Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#278510
Ik ben al een paar weken overal aan't rondvragen & rondrijden voor barfvlees voor mijn beestjes :P

Nu vind ik een slachthuis waar ze enkel runds & varkens doen en ik bestel 1 runderhart ( wat volgens die mevrouw neerkomt op ongeveer 3kg) & 4kg rundsnijdsels, samen komt dit op ongeveer 22€... :o
Is dit de normale prijs voor slachtafval of zoek ik beter nog wat verder????????? :-\ ??? :o

Bedankt!
Groetjes! 8)
Door Lizzy
#278515
Anneke V schreef: Ik ben al een paar weken overal aan't rondvragen & rondrijden voor barfvlees voor mijn beestjes :P

Nu vind ik een slachthuis waar ze enkel runds & varkens doen en ik bestel 1 runderhart ( wat volgens die mevrouw neerkomt op ongeveer 3kg) & 4kg rundsnijdsels, samen komt dit op ongeveer 22€... :o
Is dit de normale prijs voor slachtafval of zoek ik beter nog wat verder????????? :-\ ??? :o

Bedankt!
Groetjes! 8)
Dus dat betekend ongeveer 3 euro de kilo? Dat is vrij normaal maar niet goedkoop. Ik betaal tussen de 4 en de 5 euro voor biologisch runderhart en snijdsels en de snijdsels legt de gemiddelde Nederlander nog graag op zijn BBQ! Met andere woorden: voor deze prijs moet de kwaliteit van de snijdsels wel goed zijn hoor.

Ik zou wel opletten, als ik jou was, dat er geen varkensvlees bij kan zitten, bij deze snijdsels.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 10 mar 2005, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#278523
Wat, 3 euro de kilo? Ja, voor jouw maatstaven is het misschien duur (omdat jij aan goedkoper vlees kunt komen waar jij woont), maar in mijn omgeving betaal je het wel hoor, 3 euro de kilo. Meestal is de kwaliteit heel goed. Veel vlees, heel weinig vet.
Door the dude
#278533
Ik vind het ontzettend duur ! Zeker voor iets wat ze normaal gesproken weggooien.

Bij mijn slager koop ik vanalles onder de 3 euro per kilo en dat is daan geen 'afval'.

Bijvoorbeeld:
- Kippelevers 2.35
- Kippenieren 2.60
- Kippebouten 8.99 voor 10 kilo

Slachtafval krijg ik van hem gratis want dat gooit hij anders toch weg. (ik koop dan natuurlijk wel wat vlees erbij)
Door Lizzy
#278535
the dude schreef: Ik vind het ontzettend duur ! Zeker voor iets wat ze normaal gesproken weggooien.

Bij mijn slager koop ik vanalles onder de 3 euro per kilo en dat is daan geen 'afval'.

Bijvoorbeeld:
- Kippelevers 2.35
- Kippenieren 2.60
- Kippebouten 8.99 voor 10 kilo

Slachtafval krijg ik van hem gratis want dat gooit hij anders toch weg. (ik koop dan natuurlijk wel wat vlees erbij)
Kip vind ik toch even wat anders als rundvlees. In mijn ogen totaal onvergelijkbaar eigenlijk.

Runderhart bij de dierenwinkel of bij de Albert Heijn of andere supermarkt: kost meer als 4 euro per kilo. Hart beschouw ik overigens niet als slachtafval. En wat ik aan slachtafval krijg: dat zou niemand afval durven noemen. Het hangt dus erg van de kwaliteit af. Meestal zijn snijlingen de stukken vlees die naar de kroketfabriek gaan. Maar de ene snijling is de andere niet. Voor een goede snijling en hart vind ik 3 euro de kilo dus gewoon een normale prijs.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 10 mar 2005, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#278557
Lizzy schreef: Kip vind ik toch even wat anders als rundvlees. In mijn ogen totaal onvergelijkbaar eigenlijk.

Runderhart bij de dierenwinkel of bij de Albert Heijn of andere supermarkt: kost meer als 4 euro per kilo. Hart beschouw ik overigens niet als slachtafval. En wat ik aan slachtafval krijg: dat zou niemand afval durven noemen. Het hangt dus erg van de kwaliteit af. Meestal zijn snijlingen de stukken vlees die naar de kroketfabriek gaan. Maar de ene snijling is de andere niet. Voor een goede snijling en hart vind ik 3 euro de kilo dus gewoon een normale prijs.
Die mevrouw mijmerde wel terwijl ze de bestelling noteerde iets van "mager rundsvlees" toen ik vroeg naar snijlingen...... ??? Dus misschien is het daarom duurder?!
Ik ga nog eens extra navragen of er geen varkensafval tussenzit, ja, want daar heb ik ook wat bang voor!!!!! ::)
Ik zal zien wat de kwaliteit is & ondertussen blijf ik toch nog verder zoeken, maar dan kunnen ze thuis toch eindelijk deftig beginnen barfen ;D
Laatst gewijzigd door Anneke V op do 10 mar 2005, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#278564
Lizzy schreef: Kip vind ik toch even wat anders als rundvlees. In mijn ogen totaal onvergelijkbaar eigenlijk. Hart beschouw ik overigens niet als slachtafval.

Runderhart bij de dierenwinkel of bij de Albert Heijn of andere supermarkt: kost meer als 4 euro per kilo.
Zit ook wat in als om hart gaat, terwijl in de tital slachtafval staat. Hart is dat in ieder geval niet.

Bij dezelfde slager kost rundergehakt overigens 4 euri de kilo.
Lizzy schreef: En wat ik aan slachtafval krijg: dat zou niemand afval durven noemen. Het hangt dus erg van de kwaliteit af. Meestal zijn snijlingen de stukken vlees die naar de kroketfabriek gaan. Maar de ene snijling is de andere niet. Voor een goede snijling en hart vind ik 3 euro de kilo dus gewoon een normale prijs.
Nee, maar toch is het slachtAFVAL en ik vind dat dat heel goedkoop moet zijn. bij de krotkettenfabriek geven ze d'r in ieder geval geen 3 euro de kilo voor.

Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik vind het duur voor slachtafval (niet voor het hart)
Door Lizzy
#278570
Ik vind snijlingen persoonlijk iets anders als slachtafval. En volgens mij heeft de slager het over snijdsels, geen afval. Slachtafval vind ik bijv. runderstrotten. Uier. Milt. Longen. Allemaal dingen die niet gegeten worden door de mens en waar de hond ook niet optimaal wat aan heeft. Maar snijlingen van een goede kwaliteit (spiervlees dus, meestal met wat vet en zenen): die mogen (vind ik) wel 3 euro kosten. Ik denk dus Anneke het beste maar even zelf de kwaliteit kan inschatten...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#278626
Lizzy schreef: Wat, 3 euro de kilo? Ja, voor jouw maatstaven is het misschien duur (omdat jij aan goedkoper vlees kunt komen waar jij woont), maar in mijn omgeving betaal je het wel hoor, 3 euro de kilo. Meestal is de kwaliteit heel goed. Veel vlees, heel weinig vet.
Nou das niet alleen waar ik woon. Anderen kunnen ook aan kopvlees e.d komen voor rond of minder dan 1€ per kilo. bij Makro e.d is het runder/lamshart ook een stuk voordeliger.
Door arnold
#278837
hier betaal ik voor spiervlees 0,50 per kilo hart en lever ligt rond de 2 euro en een hele pens 2,50.
Als ik Anneke was zocht ik even verder.

grt Arnold
Door Lizzy
#278947
Angelique schreef: Nou das niet alleen waar ik woon. Anderen kunnen ook aan kopvlees e.d komen voor rond of minder dan 1€ per kilo. bij Makro e.d is het runder/lamshart ook een stuk voordeliger.
Ik vind kopvlees toch ook weer niet 1 op 1 vergelijkbaar met snijdsels. Ik zal eens foto's maken van mijn snijdsels, dan kun je zien wat ik bedoel. Maar goed, als je kopvlees wilt kopen, dan ben je inderdaad vast goedkoper uit. Maar dan moet je wel vragen om kopvlees, denk ik.

Ik heb geen Makro-pas trouwens ;D (was het maar zo!)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#278950
Lizzy schreef: Ik vind kopvlees toch ook weer niet 1 op 1 vergelijkbaar met snijdsels. Ik zal eens foto's maken van mijn snijdsels, dan kun je zien wat ik bedoel. Maar goed, als je kopvlees wilt kopen, dan ben je inderdaad vast goedkoper uit. Maar dan moet je wel vragen om kopvlees, denk ik.

Ik heb geen Makro-pas trouwens ;D (was het maar zo!)
Oke, jouw snijdsels zullen minder vet zijn en minder taai oid. Maar wat vet is volgens mij wel goed, wat taaier maakt woef niets uit, heeft hij ook nog wat te doen en het prijsverschil is dan natuurlijk schokkend.
Door Lizzy
#278956
Angelique schreef: Oke, jouw snijdsels zullen minder vet zijn en minder taai oid. Maar wat vet is volgens mij wel goed, wat taaier maakt woef niets uit, heeft hij ook nog wat te doen en het prijsverschil is dan natuurlijk schokkend.
Wat vet is wel goed. Maar ik heb wel snijlingen/afval gezien dat louter bestond uit vet. Dat zou ik zelf dus niet aan mijn honden geven.

Met de prijs die ik betaal moet je overigens niet vergelijken hoor. Deze snijdsels zijn namelijk afkomstig van biologisch dynamische gehouden koeien en die mogen eigenlijk geen snijdsels heten.

De vergelijking is dus met die 3 euro van Anneke waarbij ze dus snijlingen en hart koopt. En nogmaals, als ze kopvlees zou willen hebben, moet ze (denk ik) daar om vragen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door