Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#271426
Mag je rauw vlees dat uit de diepvriezer komt opnieuw invriezen ???
Het is eigenlijk vooral voor onze katten, die eten soms hun portie niet op & ik had al gedacht van deze opnieuw in te vriezen.... ???

En nog een vraagje: mag je rauw vlees onmiddellijk geven als je BV: thuis komt ermee, of moet het écht eerst in de diepvriezer geweest zijn??? ???
Laatst gewijzigd door Anneke V op ma 28 feb 2005, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#271428
Hoi Anneke, rauw vlees dat echt ontdooit is geweest (helemaal) en buiten de koeling heeft gestaan: dat zou ik zelf nooit meer invriezen.

Het enige dat ik invries is vis, wild en schapenorgaanvlees (dit zou niet eens nodig moeten zijn omdat ik alleen goedgekeurd vlees gebruik, maar dat doe ik puur veiligheidshalve). De rest kun je direct geven hoor!
Door Anneke V
#271432
Ok, bedankt!
Onze dierenarts zei ons dat we enkel rauw vlees mochten geven als het eerst gediepvriest, gekookt of gebakken geweest was ::) ::)

Hij vond barfen ook helemaal niet nodig, het kon geen kwaad en we mochten dat zeker doen, maar het was teveel werk voor 2werkende mensen & in brokken van Hills zat ook alles wat ze nodig hadden ::) :-[
Toen ik vertelde van de conserveringsmiddellen enz zei hij dat dit in ons eten ook zat ::)

Rauw kippenvlees & botten (kippenvleugels) raadde hij zeker af, want zelfs rauw splinterde dit verschrikkellijk ::) ::) ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#271445
Anneke V schreef: Ok, bedankt!
Onze dierenarts zei ons dat we enkel rauw vlees mochten geven als het eerst gediepvriest, gekookt of gebakken geweest was ::) ::)

Hij vond barfen ook helemaal niet nodig, het kon geen kwaad en we mochten dat zeker doen, maar het was teveel werk voor 2werkende mensen & in brokken van Hills zat ook alles wat ze nodig hadden ::) :-[
Toen ik vertelde van de conserveringsmiddellen enz zei hij dat dit in ons eten ook zat ::)

Rauw kippenvlees & botten (kippenvleugels) raadde hij zeker af, want zelfs rauw splinterde dit verschrikkellijk ::) ::) ::)
Rauw vlees wat gebakken of gekookt is geweest ???
Door Anneke V
#271455
sylvia schreef: Rauw vlees wat gebakken of gekookt is geweest ???
Ja, dat waren zijn woorden....rauw vlees was absoluut geen probleem, maar het moest eerst een behandeling ondergaan hebben nl, gediepvriesd, gekookt of gebakken... :o ;D

Ik vind het ook wel erg, je gaat toch naar je dierenarts voor goed advies...

Ik ben ook nogal tegen het vergiftigen van mijn dieren door anti vlooien & teken toestanden die je in de nek spuit of rond hun nek hangt ::) ::) Beweren die DAen ook dat ik gek ben dat ze daar absoluut niet aankunnen.... OH, nee, krabben ze zich dan niet?? Likken ze elkaar dan niet?? >:( Maar ik discussier al niet meer met mensen over die dingen...Ik leg het 1x uit, vinden ze mij idioot, ja, hun probleem dan he ...maar ik weiger mijn dieren te vergiftigen :)
Laatst gewijzigd door Anneke V op ma 28 feb 2005, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#283301
Lizzy schreef: Hoi Anneke, rauw vlees dat echt ontdooit is geweest (helemaal) en buiten de koeling heeft gestaan: dat zou ik zelf nooit meer invriezen.
We zijn in het slachthuis vlees gaan halen, dat van ons stond klaar, dat van onze vrienden was diepgevroren... ??? Het gaat hier om 7kg vlees...het staat momenteel in een frigobox met koeling, maar mag dit na het versnijden opnieuw ingevroren worden ??? ???
Anders hebben onze vrienden wel een probleem, ze kunnen moeilijk 7kg vlees ineens aan hun Dobberman geven hé ;D ???
Door Lizzy
#283305
Anneke V schreef: We zijn in het slachthuis vlees gaan halen, dat van ons stond klaar, dat van onze vrienden was diepgevroren... ??? Het gaat hier om 7kg vlees...het staat momenteel in een frigobox met koeling, maar mag dit na het versnijden opnieuw ingevroren worden ??? ???
Anders hebben onze vrienden wel een probleem, ze kunnen moeilijk 7kg vlees ineens aan hun Dobberman geven hé ;D ???
Wij hebben dit ook al een paar keer gehad... niet echt handig.... wij laten het ietsje ontdooien en met een warm mes (in heet water dompelen) snijden we het dan in stukken/porties en gooien het direct terug in de vriezer.
Door Anneke V
#283344
Lizzy schreef: Wij hebben dit ook al een paar keer gehad... niet echt handig.... wij laten het ietsje ontdooien en met een warm mes (in heet water dompelen) snijden we het dan in stukken/porties en gooien het direct terug in de vriezer.
Ja, handig is anders :P
Bedankt voor het snelle antwoord ;D
Ik weet vanavond wat doen :P & onze vrienden ook!!!!!
Ik ben gisteren ook al tot 23u bezig geweest met pureren & snijden... ::)
Groetjes!
Door rees
#283353
Anneke V schreef: Ja, handig is anders :P
Bedankt voor het snelle antwoord ;D
Ik weet vanavond wat doen :P & onze vrienden ook!!!!!
Ik ben gisteren ook al tot 23u bezig geweest met pureren & snijden... ::)
Groetjes!
Herken dat :) ben van de week bezig geweest de keuken zag er niet uit overal vlees en groente :P
En was vergeten voor ons zelf iets te eten te halen :-\
Door k9
#283409
Ik heb altijd gehoord dat vlees uit diepvries dat helemaal ontdooid is geweest en opnieuw gediepvriest, en dan weer laat ontdooien gevaarlijk is voor de mensen (dus je gaat het koken) i.v.m. een of andere soort gif. Maar weet niet of het komt door het opnieuw diepvriezen of door het koken. In ieder gevaal het ging om mensen. Ik weet niet of het geldt ook voor dieren. Iets ervan gehoord? ???
Door Anneke V
#283425
rees schreef: En was vergeten voor ons zelf iets te eten te halen :-\
Ja, ik ook ;D
Gelukkig stak er nog een pizza in de diepvries, niet echt gezond, maar ja ::)
En er is nog wat extra plaats in de diepvries voor de barfmaaltijden ;D
Door Anneke V
#283430
k9 schreef: Ik heb altijd gehoord dat vlees uit diepvries dat helemaal ontdooid is geweest en opnieuw gediepvriest, en dan weer laat ontdooien gevaarlijk is voor de mensen (dus je gaat het koken) i.v.m. een of andere soort gif. Maar weet niet of het komt door het opnieuw diepvriezen of door het koken. In ieder gevaal het ging om mensen. Ik weet niet of het geldt ook voor dieren. Iets ervan gehoord? ???
Ja, ikke ook, daarmee dat ik het zeker wou weten & de vraag stelde :D
Ik vroeg me af of dit ook zo'n fabeltje was of niet ??? ;D
Door Lizzy
#283455
Giftig nee. Nooit van gehoord. Wel kans op een verhoogd bacterieengroei. Daarom moet je het ook niet helemaal laten ontdooien. Het moet nog flink bevroren zijn, maar niet knetterhard.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door