Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DiNero
#28589
Hoi,
Vanmiddag kon ik kippennekken ophalen bij mijn poelier en hij zou wat karkassen van konijn en kip voor me bewaren. Nu was hij dat vergeten en kreeg ik wat konijnenkoppen mee. Mijn honden zijn alleen nog maar kippennekken gewend en gfmix, kan ik deze gewoon geven?
Euvel is eigenlijk dat Nero niet kauwt en alleen slikt, de kippennekken knip ik doormidden. Daarom had ik de poelier ook om wat groters gevraagd dan moet hij wel kauwen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat hij er vanavond al 1 heeft gepikt en in de tuin lag te kauwen en ik hem afgehaald heb. Ben zo bang dat hij het in 1x doorslikt, de gulzigaard! Onze andere hond Sarah durf ik ze zo te geven, maar die kauwt tenminste!
Maar ik moest zelf ook wel ff slikken hoor toen ik ze kreeg en heb heel voorzichtig in dat zakje gekeken. Grensverleggend hoor, dat Barfen haha!!
Oh ja Nero is een duitse dog pup van 15 weken en weegt nu zo rond de 21 kilo.
Door DimmChaya
#28628
beste Linda kun je het niet beethouden dat hij het niet in 1 keer doorslikt maar er op gaat knagen. ik zelf vond dit ook altijd moeilijk en heb in het begin ook wel eens een kippenpoot beetgehouden langzaam ben ik er van overtuigd geraakt dat honden het wel zelf kunnen uitvinden ;)
Door ine
#28645
Zelf ben ik nOg geen barfster, maar voor een pup van 15 weken, zou ik liever kiezen voor wat kippenvleugels, platgeslagen of ingeknipt!
Die konijnenkoppen zou ik nog even bewaren, totdat hij wat meer ervaring heeft met botten!
Gewoon rustig aan beginnen. Niet TE snel willen! ;)
Door DiNero
#28783
Nou de konijnenkoppen liggen voorlopig in de vriezer te wachten.
Vasthouden is geen optie, hij gaat te wild en gulzig, dan heeft ie er nog een stukje vinger bij ;)! En slikt het alsnog door.
Aankomende week zou de poelier wel konijnen- en kippenkarkassen bewaren. Nu maar hopen dat hij het niet weer vergeet. Bedankt!
Door labranwk
#33255
Hallo!

Ik heb dus vandaag ook konijnenkoppen ontvangen. Nick is 1,5jaar en ze eet al wel geregeld kippennekken. Ze schrokt ze niet naar binnen, da's wel goed. Zou ik aan de konijnenkoppen kunnen?
Door Lizzy
#33429
Volgens mij heb je ze al gegeven he? Is het goed gegaan? Volgens mij kan een hond die al botten gewend is wel een konijnenkopje hebben hoor. Ik heb ze zelf nog nooit gevoerd, maar volgens mij hebben we hier al aardig wat mensen die konijnenkoppen voeren!

Groetjes, Lizzy
Door labranwk
#33438
Lizzy schreef: Volgens mij heb je ze al gegeven he? Is het goed gegaan? Volgens mij kan een hond die al botten gewend is wel een konijnenkopje hebben hoor. Ik heb ze zelf nog nooit gevoerd, maar volgens mij hebben we hier al aardig wat mensen die konijnenkoppen voeren!

Groetjes, Lizzy
hahaha nou je had r moeten zien echt geweldig gezicht. Eerst had ik het in porties verdeeld die tas vol. Toen had ik een zakje in de koelkast gelegd en twijfelde nog even of het wel slim was om het haar nu al te geven. Maar ik dacht; Nick is geen schrokker, dus het zou meoten kunnen en gaat het fout kan ik het altijd nog afpakken.
Het ging heel erg goed en ze bewaakt nu de hele tijd ons en de vriezer hahaha. Zodra wij richting de vriekaast lopen staat ze er al. Lekker dat ze het vindt? Hoezo!
Door Lizzy
#33445
Hahahahahaha!!!!!!! GAAF! Ik denk dat je kunt stellen dat ze het inderdaad wel lekker vindt ;D. Cool zeg!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door