Eens! Dons is niet hetzelfde als vacht! Maar het is inderdaad ook niet heel veel op die koppen, plus er wordt wordt nog ander vleesbot en spier- en orgaanvlees doorgemalen. Ik denk dat ik voorlopig Ruis niks van dit menu geef (ik maal voor hem sowieso apart) of misschien 2x per week een beetje door zijn eigen prak.
Ik ben al in botpercentage omlaag gegaan bij Ruis -- nu ongeveer 12-14% (kaalbot). Hij heeft in de loop der tijd ook al van alles erdoor gehad

-- nog meer spiervlees, vezels, olie, beetje groenten. Maar dat haalt allemaal niks uit. De ontlasting wordt hard (en uitgedroogd) omdat het te lang in de darm blijft zitten. Trouwens, onderzoeken bij de dierenarts hebben ook niks opgeleverd.
Ik maal voor hem apart, en 1x per week krijgt hij kip/zalm mix. Hij lust alles, maar omdat hij alleen nog maar zijn hoektanden heeft moet het gemalen zijn.
Ondanks de hoeveel (150 gram, 15jr rustige kater) die hij eet vermagerde hij toch wat, zijn vacht werd hier-en-daar dunner en hij werd wat stiller. Allemaal een beetje vage dingen, maar hij zat niet lekker in z'n vel. En eens in de zoveel dagen bijna niet kunnen poepen met overgeven maakte het niet beter.
Tot nu! Omdat de DA niets kon vinden ben ik zelf iets anders gaan proberen: sinds 4 dagen krijgt hij dagelijks ongeveer 50 gram carnibest pancreas (kon ik het gemakkelijkste hier in de buurt halen) door het eigen prakkie. Ik wil niet te vroeg juichen, maar het lijkt of ik nu al een andere kat heb!
Is het mogelijk? Moet misschien een apart onderwerp in een andere groep worden, maar kan het zijn dat honden en katten sowieso wat verse pancreas nodig hebben? Als je hele prooidieren voert zit het erin, maar niet bij zelf samengesteld met losse onderdelen...