Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fester
#277980
Vandaag heb ik voor mijn honden lamsschenkel gekocht. Althans ik noem het zo. Want het ziet er zo uit.
Ik heb het gekocht bij de islamiet hij wist het ned word niet. Is dit goed ???
Door 202spots
#278099
fester schreef: Vandaag heb ik voor mijn honden lamsschenkel gekocht. Althans ik noem het zo. Want het ziet er zo uit.
Ik heb het gekocht bij de islamiet hij wist het ned word niet. Is dit goed ???
Is 't 'n platte plak vlees met ronde stuk bot (mergpijp) in de midden?
Dan is 't schenkel. ;)
Ik hou niet zo van mergpijp,en als ik de schenkel geef dan scheuren ze 't vlees er in 1 stuk van de botje af,en slikken de lap vlees in 1 slok naar binnen..
Ik laat ze dan wel de merg uit de bot likken maar dan haal ik de bot weg omdat ik 't TE hard vind om op te kluiven.
Door fester
#278110
202spots schreef: Is 't 'n platte plak vlees met ronde stuk bot (mergpijp) in de midden?
Dan is 't schenkel. ;)
Ik hou niet zo van mergpijp,en als ik de schenkel geef dan scheuren ze 't vlees er in 1 stuk van de botje af,en slikken de lap vlees in 1 slok naar binnen..
Ik laat ze dan wel de merg uit de bot likken maar dan haal ik de bot weg omdat ik 't TE hard vind om op te kluiven.
Ja zo ziet het eruit. Is het bot ook te hard ook al is het lam ???
Door 202spots
#278353
fester schreef: Ja zo ziet het eruit. Is het bot ook te hard ook al is het lam ???
De schenkel is 'n plak van de bovenpoot,dus de bot in de middel is van 'n poot.
Mergpijp is altijd 'n stuk van 'n poot en lamspoot vind ik zelf ook te hard om te kluiven.
Wanneer ze het vlees eraf hebben gehaald,dan kan je wel de merg er uit laten likken,maar dan zou ik 't weg halen,niet alleen omdat de bot erg hard is,maar ik hou er ook niet van dat het 'n plat rond ding is wat om hun kaak heen kan gaan zitten/klemmen wanneer ze erop kluiven...dus weg halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door