Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#284504
We zijn nu gedeeltelijk aan het Barf begonnen (3 dagen in de week. Maar Cujo vindt groente niet echt lekker >:(. Nu mengen we de groente al met Hutekase en Biogarde. Ik heb gemerkt dat als ik er een blikje vis doorheen meng dat meneer het wel geweldig vind! ;DvMag ik hem nou drie blikjes vis in de week geven of wordt dat teveel? ::) Voor de rest pruimt meneer geen verse vis dus normaal staat er geen vis op het menu. :o

Jacqueline
Door Lizzy
#284518
Poeh, drie blikjes vis in de week...? Ik vind het best veel. Kun je niet een half blikje geven? Ik zou ook niet drie keer dezelfde vis nemen. Ik zit bijv. te denken aan 1 keer zalm, 1 keer makreel en 1 keer sardien ofzo.

Aan de andere kant: als meneer zijn groente niet blieft mote je misschien gewoon eerst eens beginnen met de helft minder te geven. En groentes geven die hij misschien aantrekkelijker vindt. Ik zou zelf eerst beginnen met de helft aan te gaan bieden.
Door Nelly
#284536
Je zou ook kunnen proberen om er een rauw eitje door te doen, bijv. 2 x per week een eitje en 1 x blikje vis; ook kun je er af en toe beetje gemalen vlees door mengen, zo doe ik het ook 1 x per week blikkie vis, 2 x rauw eitje en 1 x beetje gemalen vlees. Yoghurt gaat er altijd een beetje door. De 3 overgebleven dagen krijgen ze bibi met beetje fyto.
Door Jacqueline74
#284584
Nou hij eet het wel al zij het niet met liefde maar ja zo zijn kinderen toch ook dus hij krijgt eerst zijn groente en dan zijn vlees ;D. Maar met een blikkie vis vindt hij het wel geweldig dus vandaar de vraag. Maar we gaan gewoon een blikje in drieen delen dan moet hij gewoon verder niet zeuren ;)
Door Jacqueline74
#284787
Op zich wel maar hij krijgt maar 3 dagen in de week groente. Hoeveel zou ik dan moeten geven 75 gram dan lijkt het helemaal zo weinig. Rodger zou het liefste helemaal geen groente geven maar ik zit maar te zeuren dat het zo gezond is en bla bla bla
Door Lizzy
#284802
Cujo schreef: Op zich wel maar hij krijgt maar 3 dagen in de week groente. Hoeveel zou ik dan moeten geven 75 gram dan lijkt het helemaal zo weinig. Rodger zou het liefste helemaal geen groente geven maar ik zit maar te zeuren dat het zo gezond is en bla bla bla
75 gram is inderdaad niet zoveel. Probeer anders een andere groentes. Om hem te laten wennen. Bijv. worteltjes, komkommer, courgette, pompoen (even licht koken is ie het lekkerst) en iets van andijvie.
Door 202spots
#284860
Ik geef nooit alleen maar groentemix.
Ik denk dat er heel weinig honden zijn die de groentemix lekker vinder zonder dat er iets anders door heen zit.

Meestal doe ik er gemalen kalkoennek of andere gemalen vlees of vis door.
Groente met 'n eitje en blikje sardien of makreel geef ik meestal 1 keer per week.
Wanneer je kvv voert dan zou ik dat gewoon samen met de mix geven,wanneer je vleesbot geeft,dan kan je stukjes vlees (of kip) eraf knippen en door de groente doen,en daarna de rest van de vleesbot of kip in 1 stuk geven.
Of eerst groentemix met beetje pens,en daarna de rmb.
Kan ook groentemix met beetje orgaanvlees(kippen hartje,levertje,maagje) en daaarna de rmb,
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 20 mar 2005, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#284894
202spots schreef: Ik geef nooit alleen maar groentemix.
Ik denk dat er heel weinig honden zijn die de groentemix lekker vinder zonder dat er iets anders door heen zit.

Meestal doe ik er gemalen kalkoennek of andere gemalen vlees of vis door.
Groente met 'n eitje en blikje sardien of makreel geef ik meestal 1 keer per week.
Wanneer je kvv voert dan zou ik dat gewoon samen met de mix geven,wanneer je vleesbot geeft,dan kan je stukjes vlees (of kip) eraf knippen en door de groente doen,en daarna de rest van de vleesbot of kip in 1 stuk geven.
Of eerst groentemix met beetje pens,en daarna de rmb.
Kan ook groentemix met beetje orgaanvlees(kippen hartje,levertje,maagje) en daaarna de rmb,
Het probleem is dat we op de barf dagen juist hele stukken vlees hebben zodat hij eer moeite voor moet doen. Als hij Bibi krijgt krijgt hij geen aparte groentemix. Dus dat is nou een beetje het probleem. Maar we doen gewoon een blikje vis in tweeen (zaterdag en zondag) en woensdag pensdag verzinnen we ook wel weer wat leuks op ;D
Door Lizzy
#284900
Cujo schreef: Het probleem is dat we op de barf dagen juist hele stukken vlees hebben zodat hij eer moeite voor moet doen. Als hij Bibi krijgt krijgt hij geen aparte groentemix. Dus dat is nou een beetje het probleem. Maar we doen gewoon een blikje vis in tweeen (zaterdag en zondag) en woensdag pensdag verzinnen we ook wel weer wat leuks op ;D
Als je nou de groentemix eens door de Bibi gaat gooien en op je barf dagen alleen maar grote stukken vlees en karkas geeft...? Probleem toch opgelost?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door