Joepie!!! De katten zijn sinds gister officieel over op kvv!
Ik heb een dag geprobeerd de katten gescheiden te voeren, maar ze wilden niet eten (op de jongste na). Joris vond het maar niks dat hij zijn eten apart van de dames kreeg.
Nu krijgen ze dus allemaal alleen maar kvv. En ze vinden dat best!
Ik had niet verwacht dat het zo snel kon. Ik had gelezen dat het best lang kon duren en dat katten lastig op rauw vlees te zetten zijn. Maar eerlijk gezegd vind ik drie weken heel erg snel! Drie weken geleden kregen ze hier de eerste rauwe hap vlees. En nu? Net nu ik een dure zak vreten heb gekocht, zijn ze om. Nu zit ik dus met een nieuwe zak brokken van €47,- in mijn maag (figuurlijk gelukkig).
Nou ja, de egels lusten het wel. De katten krijgen het niet meer. En ze willen ook niet meer. Er staat nog brok op het aanrecht, maar daar komen ze niet meer aan. Ze ruiken wel, maar meer is het niet.
Joris heeft me gister een kikker gebracht. Lief hè? Dat vond ik ook. Vooral omdat hij de kikker niet beschadigd heeft. Dus de lieve kikker heb ik maar weer in mijn vijver gezet.
De laatste keer dat Joris mij prooi bracht, was 3 jaar geleden. Tot mijn grote schrik liet meneer even een spitsmuis los in de kamer. Die schreeuw van die muis was zo hard en fel, dat ik echt een hartverzakking kreeg van schrik! Uit pure schrik heb ik Joris uitgefoeterd en hem gelijk achter een deur gezet.
De spitsmuis is toen gevangen en weer naar buiten gezet. Ook deze was volledig onbeschadigd.
Gek hè, dat katten zo kunnen jagen dat ze hun prooi niet beschadigen.
Maar goed, het brengen van prooi zie ik als een positieve verandering in Joris. Hij voelt zich duidelijk erg goed. En zijn vacht ... Het is gewoon een wonder! Die kat heeft weer haar! En hij is zacht en niet vet meer!
Komende woensdag moet Joris weer voor zijn prik Dexamethason. Ik wil vragen of het deze keer een spetter minder mag zijn. Ik wil graag voorzichtig beginnen met afbouwen. En we zien wel waar het schip gaat stranden.
Dat was even een update van een hele blije en trotse eigenaar!