Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fester
#280626
Durf ik eindlijk rauwe kip te geven lust een van mijn honden het niet! De eerste keer hadden wij zelf hanen geslacht. Nee hoor meneer moest het niet stond er een beetje naar te kijken. Hij dacht eet het zelf maar op. Naderhand weer geprobeert met een poot. Nee hij at het niet. Nu weer met een drumstick weer niet. Tegen de regels in even 2 min in de magnetron gedaan half rauw. Misschien moet hij een beetje aan rauwe kip wennen. Weer niet. Verder lust hij alles rauw pens paardelappen riblappen botten enz. Ik zou zo graag willen dat hij ook rauwe kippen poten at. Wie weet raad! ???
Door Lizzy
#280638
Ja, lastig.... Probeer ze anders eens te malen (in vlees/gehaktmolen - handmolens zijn erg goedkoop) en te mengen met pens. Misschien dat hij aan de smaak leert wennen? (hoop ik voor je).
Door 202spots
#280644
Je kan 't in stukken knippen en inplaats van 2 minuten in de magnetron.. :-X...
zou ik 't 10 secondes in de koekepan opwarmen met 'n beetje boter.
Door fester
#280684
Lizzy schreef: Ja, lastig.... Probeer ze anders eens te malen (in vlees/gehaktmolen - handmolens zijn erg goedkoop) en te mengen met pens. Misschien dat hij aan de smaak leert wennen? (hoop ik voor je).
Die handmolens kun je die bij blokker of zo kopen ??? Misschien moet ik het rauwe vlees er een beetje afhalen en fijn knippen en het botje er bij leggen en dan mengen met pens.
Ik ga dat maar weer ens proberen!
Bedankt weer voor de tip ;D
Door Lizzy
#280892
Als je nog geen molen hebt, dan is het erg zonde om er eentje aan te schaffen voor de kip, terwijl je niet zeker weet of jouw hond het dan wel moet.... Wat ik zou doen is het volgende: neem een kippenvleugel. Leg deze 5 minuten in heet/warm water. Haal 'm eruit en hak de vleugel met een hakbijltje helemaal in mootjes. En, biedt het dan eens aan, desnoods de eerste keer een beetje mengen met iets wat hij wel lekker vindt, bijvoorbeeld pens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door