Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#281987
Mag een hond brood eten???? Ik meen mij ergens in een ver verleden te herinneren dat er gezegd werd dat honden geen brood & aardappelen konden verteren ???

Niet dat ik hem direct een half brood ga geven hoor ;D maar soms een stukje brood of een aardappel als wij van tafel komen ???

Blijkbaar zijn er ook mensen die brood & koffie geven aan hun hond om hun vacht te doen glanzen ??? ::) Sinds ik hier deze site gevonden heb zie ik altijd een wolf op een stoeltje zitten met een dampend pannetje koffie in zijn poot boven een kampvuur & een broodoventje langs hem als iemand mij verteld dat koffie & brood hééééél goed zijn voor de vacht van de hond ;D ;D ;D
Tja, ik heb een grote fantasie ;D ;D ;D ;)
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 15 mar 2005, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#281990
Brood daar zitten granen in en dat heeft een hond gewoon niet nodig en de meeste honden die brokken eten hebben vacht problemen door de granen, dus het lijkt me sterk dat dit goed is voor de vacht, maar als je je hond af en toe een stukje brood geeft (dat krijgen die van mij ook wel) dan kan dat geen kwaad. Ik zou het alleen niet iedere dag geven.
En wat die koffie betreft. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor een hond en ik zou dat ook absoluut niet geven en ik weet trouwens ook zeker dat mijn hond het niet zou moeten.
Door Anneke V
#281995
Nee, ik geef mijn hond ook geen koffie!!!!! Hij zou me nogal bedanken!!!! ;D
Maar ik vind het gewoon zo grappig dat er mensen zijn die van dit feit overtuigd zijn.... ::)

Dus af & toe een stukje brood mag... Oké, soms zit ie zo zielig te kijken als wij een boterham eten... ;D
Door Lizzy
#282005
Anneke V schreef: Nee, ik geef mijn hond ook geen koffie!!!!! Hij zou me nogal bedanken!!!! ;D
Maar ik vind het gewoon zo grappig dat er mensen zijn die van dit feit overtuigd zijn.... ::)

Dus af & toe een stukje brood mag... Oké, soms zit ie zo zielig te kijken als wij een boterham eten... ;D
Tja, er zijn ook mensen die hun hondje chocolaatjes voeren. Er zijn ook mensen die denken dat brokjes heel gezond zijn. En er zijn ook mensen die denken dat een hond kan leven op vegetarische brokken. En zo zijn er dus ook mensen die hun hond koffie met brood geven....

Af en toe een stukje brood moet kunnen hoor. Spaarzaam. Maar het liefst OUD brood! Vers brood wordt echt een meelbal in hun maag. Overigens moet je natuurlijk geen brood geven aan een hond met een graan allergie....
Door Anneke V
#282012
Lizzy schreef: Tja, er zijn ook mensen die hun hondje chocolaatjes voeren. Er zijn ook mensen die denken dat brokjes heel gezond zijn. En er zijn ook mensen die denken dat een hond kan leven op vegetarische brokken. En zo zijn er dus ook mensen die hun hond koffie met brood geven....

Af en toe een stukje brood moet kunnen hoor. Spaarzaam. Maar het liefst OUD brood! Vers brood wordt echt een meelbal in hun maag.
Ja, dat is ook waar!!!!! ;)

Dat verklaard waarom onze hond altijd het brood dat ik op het gras gooi voor de vogeltjes ging opeten ::) Ik durfde geen brood meer voor de vogels gooien! ::)

En hoe zit het dan met aardappelen??????
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 15 mar 2005, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#282025
Wanneer er 'n halve aardappeltje over is van de tafel(restjes) dan kan je dat best wel geven hoor.
Niet TEveel aardappels,gaan ze van aan de race EN ze laten stinkies :o

Brood?..'n happie is niet erg,maar geen maaltijd van maken..
coffee ???
Onze eerste hond was 'n vondeling,en Jerry had geen water bij 'm toen ie 'm vond,en gaf toen maar 'n bekertje coffee uit z'n thermosfles.
Wanneer er 'n koppie coffee op tafel stond en Dolcie de kans had..dan lebberde ze de koppie leeg voordat je wist wat er aan de gang was.....
(alleen met melk en suiker...geen zwarte :-\)
niet elke dag hoor ;)
Door Peet
#282027
aardappelen nooit rauw geven...en verder...spaarzaam, net als het brood.....

Afbeelding

;)
Door MarijeJoanne
#282183
Overgebleven aardappelen gaan normaliteiter bij ons gewoon de prullenbak in.
Heel, heel soms krijgen ze een klein beetje van mijn moeder in hun bak.
Ook krijgen ze af en toe wel eens een broodkorstje.
Mijn ene hond gaat nog wel eens aan de haal met brood dat op de verwarming ligt voor mijn paard.

Maar dit wordt niet gegeven als een onderdeel van een maaltijd, maar als een extraatje, ook omdat het anders toch weggegooid wordt en je de honden er wel een plezier mee kunt doen ook al is het niet echt aan te raden.

AnnekeV, dat ie zo zielig zit te kijken als jij brood aan het eten bent (uh, zielig kijken? de mens maakt het er zielig van, de hond doet het niet hoor ;D ) moet jij je niks van aantrekken.
Anders wek je het bedelen in de hand.
Als mijn honden vragen, krijgen ze niks.
Door Anneke V
#282528
MarijeJoanne schreef: AnnekeV, dat ie zo zielig zit te kijken als jij brood aan het eten bent (uh, zielig kijken? de mens maakt het er zielig van, de hond doet het niet hoor ;D ) moet jij je niks van aantrekken.
Anders wek je het bedelen in de hand.
Als mijn honden vragen, krijgen ze niks.
Van mij krijgt hij normaalgezien ook niets, maar als hij zo zit te kijken hoe ik een stukje kaas ofzo aan de kant voor als ik begin af te ruimen & dan krijgt hij dit.. ::) Mijn vriend zegt altijd dat onze hond niet zielig kijkt, maar met zo'n kop geboren is ... 't is een Beagle & die kunnen wel zielig kijken hé! ;D

Maar ik wou ook wel eens zekerheid over hoe het zit met brood & aardappelen, want de ééne persoon zegt dat dit goed is & de andere vind het slecht... ??? Ik dacht wel al dat het niet echt aan te raden zou zijn omdat dit nu ook niet echt iets is dat je in de natuur tegenkomt, maar nu heb ik ook argumenten voor als mijn vriend of iemand anders hem brood/aardappelen wil geven ;D ;D

Als wij spaghetti eten dan krijgt hij wel altijd 1 of 2 lepels spaghetti+saus & kaas ( & onze kater 1 lepel)...maar dat is omdat hij er zo verzot op is & hij eet toch meestal al zijn spaghetti's niet op dus... ;D
Door Supermax
#284011
Onze vorige hond kreeg zijn hele leven lang 's ochtend brood als ontbijt (Dit was trouwens een brokkenhond, niemand van ons wist toen wat BARF of KVV was...).
Max, onze Duitse Dog krijgt 's ochtends ook een paar boterhammen bij zijn brokken (ja ja, we gaan over op BARF, maar hebben nog ff een vriezerprobleem) en dat gaat hardstikke goed. En het bijkomstige voordeel is dat wij niet met het oude brood blijven zitten ;D.
Door Jacqueline74
#284029
Supermax schreef: En het bijkomstige voordeel is dat wij niet met het oude brood blijven zitten ;D.
Ga je toch gewoon eendjes voeren ;D ;D
Door Supermax
#284049
;D Dat kan ook, die zitten hier ook zat (zelfs 2 zwanen). Maar Max vind het brood zo lekker (weet ook wel dat het meer een dikmaker is, maar dat kan ie wel hebben).
Door Bsu
#716669
.
Laatst gewijzigd door Bsu op wo 17 sep 2008, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#716948
Bsu schreef: Hoii Hoii

Ik geef zilli ook wel vaaak gewone droge brood..
Broodd kan echt geen kwaad
In turkije hebben we ook honden ., die alleeeeeen maar brood en botjes enz te eten krijgen.. en tja we hebbe geen klachten!

Groetjess Birsu.

ben toch blij dat onze honden een hollands ontbijt krijgen en geen turks....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door