Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2862348
Ik had een tijdje terug 3 dingen besteld; een hoesje voor mijn telefoon, een screenprotector voor mijn telefoon, en een spelletje.
Alle 3 de dingen zijn geleverd, maar de screenprotector bleek het verkeerde type te zijn. Omdat dit weer via een ander bedrijf ging dan bol.com (?) moest ik daar contact mee zoeken. Dit heb ik gedaan, waren heel schappelijk, de juiste hadden ze niet meer op voorraad en ik hoefde deze niet meer terug te sturen. Advies wat contact opnemen met bol.com om het van de factuur af te laten halen want de betaling moet wel gewoon via bol.com lopen.

Dit gedaan, advies bol.com; start de retour aanvraag. Dit een aantal keer geprobeerd, wat niet lukte omdat die service het op dat moment niet deed op de site. Uiteindelijk ging het niet meer omdat de zichttermijn verstreken was, en heb ik inmiddels een betalingsherinnering gekregen.
Blijkbaar zijn er 2 facturen opgesteld (1 voor de telefoon dingen, en 1 voor het spelletje) waardoor ik nu ook dubbele herinneringskosten heb.

Bol.com weer gemaild, want de factuur klopte nog steeds niet want die screenprotector moest er nog steeds af. Nu konden ze hem er ineens wel zelf af halen en hoefde ik dat niet meer te doen, maar mag ik nog wel de extra kosten betalen ook. x 2, want blijkbaar 2 facturen.

Zo, even een koude douche voor bol.com dus. Heb nog wel een mail terug gedaan dat ik het er niet mee eens ben. Ben nu weer benieuwd naar hun reactie...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2862352
Ja, dat is het rukkerige van het over meerdere hoofden laten lopen. Moet je het gaan regelen met een tent waar je geen zaken mee gedaan hebt en Bol is daar dus ook lekker makkelijk in blijkbaar. Als het goed gaat wel vangen, als het fout gaat kun je naar de klöte lopen.
Door fem fatale
#2862353
Maar de externe verkoper is hier fout gegaan, die had zelf contact moeten opnemen met Bol. (Zo was het tenminste een keer bij mij)
Door eelke
#2862358
Ik heb de verkoper van de screenprotector ook nog maar gemaild, want die was toen best behulpzaam en snel in zijn reactie's.
Snap sowieso niet dat er 2 facturen zijn terwijl ik 1 bestelling heb gedaan...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2862359
fem fatale schreef: Maar de externe verkoper is hier fout gegaan, die had zelf contact moeten opnemen met Bol. (Zo was het tenminste een keer bij mij)
Dat is onderling gekonkel. Eelke doet zaken met Bol en dan moet Bol het gewoon oplossen en niet Eelke naar pietje sturen, want ze heeft geen zaken gedaan met pietje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2862360
eelke schreef: Ik heb de verkoper van de screenprotector ook nog maar gemaild, want die was toen best behulpzaam en snel in zijn reactie's.
Snap sowieso niet dat er 2 facturen zijn terwijl ik 1 bestelling heb gedaan...
Waarschijnlijk komen jouw spullen van verschillende externe levernaciers af en krijg je daarom 2 facturen. Raar hoor, je zou er toch gewoon eentje van bol moeten krijgen, want met die anderen heb jij niets te maken.
Door eelke
#2862364
Angelique schreef: Waarschijnlijk komen jouw spullen van verschillende externe levernaciers af en krijg je daarom 2 facturen. Raar hoor, je zou er toch gewoon eentje van bol moeten krijgen, want met die anderen heb jij niets te maken.
Ik moet beide facturen ook gewoon aan bol.com betalen :P dus ja, nogal naai eigenlijk. Zou wat zijn als ik bij bv degomeat 100 kilo vlees bestel, er voor elke kilo een factuur komt, en ze dan voor kilo extra kosten rekenen als ik te laat betaal!

Maakt mij het uit met welke bedrijven bol.com zaken doet, ik bestel bij hun omdat het een groot bedrijf is en ik er tot nu toe goede ervaringen mee heb. (had). Anders had ik het wel los bij dat bedrijfje besteld toch...

Binnen hoeveel tijd mag je eigenlijk een herinnering sturen met extra kosten?
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2862369
eelke schreef: Ik moet beide facturen ook gewoon aan bol.com betalen :P dus ja, nogal naai eigenlijk. Zou wat zijn als ik bij bv degomeat 100 kilo vlees bestel, er voor elke kilo een factuur komt, en ze dan voor kilo extra kosten rekenen als ik te laat betaal!

Maakt mij het uit met welke bedrijven bol.com zaken doet, ik bestel bij hun omdat het een groot bedrijf is en ik er tot nu toe goede ervaringen mee heb. (had). Anders had ik het wel los bij dat bedrijfje besteld toch...

Binnen hoeveel tijd mag je eigenlijk een herinnering sturen met extra kosten?
Ligt aan de betalingstermijn. Vaak is die 30 dagen en soms ook 14, maar eerder dan dat sowieso niet.
Door eelke
#2862372
De factuur datum is van 23-12... de op een maand tijd een factuur, 1e herinnering, en 2e herinnering met extra kosten.
Heb nog maar eens ingelogd, de screenprotector staat ook nog steeds op de factuur... ik snap d'r niks meer van :P
Door eelke
#2862376
:crazy2: nu kunnen ze ineens wel snel reageren zeg... van de week duurder het meer dan een dag terwijl ze binnen 24 uur zeggen te reageren...

Geachte mevrouw Verhagen,

U vraagt waarom u 2 facturen heeft ontvangen voor 1 bestelling.
De factuur wordt aangemaakt op het moment dat het artikel verzonden wordt. Doordat uw artikelen via andere verkopers zijn besteld krijgt u per verzonden artikel een factuur. Hierdoor heeft u meerdere facturen ontvangen.
Deze facturen staan los van het aritkel die u retour gezonden heeft omdat het retour gezonden artikel ook een aparte factuur heeft. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om de herinneringskosten te laten vervallen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Channa
Door eelke
#2862412
Sputter sputter sputter.... ik had maar gewoon meteen alles moeten betalen, en dan afwachten of ik het bedrag van de retourzending terug zou krijgen. En daarom toch nu ook de extra kosten betalen.
Booeeh...

Nah jah, omdat ik nu toch op strijd getrokken was heb ik ook meteen de roobol maar weer eens gemaild over de vloer ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2862422
Ik zou ook de gewone kosten betalen en niet de extra kosten.
Extra kosten is dan zo'n laag bedrag dat ze er waarschijnlijk niet om gaan procederen.
Door Urs
#2862424
Wij proberen al 2 mnd een btw factuur te krijgen van bol, schijnbaar erg moeilijk. Ding ook geleverd van andere firma ook via bol.com betalen.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2862457
Het is onzin want de factuur staat los van de leveringsbrief.
jij doet een bestelling dus een factuur
jij betaalt bol en niet aan de meerdere bedrijven en dus een factuur

Maarja dit is wel echt bol.com wij hebben het gehad met een boek waar een deel niet inzat fout van de drukker, we zouden een nieuw boek krijgen en op hun kosten een retour doos krijgen, nou we moeten het nog steeds krijgen.
Zo hebben wij wel meer van dat soort dingen ooit een dvd geleverd gekregen was niet van ons stond een andere naam op dus wij gebeld en het uitgelegd dat die en die naam erop staat dat de desbetrefende persoon het pakketje wat ze bataald hebben vast wel willen hebben (factuur zit niet bij een pakketje, is een leveringsbrief) maar nee daar gingen ze niets mee doen dat was dan pech voor die ander.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door