Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sander
#27607
Wat me opvalt is dat er zo weinig BARF-literatuur in het Nederlands is verschenen. En die paar boeken die er zijn, zijn nauwelijks (meer) te verkrijgen. Of heb ik iets over het hoofd gezien? Zelf kan ik ook prima met engels uit de voeten, maar ik kan me voorstellen dat je met een boek in het Nederlands veel mensen een plezier zou doen. Een vertaling van de standaard werken (Billighurst, Schultze etc.) kan toch niet zo heel ingewikkeld zijn? Ik weet dat er pas een boek is verschenen van Geert de Bolster. Ik heb het zelf niet gelezen, en afgaande op de reacties hier ga ik dat ook niet doen ook. Verder verschijnt er binnenkort natuurlijk de nederlandse vertaling van een e-book van Mogens Eliasen, maar $25 voor een e-book is voor mij een grote stimulans om het niet te kopen.Wordt het niet eens tijd voor een goed Nederlandstalig Barf-boek (BARF in de breedste zin des woords)?
Door Paul_Barte
#27611
Hoi Sander,

Ben het helemaal met je eens!!!

Het wachten is dan ook op het boek van Lizzy ;D ;D

Verder is er iemand al 7 jaar bezig om het boek van Bilinghurst te vertalen....maar die plaatjes hè
Door roger
#27614
<<Verder is er iemand al 7 jaar bezig om het boek van Bilinghurst te vertalen....maar die plaatjes hè<<


Tja,Paul, en dan moet je weten dat ik de laatste 50 bladzijde of zelfs meer, 'k weet het niet precies niet goed meer, vertaald had . 8) 8) 8)

Zal waarschijnlijk dus opnieuw moeten gebeuren. ;D ;D

gr.
roger
Door Sander
#27617
>>Het wachten is dan ook op het boek van Lizzy ;D ;D<<

Ik heb hier op barfplaats al vaker een dergelijke opmerking gelezen. Is Lizzy serieus met iets bezig, of staat dit er alleen voor de grap?

>>Verder is er iemand al 7 jaar bezig om het boek van Bilinghurst te vertalen....maar die plaatjes hè<<

Dat moet toch wel sneller kunnen ;) Ik moet bekennen dat ik er over zat te denken om iets dergelijks te doen, maar ik heb geen idee hoe je zoiets aanpakt.

Je zou denken dat hier op Barfplaats voldoende kennis aanwezig is voor minstens tien boeken. :)
Door Paul_Barte
#27625
Nee..is geen grap hoor Sander. Er wordt aan gewerkt door Lizzy.

Krijg de indruk dat er meer mensen zijn die niet weten hoe je dat vertalen aan moet pakken ;D
Door Lizzy
#27760
Hoi Sander, ik ben er wel serieus mee bezig ja. Maar dit kan nog wel ff gaan duren hoor. Ik moet nog een uitgever zien te vinden!
Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#27764
Lizzy, probeer een Belgische. Het is ene Geert OOK gelukt ;D ;D

(sorry Roger...heb niets tegen Belgen hè..dat weet je LOL. Maar die schrijvers..........)
Door Sander
#27770
>>Hoi Sander, ik ben er wel serieus mee bezig ja. Maar dit kan nog wel ff gaan duren hoor. Ik moet nog een uitgever zien te vinden!<<

Je kunt het natuurlijk ook in eigen beheer uitbrengen.
Door ziggy
#27963
In eigen beheer een boek uitbrengen kost een massa geld of het zou moeten zijn dat Lis multimiljonair is. ??? ::)
Onze vriend Geert heeft een bloeiend bedrijf achter hem staan. GDB verkoopt veel materiaal voor dieren als ik me niet vergis.(Van mij mag het hoor, geen probleem.) ;)
Paul, vergeet niet dat er grote crimi schrijvers onder de Belgen zitten, dus niet allen over dezelfde kam scheren he. ;D ;D
Groet,
Vic.
Door Sander
#28126
>>In eigen beheer een boek uitbrengen kost een massa geld of het zou moeten zijn dat Lis multimiljonair is.<<

als je het een beetje handig aanpakt hoef je volgens mij echt geen multimiljonair te zijn, zelfs geen miljonair.
Door Lizzy
#28138
Sander schreef: >>In eigen beheer een boek uitbrengen kost een massa geld of het zou moeten zijn dat Lis multimiljonair is.<<

als je het een beetje handig aanpakt hoef je volgens mij echt geen multimiljonair te zijn, zelfs geen miljonair.
Wat is handig aanpakken in deze? Want ik ben inderdaad verre van miljonair! Was het maar zo!
Door Sander
#28145
>>Wat is handig aanpakken in deze?<<

Tja, dat weet ik ook niet precies. Je moet denk ik in ieder geval zoveel mogelijk zelf doen.
Ik heb ook wel eens een boekje geschreven. Ik heb toen een kant en klare PDF-file aangeleverd bij de drukker. Dus zelf opmaak e.d. gedaan. De oplage was niet zo groot (iets van 200 stuks geloof ik). Dat kostte echt geen kapitalen. Ik had alleen niet het probleem van verspreiding, omdat het alleen voor collega's en familie enzo bedoeld was.
Door moniek
#28149
Ik heb geen idee wat het kost om iets in eigen beheer uit te geven, maar kunnen we geen fonds oprichten ofzo.
Het lizzyplat-for(u)msteunfonds bijvoorbeeld ;D, of Het helplizzydewinterdoorfonds. Als alle BP leden dan een kleine bijdrage doen ben je al een heel eind misschien.
Of je zoekt mensen die in het klein willen investeren, en als je dan strakkies miljonair bent (nadat je boek de zoveelste druk heeft beleefd) dan betaal je die investeerders terug. Ik roep maar iets hoor, maar het zou kunnen toch?

groetjes van moniek.
Laatst gewijzigd door moniek op do 04 dec 2003, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#28222
<<Ik heb geen idee wat het kost om iets in eigen beheer uit te geven, maar kunnen we geen fonds oprichten ofzo.<<



In eigen beheer..........tja, heeft Juliette de Bairacli Levy ook gedaan in 1947 dacht ik "" natural herbs and their use in canine ailments""

Liz, wie weet wat staat er jouw allemaal nog te wachten !!!!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door