Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#280605
Ik vroeg me af of de Nobivac DHP ook in NL verkrijgbaar was?

Want, als wij onze pup krijgen, dan wil ik minimaal vaccineren. Ik zie totaal geen nut om Parainfluenza te vaccineren en dus zou een cocktail DHP (distemper, HCC, Parvo) mij al beter uit komen.....

De pup krijgt dan op 6 weken de enting bij onze fokker van Distemper en Parvo. De 9 weken enting sla ik over. Ik zou dan op 12 weken de Nobivac DHP willen geven en op 16 weken een Weil enting. Lijkt dat wat?
Door Lizzy
#280613
Ah, als je dat zou willen doen, graag! In BE is het dus wel verkrijgbaar... zou toch weer jammer zijn als het niet verkrijgbaar is in NL... :(. Of zou een NL dierenarts het ook in BE kunnen bestellen? Nou, ben benieuwd! Dank je alvast!
Door casangio
#280911
Lizzy schreef: Ah, als je dat zou willen doen, graag! In BE is het dus wel verkrijgbaar... zou toch weer jammer zijn als het niet verkrijgbaar is in NL... :(. Of zou een NL dierenarts het ook in BE kunnen bestellen? Nou, ben benieuwd! Dank je alvast!
In BE kun je zowat alles krijgen, hier in NL ::) ::) ::)
Ze noemen BE niet voor niets klein Amerika ;) ;) ;) ;) ;)
Door Lizzy
#280913
Ik heb een mailtje gestuurd naar Nobivac en kreeg als antwoord dat dit vaccin dus niet in NL verkrijgbaar is.... En daar baal ik ongelofelijk van. Dus nu zoek ik een Belgische dierenarts, net over de grens, die dit vaccin in huis heeft! Of een Nederlandse dierenarts die het kan bestellen. Want waarom zou ik een DHPPi in mijn pup gooien als ik ook een DHP kan krijgn?!
Door Lizzy
#280934
Heb net aan Nobivac gevraagd of een NL dierenarts deze entstof kan bestellen. Kreeg dit als antwoord:

"Mogelijk kan uw dierenarts Nobivac DHP in het buitenland bestellen. Dit zal kostbaar zijn. Vaccins zijn nooit per stuk te kopen en daar komt dan ook nog de transport kosten bij.

Ons vaccinatieadvies is:
6 weken leeftijd: Nobivac puppy DP (hondenziekte plus parvo)
8-9 weken leeftijd: Nobivac parvo plus Nobivac Lepto (parvo en ziekte van Weil)
Nobivac KC een neusdruppel enting tegen kennelhoest (bordetella en paarinfluenza), vooral bij pups die naar hondenscholen gaan.
12 weken leeftijd Nobivac DHPPi + L"

Ik zag maar even niks :-X
Door Erna
#281162
Lizzy schreef: Ik heb een mailtje gestuurd naar Nobivac en kreeg als antwoord dat dit vaccin dus niet in NL verkrijgbaar is.... En daar baal ik ongelofelijk van. Dus nu zoek ik een Belgische dierenarts, net over de grens, die dit vaccin in huis heeft! Of een Nederlandse dierenarts die het kan bestellen. Want waarom zou ik een DHPPi in mijn pup gooien als ik ook een DHP kan krijgn?!
Joh, is toch geen enkel probleem? We wonen vlakbij Belgie. Gaan we kleine puppenmans toch daar enten.
Door Lizzy
#281200
Hihihihi, ja OOK een goed idee! Maar, ik heb even door zitten mailen met Nobivac en gezegd dat ik hun vaccinatieschema niet goed genoeg vind (ivm lepto en het immuniteitprobleem, teveel ziektes tegelijkertijd geent, etc). Ze hebben nu een ander schema toegestuurd:

7 weken Nobivac puppy DP
12 weken Nobivac Puppy DP
16 weken Nobivac Lepto
19 weken Nobivac Lepto

Ik vroeg toen of de 7 weken hondenziekte (distemper) enting niet een andere was als die op 12 weken gegeven wordt en ik kreeg daarop dit antwoord:

"In Nobivac Puppy DP zit geen mazelen, maar verzwakt hondenziektevirus en die kan dus ook gewoon op 12 weken leeftijd gebruikt worden. Tweemaal vaccineren met Nobivac Puppy DP biedt zeker voldoende bescherming tegen hondenziekte".

Dus, daar ben ik blij mee. Ik ga dus 2 keer Nobivac DP vaccineren of 1 keer Nobivac DP en dan een titersbepaling. En het eerste jaar ook zeker Lepto. Ik durf het niet aan om een pup niet met Lepto te enten. Zeker als ze gaan wisselen schijnen ze extra gevoelig te zijn. De bacterieen schijnen via het bekkie gemakkelijk binnen te kunnen dringen.
Door oebaya
#281724
Erna schreef: Joh, is toch geen enkel probleem? We wonen vlakbij Belgie. Gaan we kleine puppenmans toch daar enten.
Als je dan toch naar België gaat, vraag de dierenarts dan wel even waarmee hij de vaccins oplost, want de mijne doet dat met de lepto enting, behalve dan de DP, derhalve kregen de pups met 9 weken al Lepto, maar geen cocktail. Het Belgische entschema van mijn dierenarts is: 6/7 weken DP, 9 weken parvo C + Lepto en dan met 12 weken cocktail, maar die kan je dan vervangen door DHP.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op di 15 mar 2005, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#282043
Hitam schreef: Hm, via Intervet gaat niet lukken. Het is hier niet geregistreerd. Overigens komt het volgens jaar wel ook hier op de markt.
Mmm, jammer... Wel fijn dat het volgend jaar op de markt komt, maar dan heb ik er niks aan ;D.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#287229
Lizzy schreef: Mmm, jammer... Wel fijn dat het volgend jaar op de markt komt, maar dan heb ik er niks aan ;D.

anders zeg je je pup toch af, en neem je er volgend jaar 1 8) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 23 mar 2005, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door