Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door judith vd
#2771575
Ha,

Ik heb de laatste tijd weer veel last van zware hoofdpijn en migraine (nu zo'n 2 a 3x per week).
Het is stressgerelateerd, waar ik enorm van baal, omdat ik besef dat ik het mijzelf allemaal aandoe.

Ik wil een reiki cursus gaan doen, zodat ik mijzelf kan helpen (daarna komen natuurlijk vriend, kinderen en Diza aan de beurt  ;)).

Heeft 1 van jullie ervaring met zo'n cursus? Waar hebben jullie die gevolgd? Er worden er zat aangeboden via internet, maar ik zou graag wat objectieve ervaringen horen.

Groet,

Judith
Door K&D
#2771773
Bij mij helpt alleen imigran. Bij mij is het meestal werkgerelateerd (drukke baan met veel computerwerk). Ik neem dan heel vlot een halfje en dan zakt het snel af. Wacht ik te lang, dan duurt het met 1 tablet veel langer voordat het wegtrekt. Maar omdat ik weet dat het werkt, hoef ik me er niet meer druk over te maken. Vroeger lag ik 2 dagen in bed ermee.
Sterkte.
Door Lizzy
#2771793
judith vd schreef: Ha,

Ik heb de laatste tijd weer veel last van zware hoofdpijn en migraine (nu zo'n 2 a 3x per week).
Het is stressgerelateerd, waar ik enorm van baal, omdat ik besef dat ik het mijzelf allemaal aandoe.

Ik wil een reiki cursus gaan doen, zodat ik mijzelf kan helpen (daarna komen natuurlijk vriend, kinderen en Diza aan de beurt  ;)).

Heeft 1 van jullie ervaring met zo'n cursus? Waar hebben jullie die gevolgd? Er worden er zat aangeboden via internet, maar ik zou graag wat objectieve ervaringen horen.

Groet,

Judith
Het is natuurlijk sowieso hartstikke leuk om een Reiki cursus te doen! Maar of het je van de migraine af gaat helpen.....? Wat ik zo lees wil jij met Reiki het symptoom bestrijden. Maar ik ben bang dat je de oorzaak moet wegnemen. Een Reiki inwijding kan je mogelijk helpen meer inzicht te geven in de situatie, waarom je last van stress krijgt in bepaalde situaties. Maar het is absoluut geen quick fix.

En waar je cursus wilt gaan doen is helemaal afhankelijk van wat jij wilt. Je hebt in iedere stad/dorp wel een Reiki master die je voor heel veel, veel, niet zo veel, weinig, gratis in wil wijden. Het is aan jou wat jij prettig vindt, wie bij jou past, waar jij je inwijding zou willen doen. Ik heb iets van 15 a 20 jaar geleden Reiki 1 en 2 gedaan en daarna een paar jaar later Reiki 3. Reiki 1 en 2 heb ik bij 1 en dezelfde Reiki Master gedaan, Reiki 3 bij een andere Reiki Master. Beide zijn op mijn pad gekomen, zonder dat ik daar specifiek iets voor heb gedaan. Ik heb met beide geen contact meer inmiddels maar volgens mij geven zij beide ook geen inwijdingen/cursus meer.

Ik weet niet hoe je Engels is maar van wie ik het meest geleerd heb is mijn geliefde Vincent Amador: http://web.archive.org/web/200206011131 ... lreiki.nu/. Oh, ik zie dat iemand het vertaald heeft in het Nederlands! http://www.reikihouten.nl/. Helaas is Vinnie van het toneel verdwenen....

Maar goed, nee, ik kan je niet adviseren over waar je voor een cursus/inwijding naar toe moet.
Door Pluto
#2771796
Allereerst de tip om zoveel mogelijk te werken aan het terugbrengen van stress anders heeft reiki als behandeling weinig zin.
Ik heb jaren last van mijn schouders gehad en heb op mijn 20e mijn eerste reiki opleiding gevolgd met omgeveer dezelfde doelstelling. Het verlichten van mijn pijn. Dat lukte maar veel belangrijker nog is dat ik geleerd heb mezelf bewust te ontspannen en dat ik geleerd heb dat er zelden 1 oplossing is voor een heel probleem, de reiki verlicht enigzins mijn pijn en daardoor kan ik mezelf makkelijker ontspannen wat weer een positief effect heeft op de pijn.

Mijn persoonlijke ervaring met reiki is dus erg positief, ik gebruik het sporadisch voor anderen en iets vaker bij dieren, vooral pluto zoekt me op wanneer hij pijntjes heeft, loesje vindt het maar raar gedoe en bij Joke zijn de pijnen vaak zo heftig dat reiki al geen zin meer heeft.

Wat betreft een goede reiki-master, de mijne geeft geen les meer, dus daar heb je niets aan. Veel inlezen en orienteren is het belangrijkste, maak ook gewoon een afspraak met eventuele masters voor een behandeling en een gesprek over het hoe en waarom. Het is namelijk erg persoonlijk hoe je een opleiding en een master ervaart dus een advies daarover kun je alleen zelf opstellen.

-De kern van Reiki, geschreven door Diane Stein- is een (vind ik) makkelijk leesbaar boek wat een en ander goed en helder uitlegt.

Succes!
Door *Marieke*
#2771805
Ik ben een vrij zware migraine patiënt.. Ik heb denk inademing alles geprobeerd. Osteopaat. Reiki bij iemand anders, en dat alles had bij mij 0,0 effect. Ik zit nu aan de medicijnen en kan eindelijk zeggen dat het echt beter gaat. Bij een aanval is imigran nu afdoende, waar dat voorheen ook niet volledig werkte. Qua onderhoud zit ik nu echter wel aan de depakine.

Ik hoop dat de reiki voor jou wel effect heeft!
Door hamada
#2771861
Ik had je al even een pb gestuurd, maar ook ik ben enthousiast over Diane Stein.
T.a.v. Migraine specifiek merk ik dat reiki wel helpt, ook helpt in algemeenheid tegen spanning en stress,maar een aanval niet helemaal laat verdwijnen. Valt me wel op dat ik meer effect merk als iemand anders me reiki stuurt.
Verder werkt Maxalt bij een aankomende aanval, en soms is een combi paracetamol met diclofenac voldoende.
Het valt me wel op dat de kans op een aanval bij mij groter is als ik een dag veel te weinig gedronken heb en rode wijn geeft in dat opzicht ook meteen "succes" ( not).
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2771943
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben mij er van bewust dat ik er voor moet zorgen dat ik of minder stress in mijn werk heb of dat ik er beter mee kan omgaan.
Ik ging tot voor kort op wekelijkse basis naar een paranormale therapeut, die me al een flink stuk op weg heeft geholpen.
Maar ik merk dat ik in de deze bezoeken geen zin meer heb.

Imigran helpt bij mij ook, maar ik slik liever geen medicijnen. Vooral het feit dat dit iets is wat ik zelf in de hand heb vind ik erg vervelend. Eigenlijk onbegrijpelijk!
Over 1,5 week heb ik een afspraak met een neuroloog van een hoofdpijnpoli, maar hier verwacht ik niet veel van. Dit doe ik meer om eea uit te sluiten.

Afijn, 3 oktober krijg ik een reiki behandeling van een collega, maar ik wil sowieso die training zelf gaan volgen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Judith
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2797180
Even een update:
Ik ben inmiddels bij een neuroloog geweest en die heeft mij verteld dat ik ook spierspanningshoofdpijn heb. Dit is de reden waarom imigran niet altijd bij mij helpt.
Tegen deze hoofdpijn schijnen alleen betablokkers te helpen  :-\.
Nadat ik gister de hele dag en nacht enorme hoofdpijn heb gehad, heb ik toch maar met de neuroloog gebeld om deze medicijnen (metoprolol) te krijgen.

Hier ben ik dus helemaal niet blij mee, omdat ze enorme bijwerkingen kunnen hebben.
Het is dan ook de bedoeling dat dit een tijdelijke oplossing is. In het weekend van 16 november krijg ik mijn 1ste reiki cursus. Daarnaast wordt ik wekelijk gemasseerd.

Komt dus allemaal goed!

Judith
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2797188
Ik heb eerst ook erge migraine gehad. Tevens zat er ook de maandelijkse cyclus in. Ik had wel eens medicijnen zoals imigran, maar die kon ik alleen innemen als ik ging liggen. Op het werk ging ik zitten en kreeg hartkloppingen etc, tot zover het medicijngebruik ervoor.
Wat je kunt doen is een dagboek bijhouden hoeveel stress je hebt maar ook wat je allemaal precies eet. Ook in voedsel zitten veel stoffen die het kunnen triggeren.
Ik heb al jaren geen last meer, heel af en toe, maar nooit in de mate meer dat ik denk ik ga met mijn hoofd tegen de muur bonken want dat kan het alleen maar goed doen. Moet ook zeggen als ik mijn voeding vergelijk met 10 jaar gelden dat er nogal een verschil in zit, vooral (bijna) niks voorbewerkts meer, minder zuivel, minder graan. Oja niet te vergeten of uit te vlakken, gestopt met roken.
Door Lizzy
#2797472
judith vd schreef: Even een update:
Ik ben inmiddels bij een neuroloog geweest en die heeft mij verteld dat ik ook spierspanningshoofdpijn heb. Dit is de reden waarom imigran niet altijd bij mij helpt.
Tegen deze hoofdpijn schijnen alleen betablokkers te helpen  :-\.
Nadat ik gister de hele dag en nacht enorme hoofdpijn heb gehad, heb ik toch maar met de neuroloog gebeld om deze medicijnen (metoprolol) te krijgen.

Hier ben ik dus helemaal niet blij mee, omdat ze enorme bijwerkingen kunnen hebben.
Het is dan ook de bedoeling dat dit een tijdelijke oplossing is. In het weekend van 16 november krijg ik mijn 1ste reiki cursus. Daarnaast wordt ik wekelijk gemasseerd.

Komt dus allemaal goed!

Judith
Ik mocht voor spanningshoofdpijn meedoen aan een grootschalig onderzoek: botox inspuiten in de spieren die de spanning veroorzaakte. Wat is daarmee gebeurd? Bij mijn weten spuiten ze nog steeds botox bij deze vorm van hoofdpijn?!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door