Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2851481
Zo te zien is dit een lijstje met "bekende namen" veelal de rijkserkende kennels. Hoewel ik de intentie zeker goed inschat, vind ik dit soort lijsten toch altijd wat "gevaarlijk". Vaak is het met horen/zeggen opgesteld en hoef je in de praktijk niet veel fout te doen om op dit soort lijsten terecht te komen.

Ik schat de overlevingskans van dit lijstje erg laag in. In de regel hebben publicisten van dit soort lijsten al heel snel een aanklacht wegens laster/smaad aan hun broek hangen. En dat heeft ooit het Radarforum nog doen besluiten hun "broodfoklijst" maar te verwijderen.

Het is gewoon jammer voor deze hondjes dat er voor hun geen "dier & recht" is.
#2851539
Angelique schreef: Zo te zien is dit een lijstje met "bekende namen" veelal de rijkserkende kennels. Hoewel ik de intentie zeker goed inschat, vind ik dit soort lijsten toch altijd wat "gevaarlijk". Vaak is het met horen/zeggen opgesteld en hoef je in de praktijk niet veel fout te doen om op dit soort lijsten terecht te komen.

Ik schat de overlevingskans van dit lijstje erg laag in. In de regel hebben publicisten van dit soort lijsten al heel snel een aanklacht wegens laster/smaad aan hun broek hangen. En dat heeft ooit het Radarforum nog doen besluiten hun "broodfoklijst" maar te verwijderen.

Het is gewoon jammer voor deze hondjes dat er voor hun geen "dier & recht" is.
Gek eigenlijk he, dat daar geen Dier & Recht voor is? Valt er te weinig te halen voor ze ofzo?
#2851577
Open de link, lees het eerste stukje, gaat over "broodasiel", moest ik gelijk  denken aan een asiel hier in Nederland, nee niet het asiel waar ik gewerkt heb, maar een andere. Ooit info aangevraagd  kreeg ik een verkeerde info toegestuurd, heb dat met  :o gelezen, was de info voor de medewerkers waar ze zich aan moeten houden voor afstand dieren aan te nemen. Dacht waarom noem je jezelf een asiel als je de meeste "probleem" dieren niet aan wilt nemen. Deze vriendelijke persoon zat er blijkbaar ook niet voor de dieren maar voor het geld  :-X.
De organisatie in nederland die zielige dieren uit het buitenland hier herplaats, zelf puppen fokt omdat dat tenminste flink geld oplevert, al dan niet eerst die  zielige teef ge/misbruikend om daar puppen van te krijgen  :-X
De fokker van rashond die de pupeigenaren een pup laten zien, maar niet zijn fokschuren, en nee dan heb ik het niet over een "broodfokker"maar als een goede fokker bekend staande persoon  :-X

Dit soort personen halen de lijstjes niet, of omdat er stil gewerkt word om dit soort personen onderuit te halen, of omdat het een te bekend persoon is.
Ik denk dat dit soort lijstjes de top van de ijsberg is, helaas is er veel mis in huisdierenland  :'(
#2851603
Ik heb de lijst op FB voorbij zien komen maar "brand" mij er niet aan.
Iedereen mag weten dat ik fel tegen broodfok ben maar ik ga op groepen waar ik modereer die lijst niet toestaan; voor je het weet wordt er een claim tegen je ingediend door iemand die meent onterecht op zo'n lijst te staan.

Ik deel 'm ook niet. Ik hou het bij algemene waarschuwingen daar waar nodig.

Suzanne
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door