Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door joel
#2860016
Afbeelding
Ben de levering van gisteren aan het wegwerken maar dit paarse orgaantje zit ttussen de pens...
Nou denk ik een idee te hebben wat het is maar twijfel....
Dus gooi het hier even in de groep..... :)
Wat is het ?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2860018
Die ben ik ook al eens tegen gekomen. Het voelt als lever vond ik. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee, ik lees even mee. Ik heb hem nog in de vriezer liggen omdat ik niet wist wat het was  :biggrin2:
Door eelke
#2860106
[quote="Anne in Duitsland"]
Als je erin snijdt en het is bordeauxrood van binnen, dan is het de milt. Die zit aan de pens vast. Kun je gewoon voeren.
[/quote]

Juist. Ik verdeel het dan wel over de portie's pens, niet dat je een 50/50 portie hebt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2860117
Dit is een stuk pens met de milt er nog aan. Als je die al wilt gaan voeren (die milt dan) doe dat dan met mate. Ik gooi die hele altijd weg. soms zit er nog een stukje aan de pens en die snij ik mee, maar die hele flappen gaan de kliko in.
Gebruikersavatar
Door joel
#2860205
Ow oke bedank voor de reacties,  ik dacht zelf dat het lever was maar vond hem een beetje klein.
Heb hem in kleine stukjes gesneden en apart verpakt, zal van de week eens kijken wat ie ervan vind
Door Martine-Tom
#2860244
[quote="Angelique"]
Dit is een stuk pens met de milt er nog aan. Als je die al wilt gaan voeren (die milt dan) doe dat dan met mate. Ik gooi die hele altijd weg. soms zit er nog een stukje aan de pens en die snij ik mee, maar die hele flappen gaan de kliko in.
[/quote]*nieuwsgierig*

Waarom met mate?
Door Anne in Zweden
#2860316
[quote="Martine-Tom"]
*nieuwsgierig*

Waarom met mate?
[/quote]

+1. Ik heb niet vaak milt (alleen de elandenpens vorig najaar, daar heb ik hem steeds afgehaald en dan ipv nieren gevoerd), maar wat is er dan met de milt, dat je die met mate moet voeren?
Gebruikersavatar
Door joel
#2860393
[quote="Anne in Duitsland"]
+1. Ik heb niet vaak milt (alleen de elandenpens vorig najaar, daar heb ik hem steeds afgehaald en dan ipv nieren gevoerd), maar wat is er dan met de milt, dat je die met mate moet voeren?
[/quote]

ik dacht dat ze daar snel van aan de dunne gaan?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2860542
Ok, dan ik die van mij ook uit de vriezer vissen. Kliko wordt morgen geleegd.  ;)
Was de milt niet de zuiveraar van het lijf en dat daar de gifstoffen inzitten dan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door