Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door monky555
#2809
ik heb hals over kop een logeer hond gekregen (bull terrier) van mijn buurvrouw omdat vannacht haar vriend is dood gestoken dus ze vroeg aan mij of ik op def wilde passen en ik doe dat het gaat goed met monky en nu mijn vraag ik geef monky semi barf en monky is 3 jaar oud en erg actief en krijgt een kilo voer per dag gedeelt over 2 maaltijden maar ik zou niet weten hoeveel die pup moet hebben hij is +- 7 maanden +-22 kilo hoevvel voer zo ik hem moeten geven en is het beter om het in 3 keer te doen ik heb wel brokken van hem gekregen daar staat dus ook niks op en omdat ik niet wil dat monky brokken eet geef ik die pup ook maar semi barf
ik hoop zo snel mogelijk antwoord te krijgen want ik wil wel zo goed mogenlijk voor hem zorgen en ik weet wel hoe ik met honden om moet gaan maar aangezien ik ook nog niet zo lang bezig ben met dit voer ben ik toch wel een beetje onzeker en normaal krijg je goeie instructies bij een hond waar je op moet passen maar in de omstandigheden van vandaag ging dat gewoon niet

groetjes nicole, monky en def
Door Ink
#2810
Ik zou even terug naar de buuf gaan en vragen wat, hoe vaak en hoeveel ze de hond voert. Van de een op de andere dag omschakelen en straks weer terug lijkt me niet slim.
Door monky555
#2811
nou dat is het hem nou juist ze is er niet meer en weet ook niet waar ze is maar oke ik zoek het zelf wel uit bedankt in ieder geval

groetjes nicole en monky
Door ine
#2812
monkey, als je kompleet versvl wilt geven, dan kun je rond de 750/850gr. geven. gewicht van brokken? geen idee, mijn hond kreeg in die tijd 4 tupperwarebekertjes per dag!
2 voedingen per dag lijkt me met 7 mnd wel in orde!
verder ben ik het wel met ink eens, waarom geef je de hond zijn brokken niet in de gang of zo, gescheiden van je eigen hond. bak na 10 min. weghalen, dan kan jouw hond er niet van pikken!!
sterkte!!
Laatst gewijzigd door ine op di 20 mei 2003, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monky555
#2813
ja ik geef hem ze brokken wel en aangezien hij s'avonds wel versvlees kreeg of kippen vleugels doe ik het zo wel ik weet alleen niet of zei het mengde of zo dus dat doe ik maar niet bedankt in ieder geval voor de hoeveelheid

groetjes nicole en monky
Door Lizzy
#2814
Hoi Nicole, wat een vreselijke gebeurtenis!!! Jeetje, wat een drama en wat erg voor jouw buurvrouw.....

Heb je versvlees in huis? Zo ja, welk merk? Misschien kunnen we een beetje helpen hoeveel vlees je moet geven... Of ander het merk brokken? Misschien dat we op Internet kunnen kijken hoeveel brokken deze hond nodig heeft...

En geeft jouw buurvrouw nu ook semi-barf? Als de hond er aan gewend is, dan zou ik hem lekker mee laten eten met hoe jij jouw eigen hond voed. Ik zou (denk ik) een grammetje of 500 a 800 aan voer geven in 2 of 3 maaltijden verdeeld. Als hij te mager wordt (gaat bij honden altijd snel), dan zou je hem meer kunnen geven....... Toch?

Sterkte en groetjes, Lizzy
Door Nelly
#2815
Hoi Monky, kun je de logeerhond niet even apart zetten om te eten, zodat jouw hond er niet bij kan?
Het lijkt me idd. niet zo slim om nu ineens over te stappen op semi-barf en straks weer terug naar brokken ??? En ik kan me zo voorstellen dat je buuv (ook straks) wel wat anders aan haar hoofd heeft dan het voer samenstellen voor haar hond na zo'n verschrikkelijke gebeurtenis :(.
Groetjes, Nelly :).
Door monky555
#2816
Hoi Nicole, wat een vreselijke gebeurtenis!!! Jeetje, wat een drama en wat erg voor jouw buurvrouw.....

Heb je versvlees in huis? Zo ja, welk merk? Misschien kunnen we een beetje helpen hoeveel vlees je moet geven... Of ander het merk brokken? Misschien dat we op Internet kunnen kijken hoeveel brokken deze hond nodig heeft...

En geeft jouw buurvrouw nu ook semi-barf? Als de hond er aan gewend is, dan zou ik hem lekker mee laten eten met hoe jij jouw eigen hond voed. Ik zou (denk ik) een grammetje of 500 a 800 aan voer geven in 2 of 3 maaltijden verdeeld. Als hij te mager wordt (gaat bij honden altijd snel), dan zou je hem meer kunnen geven....... Toch?

Sterkte en groetjes, Lizzy


ik geef bibi en de buurvrouw een onbekend merk maar hij heeft vanmorgen pens gekregen en vanavond krijgt hij weer brokken hij vindt het alleen niet lekker ik geef hem geen ongelijk maar in ieder geval bedankt en over die brokken er staat geen gebruiksaanwijzing op want het zit in een tonnetje maar ik denk wel dat het goed gaat hoor en hij heeft ook gelukkig naar zijn zin hier hij mist zijn baasjes gelukkig niet anders zou ik helemaal gek worden denk ik maar ik heb het er voor over

groetjes nicole en monky
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door