Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pippie
#284237
Sinds ik begonnen ben met kvv en barfen merk ik dat ik toch steeds meer op gevoel voer. Alle honden genieten en lijken na hun maaltijd verzadigd. Aangezien ze behoorlijke beweging krijgen wil ik niet dat ze te weinig krijgen. Ik lees hier best wel vaak dat jullie het afwegen en alles wordt heel precies berekend, dat lukt me hier in ieder geval niet voor twaalf honden. Ik neem aan dat ze pas tekort krijgen als ik ze zie vermageren toch ?
gr. Addy
Gebruikersavatar
Door sylvia
#284258
pippie schreef: Sinds ik begonnen ben met kvv en barfen merk ik dat ik toch steeds meer op gevoel voer. Alle honden genieten en lijken na hun maaltijd verzadigd. Aangezien ze behoorlijke beweging krijgen wil ik niet dat ze te weinig krijgen. Ik lees hier best wel vaak dat jullie het afwegen en alles wordt heel precies berekend, dat lukt me hier in ieder geval niet voor twaalf honden. Ik neem aan dat ze pas tekort krijgen als ik ze zie vermageren toch ?
gr. Addy
ja als je ziet dat ze afvallen dan voer je wat meer, en andersom ook natuurlijk ;)
Door pippie
#284260
sylvia schreef: ja als je ziet dat ze afvallen dan voer je wat meer, en andersom ook natuurlijk ;)
Precies wat ik zelf ook al dacht ;D
Door Lizzy
#284262
pippie schreef: Sinds ik begonnen ben met kvv en barfen merk ik dat ik toch steeds meer op gevoel voer. Alle honden genieten en lijken na hun maaltijd verzadigd. Aangezien ze behoorlijke beweging krijgen wil ik niet dat ze te weinig krijgen. Ik lees hier best wel vaak dat jullie het afwegen en alles wordt heel precies berekend, dat lukt me hier in ieder geval niet voor twaalf honden. Ik neem aan dat ze pas tekort krijgen als ik ze zie vermageren toch ?
gr. Addy
Ik begrijp het niet helemaal... Bedoel je nou dat je op het oog voert qua hoeveelheid in totaal of bedoel je dat je niet precies weet hoeveel vlees, bot, orgaanvlees je voert?
Door Jolly
#284269
ik weeg niets af, ik geef Chasey per keer 1/3 deel van een kilo op de gok, soms dus wat meer en soms wat minder. In hét weekend krijgt hij 1 dag een kilo Bibi ( pond per keer dus) en 1 dag een kilo pens. Zo blijft hij mooi. ;)
Door pippie
#284281
Lizzy schreef: Ik begrijp het niet helemaal... Bedoel je nou dat je op het oog voert qua hoeveelheid in totaal of bedoel je dat je niet precies weet hoeveel vlees, bot, orgaanvlees je voert?
qua hoeveelheid, de verhoudingen hou ik wel in het oog hoor,
Addy
Door Lizzy
#284291
pippie schreef: qua hoeveelheid, de verhoudingen hou ik wel in het oog hoor,
Addy
Oh ja, qua hoeveelheden ben ik het volstrekt met jou en voorgaande schrijfsters eens. Ik voer overigens ook op gevoel, qua hoeveelheden.
Door Martine2
#285654
Zelf voer ik ook voornamelijk op het oog. Wat ik wel doe is wat ik denk in ongeveer een week nodig te hebben in goede verhoudingen in een aparte la van mijn vriezer leg. De ene keer ben ik er in vijf dagen doorheen en een andere keer pas in acht dagen. Het voordeel vind ik dat ik wel in goede verhouding blijf voeren, terwijl ik niet iedere dag hoef te wegen.
Door evelyn02
#285670
pippie schreef: Alle honden genieten en lijken na hun maaltijd verzadigd.
Mijn honden zijn NOOIT verzadigd na de maaltijd ook niet nu ik één keer per dag voer!!! Dat lijkt me toch wel erg makkelijk. Ik weeg wel af omdat bij de kleine hoeveelheden (200 gram per dag) je makkelijk steeds meer gaat geven en door de wisselende vacht (voor of na het plukken) het ook moeilijk is het aankomen/afvallen goed in de gaten te houden.

Evelyn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door