Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#282075
Ik was van plan om mijn honden zometeen wat kalkoenvleugels te geven, maar nu wilde ik ze geven en toen durfde ik het niet meer. Mijn honden kauwen zelfs heel goed op een kippenekje, dus dat is het probleem niet. Denken jullie dat het voor hun gevaarlijk zal zijn of niet en zal ik ze anders in stukken hakken met een bijltje voor de zekerheid of zal ik ze beethouden terwijl ze het eten. Dus ik hoop dat er snel veel mensen reageren met hun adviezen en ervaringen met het geven van kalkoenvleugels! Alvast bedankt!
Door 202spots
#282090
Kalkoen vleugel of kippennek is niet 't zelfde!!!
Ik geef ze zelf dus GEEN kalkoen vleugels...maar als je besluit om ze WEL te geven....snijd of trek dan die hele lange dunne platte scherpe bot er eerst uit....
Sla met 'n hamer op de knokkels want die zijn ook vreselijk hard....geef de vleugels aan de honden,ga voor hun neus op je knieen op de grond en bid maar op goeie afloop terwijl je ze in de gaten houd met eten 8)

Of houd de vleugel zelf vast en laat ze stukjes afbijten...
#282297
202spots schreef: Kalkoen vleugel of kippennek is niet 't zelfde!!!
Ik geef ze zelf dus GEEN kalkoen vleugels...maar als je besluit om ze WEL te geven....snijd of trek dan die hele lange dunne platte scherpe bot er eerst uit....
Sla met 'n hamer op de knokkels want die zijn ook vreselijk hard....geef de vleugels aan de honden,ga voor hun neus op je knieen op de grond en bid maar op goeie afloop terwijl je ze in de gaten houd met eten 8)

Of houd de vleugel zelf vast en laat ze stukjes afbijten...
Ik hou het maar bij kip voortaan ;)
#282317
Laura2004 schreef: Bij mij is kalkoen wel voor herhaling vatbaar, want het ging goed en ze vonden het heerlijk, maar heb jij er slechte ervaringen mee dan?
Ik durf het bij voorbaat al niet te geven...
Vooral niet aan die varkens hier....zeker Tinus dus :-X
#282319
Nou hier heb ik er ook geen problemen mee. Wel valt me op dat ze hier tenminste op kauwen. Bij kippennekken is het hap, slik, weg! Ook bij kippenkarkassen kauwen ze wel. Instinct of toeval?

richard
#282323
tieneke schreef: Ik durf het bij voorbaat al niet te geven...
Vooral niet aan die varkens hier....zeker Tinus dus :-X
Ja, dat snap ik wel, want hij wil het echt te snel opeten he. Die van mij kauwen overal heel goed en lang op.
#282325
richard schreef: Nou hier heb ik er ook geen problemen mee. Wel valt me op dat ze hier tenminste op kauwen. Bij kippennekken is het hap, slik, weg! Ook bij kippenkarkassen kauwen ze wel. Instinct of toeval?

richard
Zelfs de kipkarkassen rost ie met 1 enkele knauw achterwaarts ::)
Vandaag met de kalfsstrotten en wat kippennekken was het weer ouderwets vreten tegen de klippen op :-X
#282326
tieneke schreef: Zelfs de kipkarkassen rost ie met 1 enkele knauw achterwaarts ::)
Vandaag met de kalfsstrotten en wat kippennekken was het weer ouderwets vreten tegen de klippen op :-X
Ze zijn niet echt bescheiden he!
#282330
Laura2004 schreef: Ja, dat snap ik wel, want hij wil het echt te snel opeten he. Die van mij kauwen overal heel goed en lang op.
Hij wilt alles meteen doorslikken....ook Tara wordt gek van zijn vreetgedrag en gaat net zo raar doen om haar eten veilig te stellen....
Dus apart en zeker met de botten.
In nog geen 5 minuten heeft ie een serieuze lamsrib achter zijn kiezen gewerkt :'( :'(
En staat ie bij de keukendeur te bietsen of er nog iets is..... :'(
#282337
tieneke schreef: Hij wilt alles meteen doorslikken....ook Tara wordt gek van zijn vreetgedrag en gaat net zo raar doen om haar eten veilig te stellen....
Dus apart en zeker met de botten.
In nog geen 5 minuten heeft ie een serieuze lamsrib achter zijn kiezen gewerkt :'( :'(
En staat ie bij de keukendeur te bietsen of er nog iets is..... :'(
Je geeft die arme beestjes ook veel te weinig he! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door