Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#277822
Hai,

Omdat ik naast KVV toch een paar dagen wil gaan samenstellen, zou ik 1 dag in de week kip willen geven met groentemix.
Kan ik dan het beste 1 kilo kippenpoten geven of gewoon een hele kip van ongeveer 1 kilo nemen, heeft onze hond daar meer aan ??? ???

Groetjes,
Bep
Door 202spots
#277847
Wanneer ik 'n hele kip neemt,dan kan ik 'm voor 6 maaltijden in stukken knippen. (5 voor de honden en 1 voor ons zelf)
1)de vleugels en nek.
2+3)de poten (heup met onderpoot).
dan de filet van de buik voor ons zelf eraf halen
4 + 5) de rest van de rug en karkas in helfknippen voor de honden.
Door Elizaw
#278037
Ik wil de kip eigenlijk gewoon in tweeen geven, mits dit een kip is van zo rond de 1000 gram. Ik zie hier overigens nooit een nek aan de kip zitten ???misschien als ik het bij de slachter ga halen wel ::)
Maar is een hele kip beter dan bv kippenpoten? Of maakt dat niet uit? kippenpoten zijn nl per kilo een stuk voordeliger dan hele kippen.

Doeggg,
Bep
Gebruikersavatar
Door Pauline
#278041
Ik weet niet of er bij jullie een Aldi in de buurt is? Maar daar kost een hele kip van plm. 1200 gram volgens mij 1,99!
Door 202spots
#278091
RuBep schreef: Ik wil de kip eigenlijk gewoon in tweeen geven, mits dit een kip is van zo rond de 1000 gram. Ik zie hier overigens nooit een nek aan de kip zitten ???misschien als ik het bij de slachter ga halen wel ::)
Maar is een hele kip beter dan bv kippenpoten? Of maakt dat niet uit? kippenpoten zijn nl per kilo een stuk voordeliger dan hele kippen.
Ik vergeet dat bij jullie de nek,lever,hartje en maag niet in 'n zakje in de buikholte van de kip word gedaan.
Maar als je 'n gehalveerde kip wil geven kan dat ook hoor,je honden zijn groot toch?
Ik zou evengoed wel de filet van de buik afhalen,(voor jezelf) anders krijg je aardig veel vlees in verhouding met de botten.
Als je de hele poot/ bout? wil geven dan kan dat ook.
Wanneer je 't samen met groentemix wil geven,knip dan eerst 'n paar stukken vlees van de bot af om door de groente te doen,en geef de rest van de kip wanneer ze de groente op hebben.
Door Elizaw
#278528
Laundry schreef: Je kunt de kip ook vullen met kippenpoten, andersom gaat namelijk heel moeilijk. ;D :-*
en waarom zou ik iets vullen, het is geen Kerst ;) ;D
Nee hij krijgt het gewoon zo...

Doegggg,
Bep
Door Elizaw
#278531
202spots schreef: Ik vergeet dat bij jullie de nek,lever,hartje en maag niet in 'n zakje in de buikholte van de kip word gedaan.
Maar als je 'n gehalveerde kip wil geven kan dat ook hoor,je honden zijn groot toch?
Ik zou evengoed wel de filet van de buik afhalen,(voor jezelf) anders krijg je aardig veel vlees in verhouding met de botten.
Als je de hele poot/ bout? wil geven dan kan dat ook.
Wanneer je 't samen met groentemix wil geven,knip dan eerst 'n paar stukken vlees van de bot af om door de groente te doen,en geef de rest van de kip wanneer ze de groente op hebben.
Ja das jammer he dat ze er hier alles uit halen, ga zaterdag wel naar een kippenslachterij, misschien kan ik eens vragen om een kip met alles er nog op en IN ;D ;D
Maar de kippenpoten zijn daar 10 kilo voor 10 euro..das niet duur hè?
Misschien kan ik er anders zelf wat extra hartjes/maagjes aan toe voegen of door de GM, ik ga wel eens kijken wat ze daar hebben.

Bedankt voor je tips :D

Groetjes,
Bep
Laatst gewijzigd door Elizaw op do 10 mar 2005, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door