Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2821033
Nou lekker dan, kom ik er net achter dat ik al maanden loop te belonen met koekjes met BHA en propylgalate erin. :o
Ik was in de veronderstelling dat er geen meuk in zat aangezien ik ze in een dierenwinkel had gekocht die pretendeert puur natuur te zijn. >:(
Deze zijn het, zalmkoekjes van Henne
Zo zie je maar weer, altijd zelf het etiket lezen en niks klakkeloos aannemen...

Afbeelding
Door Lizzy
#2821038
Ja, je wordt echt beduvelt waar je bij staat. Het is echt schandelijk :-X. Blij dat ik zelf droog :-X
Door Anne in Zweden
#2821079
Lullig inderdaad, maar is het echt misleiding? Als ze bv. een Nederlandstalig stickertje met de ingrediënten erop over de originele ingrediëntenlijst hadden geplakt (dat gebeurt in Duitsland veel, omdat veel Duitsers geen buitenlands kunnen) en in het Nederlands de nare stofjes hadden weggelaten, dan was het inderdaad misleiding geweest. Maar als ik het goed begrijp, staan die stofjes wel leesbaar op de verpakking. Misleiding zou ik het daarom niet noemen. Al blijft het een vreemde keuze van zo'n puurnatuurwinkel om spullen met zulke stofjes te verkopen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2821098
het is wel misleiding, ze schrijven nl zonder conserveringsmiddelen, maar als je dan de analyse leest, is dat dus niet waar.
Door Lizzy
#2821100
Anne in Duitsland schreef: Lullig inderdaad, maar is het echt misleiding? Als ze bv. een Nederlandstalig stickertje met de ingrediënten erop over de originele ingrediëntenlijst hadden geplakt (dat gebeurt in Duitsland veel, omdat veel Duitsers geen buitenlands kunnen) en in het Nederlands de nare stofjes hadden weggelaten, dan was het inderdaad misleiding geweest. Maar als ik het goed begrijp, staan die stofjes wel leesbaar op de verpakking. Misleiding zou ik het daarom niet noemen. Al blijft het een vreemde keuze van zo'n puurnatuurwinkel om spullen met zulke stofjes te verkopen.
Ja, ik vind het misleidend. De Nederlandse importeur van die zooi schrijft dat het zonder conserveringsmiddel is. Zelfs de analyse in NL verraad niks over BHA en Propylgallate. De .com site vermeld dat wel. En de verpakking ook, in mini mini lettertjes.
Door Anne in Zweden
#2821103
Lizzy schreef: Ja, ik vind het misleidend. De Nederlandse importeur van die zooi schrijft dat het zonder conserveringsmiddel is. Zelfs de analyse in NL verraad niks over BHA en Propylgallate. De .com site vermeld dat wel. En de verpakking ook, in mini mini lettertjes.
Oké, dat wat die importeur schrijft, wist ik niet op grond van wat Dorothea in de openingspost schreef. Ik dacht dat ze echt alleen op grond van het feit dat het een puurnatuurwinkel was had geconcludeerd dat het stofjesvrij was, terwijl het wel gewoon op de verpakking stond.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2821108
vanmiddag vond ik ergens een duitse webshop, die ik niet meer terug kan vinden....  :-\
daar stond, zonder conserveringsmiddelen, verderop stond een analyse en daar stond propylgalate bij  ::)
Door K&D
#2821135
Alleen het plaatje op de voorkant doet al vermoeden dat het geen zuivere koffie is... :P
Door spikkel
#2821281
Zelfs met mijn leesbril op, kan ik de mini letters niet lezen, je mag wel een vergrootglas meenemen.
Door Lil
#2821319
De henna snacks??

Jeej, die worden al jaren verkocht als zijnde zonder rotzooi als conseveermiddel, smaak- en geurstoffen... Lekker dan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2821328
de Meiden schreef: En ik vind ze vrij prijzig geworden.....
komt door de extra conserveringsmiddelen, extra kosten :P
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2821332
*Dorothea* schreef: komt door de extra conserveringsmiddelen, extra kosten :P
Voordeel is dat als je rijk ben een paar zakken kan opslaan, blijft lekker lang goed..
Door Sultan
#2821373
Ik lees de verpakkingen van spul voor de honden en katten vele malen beter dan voor ons eigen eten ::) heb er overigens wel vaak extra goed licht bij nodig, ondanks een varifocale bril :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door