Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door k9
#286258
hoi!
Weet iemand hoe je runderorganen en runderkopvlees kan onderscheiden van vakensvlees en organen? ???
Door Peet
#286292
Je bedoelt op het oog?
ik zou het niet weten....Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat als ik strict vraag om géén varkensvlees, dat ik dat ook niet krijg.... ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#286308
k9 schreef: hoi!
Weet iemand hoe je runderorganen en runderkopvlees kan onderscheiden van vakensvlees en organen? ???
Moeilijk. rundvlees is zowieso altijd wat donkerder van kleur dan varkensvlees en is ook van structuur anders. Maar dat zie je alleen als het naast elkaar ligt. Wat organen betreft is volgens mij alleen niertje duidelijk verschillend. Van een rund is het een tros met bolletjes, van een varken is het een glad geheel, een beetje zoals we standaard een nier in gedachte hebben.

Bij twijfel zou ik de hele hap laten voor wat het is.
Door An
#286331
Volgens mij is het aan de organen goed te zien. Een varkensnier is echt een boon, een runder of kalfsnie heeft allemaal van diçe hobbeltjes. Een runderhart weegt dan weer een kilo of 2 dat kan ik niet geloven dat een varkenshart zo groot is. Lever heb ik geen idee van hoe je het verschil ziet. En het kopvlees van een varken is dat niet heeeeeel wat lichter van kleur?
Door rob
#286568
Ruik er maar eens aan....eerst aan het rund en dan aan varken.......varkensvlees is wateriger en ruikt ook weeiiger en is niet zo slierterig....het is kleiner een varkenshart is net zo groot als een lamshart.....vet van een varken is ook veel zachter....rundervet is vaster en dan ervaring op doen...kunnen je wel een hoop vertellen maar zelf zien is het beste...

Linda
Door 202spots
#286724
rundvlees is meer rood gekleurd ...varkensvlees is lichter gekleurd meer donker roze achtig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door