Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Nathalie van H
#2857343
Voor het eerst heb ik een eenden karkas voor Senna meegenomen. Vanmiddag was het erg mooi weer, dus ik dacht, laat ik haar lekker in de tuin knagen. Nou vergeet het, Madame wilde het niet. Heb ik de eend in stukken gehakt en met andere soorten vlees + een ei gemengd. De afgelopen weken ben ik er wel achter gekomen, dat Senna gevogelte niet zo heel smakelijk vind. Hopelijk een kwestie van wennen.....

Ieder geval het hele prutje vanavond voorgeschoteld. Wat denk je, ze heeft het grootste gedeelte van de eend wel opgegeten, maar de organen lagen verspreid over de grond gegooid. Het is me helemaal duidelijk, dat ze die niet lekker vindt.  ;D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door smulpaap
#2857468
Gezellig , effe de vloer pimpen  :biggrin2:
Vinden ze hier ook leuk , maar ze eten wel in hun ""openluchtrestaurant "" in de tuin dus
Ze weten niet beter inmiddels , ook regen hebben ze niet eens in de gaten .... veul te druk met eten
Gebruikersavatar
Door Nathalie van H
#2858634
[quote="nova"]
Was het wilde of tamme eend?
[/quote]

Weet niet wat voor eend het was, heb het gekregen om uit te proberen.
Ik vind het wel jammer dat ze het niet lekker vind, de meeste karkassen vind ze niet lekker
Door smulpaap
#2858682
Ik kan niet zo snel een andere foto vinden , maar dit is wilde eend . Wilde eend is veel roder van kleur dan de tamme variant
Heel veel honden vinden wilde eend niet om te vreten  :biggrin2:
Dus als het wilde eend is in jouw geval .... dan zou dat de oorzaak kunnen zijn

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2858868
Ik zag de hoogte van de voerbak. Heb je daar een speciale reden voor?
De bak van Diza staat altijd op de grond (zonder dat ik daar nou over heb nagedacht overigens  ;))
Gebruikersavatar
Door Nathalie van H
#2858892
Dus als het wilde eend is in jouw geval .... dan zou dat de oorzaak kunnen zijn

Dank je, ik zal het navragen en er erg in houden. Ik hoop dat ze de andere variant wel eet.
Zelf vind ik dat de eend, fazant en patrijs ook erg geuren, er zit naar mijn mening een zware geur aan.
Gebruikersavatar
Door Nathalie van H
#2858908
Ik zag de hoogte van de voerbak. Heb je daar een speciale reden voor?

Ik zie graag dat mijn hond in rechte lijn en op juiste hoogte kan eten. Ooit gelezen dat honden die niet op hoogte eten (en schrokkerig eten) veel lucht binnen krijgen. Voorheen heeft zij periode gehad dat ze schrokte, dat is voorbij. Eigenlijk nooit aan gedacht, de bak te verlagen.
Door Summerditches
#2879930
Kwam je topic tegen..bullen trekken toch de aandacht he..heb al eerder gereageerd omdat veel dingen heel herkenbaar zijn..Boy heel lang gevoerd..die vond karkas wel lekker maar je moest er zoooooooooooooooooooooo veel moeite voor doen ;)..Als ik hem dan vast hield kon hij wat makkelijker stukken er af bijten en dat ging aardig..nog steeds gaat in veel karkassen de snoeischaar terwijl dat eigenlijk niet zou moeten natuurlijk voor zijn formaat maar..Sinds de komst van een 2e hond heb ik gewoon wat minder tijd om hem te voeren..en gaat hij naar buiten met bak voer en binnen blijft de kleine met haar bak..ik moet er dan voor kiezen om bij de pup te blijven met het eten van bot/karkas..ik zie Boy dan rondjes draaien maar uiteindelijk weet hij dat dit de nieuwe situatie is en we hebben al weken hele lege bakken en het maakt niet uit wat er in ligt..dus er is nog hoop... ;) ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door