Moderators: koekje, pearlsofpassion
Zaniematsu schreef: Weet je nog hoe de waardes van Pugsley waren? Hoe lang heb je hem nog bij je mogen hebben op rauwe voeding?Ik heb helaas zijn nierwaardes niet.
Ik wil jou ervaring graag delen. Klinkt zo positief!
Puur schreef: Wat een ontzettend lastige situatie!Als zij er van overtuigd is dat rauw helemaal uit den boze is voor nierkatten zal zij niet willen spelen met zijn leven. Want zo ziet zij het nu.
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat brokken wel één van de boosdoeners is.
Hier een kat met nierfalen en pas ontdekt op het moment dat ze naar de DA ging voor een gebitsreiniging, verder niets te merken.Ze heeft haar hele leven brok gehad tot ik 2 jaar terug kvv bij ging geven en nu staat ze volledig op kvv.. haar nierwaardes van nu weet ik niet, uitslag van de urinetest om eiwit te bepalen was prima voor een nierkat: 0,19 wat max. 0,63 mag zijn. Haar crea was voor opname >600, na opname in de 400... ureum was veel te hoog en na infuus nogsteeds..
Ze krijgt daarnaast fortekor, ipakitine en solidago(voor de vochtbalans).
Ontzettend jammer dat er zo wordt gehersenspoelt tegen en door DA's, terwijl ik de logica van droge brok (helemaal bij een nierkat) niet kan snappen.
Kan je het haar niet een x aantal weken laten proberen en dan op jou kosten(als je dat wil/kan betalen) een nieuwe test?
Mowgli schreef: Ik heb helaas zijn nierwaardes niet.De narcos is hem dus fataal geworden. Wat enorm triest. Dat heb ik helaas ook bij een (gezonde) kat mee moeten maken.
Wij hebben hem maar kort bij ons mogen houden nadat we zijn gestart met rauwe voeding, ca. 3 maanden. Dit omdat hij een gebitsreiniging nodig had. Zijn gebit was erg smerig en bij nierenkatten is het noodzakelijk dat ge gebit schoon is. Helaas heeft de da hem een injectie narcose gegeven, waardoor hij na de gebitsreiniging finaal is ingestort. Hij is niet goed uit de narcose gekomen, als het ware ingestort. Ik wist toen niet dat een injectie narcose bij chronisch zieke - en oude dieren uit den bozen is en bij deze dieren een gas narcose toegepast moet worden. Maar ja, "achteraf ben je altijd wijzer" zeggen ze hier in Duitsland
De nierwaarden zijn na deze ingreep zo slecht geworden, dat we hem niet meer konden oplappenUiteindelijk hebben we de dierenambulance moeten bellen en is hij thuis uit zijn leiden verlost.
Toen wij begonnen met het barfen, zat Pugsley al geruime tijd in een vergevorderd stadium van CNI (diagnose was in augustus, wij begonnen met barfen in december). Dus dan zijn 3 maanden best wel veel. Kun je nagaan, had hij de juiste narcose gekregen, hadden we hem nog langer bij ons kunnen houden.
Ik heb destijds een email aan Tannetje geschreven voor advies over het nierdieet. Ik zal een deel van de email met haar antwoord in de bieb plaatsen voor de andere nierkatten op BP (met toestemming van Tannetje uiteraard).
Monique77 schreef: Tsja misschien vloeken in de kerk, maar toen onze Dopie werd opgenomen op 6-jarige leeftijd ivm haar nieren kreeg ze ook brokjes voorgeschreven icm fortekor.Ik probeer er het beste uit te halen voor hem en haar. Dat is mijn enige insteek. En als dat betekend dat ik hier vragen over stel op een forum waar zij geen lid van is lijkt mij geen bezwaar. Zij is er overigens van op de hoogte dat ik dit bespreek en is blij en dankbaar met al het meedenken.
Tevens kregen we erbij te horen dat het een kortlopende zaak zou zijn gezien zij er heel slecht aan toe was en haar nieren voor minder dan 30% werkten.
Zij heeft nog ruim 6,5 geleefd met de niervoeding van de DA (brokjes dus)
Of ze langer had geleefd als ze rauw gegeten had ? Ik weet het niet ... Ze was toen ze bij de DA lag eigenlijk al opgegeven, dus wij waren al blij met die 6,5 jaar extra samen
Dat jij vind dat rauw veel beter is voor dieren is prima, maar ik zou het persoonlijk niet fijn vinden als mijn zieke huisdier op een forum besproken word waar ik zelf geen lid van ben.
Zoals ik hoor heeft zij het beste met haar katten voor, en dan vind ik het niet netjes om dit zo te gaan bespreken ... Maar dat is mijn mening
Zaniematsu schreef: Dat klinkt als een droom Mowgli. Ik hoop dat het zo zal gaan. Maar heb er mijn twijfels over. Jij wist zelf beter. Maar zij is ervan overtuigd dat rauw uit den boze is. Absoluut verkeerd voor nierkatten. Dit wordt door de voedingsdeskundige zwaar onderstreept.Maar goed, het was alleen mijn mening gebaseerd op het feit dat Daan zijn LPC hier ook besproken is door iemand anders terwijl ik hier geen lid was![]()
Monique77 schreef: Tsja, dan vind ik de volgende opmerking wel apartIk snap deze opmerking niet zo?
Zaniematsu schreef: Ik snap deze opmerking niet zo?Ik doelde op de opmerking van jou over de eigenaar "Maar zij is ervan overtuigd dat rauw uit den boze is, absoluut verkeerd voor nierkatten"
Monique77 schreef: Ik doelde op de opmerking van jou over de eigenaar "Maar zij is ervan overtuigd dat rauw uit den boze is, absoluut verkeerd voor nierkatten"Ik begrijp dat het voor jou iets gevoelig kan liggen omdat dit eerder jou is overkomen: geen lid op dit forum terwijl er wel over jouw kat is gediscussieerd.
Maar goed, laat maar ..... Ik vond alleen niet netjes en moest dat even kwijt, niets meer en niets minder![]()