Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2809357
Een kennis heeft een vlooienprobleem en nu herinnerde ik me dat het hier weleens was gegaan over een vlooienbom.
Was een spuitbus die je in de kamer zette en die zichzelf dan leegspoot.
Welk merk is dat ?!
Gebruikersavatar
Door nova
#2809361
MarijeEnBoomer schreef: Een kennis heeft een vlooienprobleem en nu herinnerde ik me dat het hier weleens was gegaan over een vlooienbom.
Was een spuitbus die je in de kamer zette en die zichzelf dan leegspoot.
Welk merk is dat ?!
ben je niet in de war met de rookkaars die gebruikt wordt bij gisten en/of mijten?

Ik heb zelf nooit gehoord van een vlooienbom, al betekent dat niet dat er geen bom bestaat :)
Door miik
#2809363
En kwa druppeltjes is Advantage echt de beste !
En je kunt de dieren en mandjes ook inpoederen met Diatom aarde (dan heb je helemaal geen gif), kun je bestellen bij De Baroen.
Door miik
#2809391
nova schreef: Hoe werkt dan die Diatom. aarde in de strijd tegen vlooien?
Ik doe wat op een bordje even mn handen erin en dat wrijf ik door de vacht van de honden en katten.
Eerste keer is na 3 dagen herhalen en dan om de 3 weken.
Je kunt het ook oplossen in water en in de mandjes sprayen.

http://www.baroen.nl/index.php/winkel/a ... 1kg-detail

Diatom werkt insecten en parasieten tegen, doordat het door het harde harnas van de insecten en parasieten heen dringt. Er ontstaan dan gaten in het harnas van het insect waardoor ze uitdrogen. De larven worden op dezelfde wijze bestreden.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2809399
MarijeEnBoomer schreef: Een kennis heeft een vlooienprobleem en nu herinnerde ik me dat het hier weleens was gegaan over een vlooienbom.
Was een spuitbus die je in de kamer zette en die zichzelf dan leegspoot.
Welk merk is dat ?!
Dat is de Bolfo Fleegard Fogger.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2809403
miik schreef: En kwa druppeltjes is Advantage echt de beste !
vind je? ik gebruik liever stronghold....
ik had hier 2 mnd terug ineens vlooien, 1 x stronghold gebruikt en niks meer gezien.
Door miik
#2809404
*Dorothea* schreef: vind je? ik gebruik liever stronghold....
ik had hier 2 mnd terug ineens vlooien, 1 x stronghold gebruikt en niks meer gezien.
Ja, absoluut ! ;) Maar stronghold is ook super, dat ontken ik niet ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2809406
miik schreef: Ja, absoluut ! ;) Maar stronghold is ook super, dat ontken ik niet ;)
ik vind zeker bij kortharige honden het een groot voordeel dat ze er niet zo'n vieze vetvlek van krijgen en het volume wat je aan moet brengen niet zo groot is.
Door eelke
#2809407
kira schreef: Ik kijk vanavond in de foppe veilige kluis. Ik heb Belgische bommen inhoud gelijk aan wat de professionele bestrijders gebruiken
Ik hoop dat dit forum niet gecheckt wordt door een of andere veiligheids dienst :P
Klinkt alsof het oorlog is!
Door zurca
#2809445
*Dorothea* schreef: ik vind zeker bij kortharige honden het een groot voordeel dat ze er niet zo'n vieze vetvlek van krijgen en het volume wat je aan moet brengen niet zo groot is.
Dat klinkt goed.... is er ook zoiets voor katten?!
Hier een vlo gevonden en ik wil het beestenspul ff behandelen, de katten vind ik echt een ramp. Het spul blijft nooit netjes op een plek zitten, loopt uit, ze kunnen er vaak toch net bij met hun achterpoot etc. :-X

Edit; Zie dat Stronghold er ook voor de kat is, werkt het daar net zogoed bij als bij honden?
Laatst gewijzigd door zurca op do 14 nov 2013, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door