kan leren dat ze rustig blijft zitten, terwijl er links en rechts overal dummy's worden gegooid? Dat wordt een uitdaging:biggrin2:
Dat kan ik me voorstellen, dat is met Jillz ook een uitdaging  :biggrin2: :biggrin2:

Maar ze vind het echt erg leuk om te doen!!
#2864429
Ik heb het jarenlang intensief gedaan, alle wedstrijden liep ik. Eerst nog met Terry, later met Sammy, Jesse en Misty. Sammy heb ik tot het allerhoogste niveau gebracht en Jesse tegen het hoogste aan en Misty op B en toen kwam de klad erin. Bij de Bacchanten bij Jolien zit je zeker goed. Het is een ontzettend uitdagende sport met alles facetten erin. Ik vind het oprecht jammer dat er maar zo weinig hondenscholen zijn die het geven EN waarvan je ook goede feedback krijgt.  Als je gaat zoeken op er ervaringen/verhalen apporteersport vind je vast ontzettend leuke verslagen waaronder ook van mij.
Nu doe ik het nog recreatief in de zomermaanden met een klein groepje. Het nadeel voor mij hiervan is dat ik niets bij leer en dat vind ik best jammer. Als je de tijd hebt moet je ook zeker eens gaan kijken bij een diplomadag en zeker een werkproef. Het is een keigave sport maar dan zonder het harde van de KNJV.
Wat betreft het leren negeren van dummy's is stukje zelfbeheersing aanleren. Eerst laten volgend langs allemaal dummy's die op de grond liggen in het begin natuurlijk op grote afstand. Vandaar uit kan je iemand vragen om nabij jou met de dummy te klooien terwijl jij doortraint met Patsy en van daaruit bouw je steeds verder. Sluit wel ALTIJD af met een dummy die ze wel mag halen.
#2864440
Cindy de Wolf schreef: Wbt zelfbeersingsoefeningen. Zoek op youtube is op Jolein van Weperen en/of Hondenschool De Laar in combinatie met impulse control / zelfbeeersing. Ontzettend veel leuke leerzame filmpjes waar je zeker wat aan gaat hebben dat garandeer ik je.
Dank voor de tip, ik ga dat zeker doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door