Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2824821
Bij mijn kooiker van 4,5 is net een vergrote prostaat geconstateerd. Het is erg onwaarschijnlijk dat dit infectiegerelateerd is, en is dus waarschijnlijk ontstaan door zijn hormoonproductie. Ik heb voor 10 dagen Ab mee om een infectie uit te sluiten. De kans dat dit het probleem gaat verhelpen is klein. Aangeraden wordt om hem te castreren. Ik heb in het verleden echter een chemische (tijdelijke) castratie gedaan, en dit is niet goed bevallen. Hij werd erg sloom, had weinig plezier in zijn leven, vacht verviltte sneller en hij begon ook aan te komen (niet zo erg, is goed in de hand te houden met minder voer). Ik heb dus heel bewust de keuze gemaakt dat hij niet geholpen zou gaan worden. Zijn er mensen die ervaring hebben met een vergrote prostaat en alternatieven voor een castratie? Zouden er alternatieve methoden zijn om dit te behandelen? Natuurlijk, als het écht niet anders kan, zal ik hem laten castreren, maar ik hoop nog op alternatieven, zodat Sproet het vrolijke hondje blijft die hij nu is
#2824848
Je zou even de zoekfunctie kunnen gebruiken maar ik weet iig van 'vanaalst' dat ze de vergrote prostaat van 1 van haar honden [heeft]
behandeld met : zaagbladpalm en volgens mij ook pompoenpitolie
Daar kun je gewoon dezelfde pillen voor gebruiken als voor mensenmannen
#2824875
Bedankt voor de reacties. Ik ben druk bezig me in te lezen.
@ Vanaalst: wanneer zijn de klachten van jouw hond begonnen? Je hebt hem helemaal niet met reguliere middelen behandeld? Ik heb nl. ook de tip gekregen om me in te lezen over ypozane, maar dit lijkt me een vrij heftig middel. Het zou de prostaat doen krimpen, maar ik ben bang dat het een tijdelijke oplossing is en dat de prostaat weer zal groeien onder invloed van de hormonen.
#2824933
Ik wist dat het mij bekend voorkwam ;-)

Nee, in geval van Tristan bleef de prostaat klein. Tot nu in ieder geval. Je zou een soort tussenweg kunnen zoeken; nu toch een heftig middel inzetten en dan daarna / tegelijk een ander middel om de prostaat ook klein te houden.

Suzanne
#3203508
Deze post is al van een tijd terug, weet niet of het dan nut heeft om hier nog een vraag te stellen?
Maar ik heb op dit moment een shih tzu met een vergrote prostaat. Ik kwam erachter door enorm veel bloedverlies. Hij heeft nu tweemaal ypozane gehad. Maar eigenlijk blijft er alleen castreren over. Nu had ik ook gelezen over zaagbladpalm en pompoenpitolie en ben hier navraag over gaan doen bij de natuurwinkel. Maar ik vraag me af hoe het met de dosering moet, omdat het nou niet echt een grote hond is, en deze zijn voorgeschreven op mensen. Op de verpakking staat 1 capsule zaagbladpalm extract a 320 mg per dag en 2-3 capsules pompoenpitolie a 1000 mg per dag. Hoe reken je dit om naar gebruik voor een hond?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door