Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2831582
En wanneer? :D
Ooooh ik heb hier geen geduld voor, wil zo graag weten of ons meisje drachtig is :angel2:.
Ik denk er vanalles aan te zien, gisteren lag ze op een andere manier dan anders op de bank en leek haar buikje ronder. Maar ja, dan ga ik Googlen en dan kan dat dus nog helemaal niet, 5 dagen na de dekking :-[.
Maar ik hoor graag wat jullie eerste signalen waren, dan heb ik iets waar ik op kan gaan letten om mijn ongeduld te beteugelen! (ik snap dat dit niet bij alle teefjes gelijk is, maar toch!)
(waarom is er nou niet gewoon een urinetestje ofzo ::) )
#2831705
Ik ben heel simpel in zoiets.
Op de weegschaal, wekelijks en dan nemen ze toe in gewicht als ze tegen de vijf weken zijn.
Niet meer voeren dan normaal en zo gaat het. Saai hè?
Verhaaltjes vertellen doen we hier niet aan. Soms lijkt het, of ze iets breder in de ribben lijken.
Wegen, dat geeft juistheid.
Voor jou zal dat wel te lang duren, je zult wel een echo laten maken, dan heb je aan onze gewoonte niets.

Hanny
#2831786
Gedragsverandering, wat meestal echt geen schokkende omslag hoeft te zijn. Alba is altijd al aanhankelijk maar wordt gewoon kleverig tijdens de dracht.
Buik voelde als snel voller aan, niet dikker maar anders. Vonden we allebei zonder dat we het erover gehad hadden.
En ja, de tepels. Hoewel dat bij Alba's eerste nest helemaal niet zo duidelijk was als dit nest.
Vorige keer geen slijm gezien, dit keer bang on 30 dagen na ovulatie wel.

Ik vind het heus wel spannend, maar moet eerlijk zeggen dat ik beide keren gewoon rustig afwachtte. Of eigenlijk, er gewoon vanuit hing dat ze drachtig is. Ik wist het wel min of meer zeker voor de echo, echo was meer voor de fun.
Maar als er goede dekkingen zijn geweest en je weet dat ze dekrijp was, waarom zou ze dan niet drachtig zijn?
#2831842
Jaaa, de echo staat al gepland hoor... ongeduld komt gewoon omdat je er al zo lang naar toe leeft! Ik ben serieus hier al mee bezig toen we haar zochten, dikke drie jaar al. We zouden het zo gaaf vinden! Maar we wachten af, gelukkig laten de komende feestdagen de tijd dan wel weer voorbij vliegen.
#2831923
Een bepaalde, dromerige blik. Soort naar binnengekeerd, afwezig.

Nóg aanhankelijker.
Oh, en ze eet dan opeens wel wild zoals kwartel, patrijs en fazant enzo.  :biggrin2:

Dan het anders uit gaan staan van de flankhaartjes. En de melklijsten. Maar ja, dat zou allemaal bij schijndracht kunnen passen. Toch heeft ze dat allemaal bij de andere loopsheden nooit. Vooral niet die blik.

En de dag na de echo denk ik...hoe kón ik twijfelen...dan is haar buik opeens bol (twee nesten gehad).

Spannend hoor. Ik duim op een geslaagde opname  ;)
#2833361
En al deze dingen had onze Yrsa (en hadden de pups nu 6 weken moeten zijn) en helaas pindakaas niets.. Wij bleven twijfelen na de echo omdat we dit dus allemaal zagen en ook de dierenarts gaf aan dat we maar een foto moesten maken want alle tekenen waren er wel voor de dracht.. Op dag 60 een foto en dus toch niets.
Yrsa is nu net zo kaal als na het nest van 18 maanden geleden... In haar belevenis/lijf is ze dus echt wel drachtig geweest
#2833670
koekiesranch schreef: En al deze dingen had onze Yrsa (en hadden de pups nu 6 weken moeten zijn) en helaas pindakaas niets.. Wij bleven twijfelen na de echo omdat we dit dus allemaal zagen en ook de dierenarts gaf aan dat we maar een foto moesten maken want alle tekenen waren er wel voor de dracht.. Op dag 60 een foto en dus toch niets.
Yrsa is nu net zo kaal als na het nest van 18 maanden geleden... In haar belevenis/lijf is ze dus echt wel drachtig geweest
Ik vind dit zulke 'heftige' symptomen, die ze neem ik aan niet na een 'gewone' loopsheid heeft dat ik er toch echt vanuit zou gaan dat ze wel degelijk drachtig was en heeft geresorbeerd om wat voor reden dan ook.
Laatst gewijzigd door Alba op za 21 dec 2013, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door