Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#275849
zoals jullie misschien nog weten is Scarlett mijn whippet overleden op 4-jarige leeftijd aan die auto-immuun ziekte.. vorig jaar 17 juli.. :'(

nu komt er een nieuwe whippetpup en tegelijkertijd dringt zich ineens bij mij de vraag op oh ja!! Inentingen!! o mijn god! wat nu? Ik heb mijn andere 3 honden niet meer laten inenten, en zij zijn gezond maar hoe is dat nu t.o.v de nieuwe pup? moet ik haar wel weer laten enten... stom dat ik daar niet meer bij heb stil gestaan dat deze ellende zich weer zou aandienen... en nu ineens slaat me de schrik om het hart :(... kan iemand van jullie me helpen?

Thesi
#275864
Moeilijk... Een hele lastige beslissing. Vooral ook omdat niet enten natuurlijk ook zekere risico's met zich mee brengt. Ik zou je er niet in durven adviseren eerlijk gezegd. Helemaal niet enten durf ik zelf niet. Ik laat mijn pup dus wel (beperkt) vaccineren.
#275865
Is er te praten met de fokker over het uitstellen van inentingen? Ik zou voor elke enting die je laat zetten de titers laten bepalen voor parvo en hondenziekte.
Als er over uitstel van de entingen te praten valt, zou ik de eerste enting niet eerder dan 10 weken laten zetten. Als de fokker toch perse de eerste upenting wil laten zetten, zou ik dus met een week of 12 de titers laten bepalen om te kijken of enten nodig is.
Flea, onze pup van nu bijna 16 weken heeft alleen zijn entingen op 6 weken gehad en had op 12 weken fantastische titers voor parvo en hondenziekte, is dus ook niet geent daartegen toen. Ik kijk met een half jaar misschien nog een keer en anders op een jaar hoe zijn titers dan zijn.
#275888
Dank je wel, Sylvia Choocky en ook voor het verplaatsen Lizzy, ik moet het nog een beetje leren waar het gezet moet worden..

ik heb de fokster al een mail gestuurd met mijn vraag erover en ik ben benieuwd wat zij zegt erover, zij werkt samen met een dierenarts dus ik denk dat de entingen al wel gezet zijn tegen dat wij haar gaan halen.

Het is in de buurt van Berlijn dat wij haar gaan halen eind van deze maand.
Gelukkig heb ik nu een dierenartspraktijk gevonden waar ze met je mee denken en mijn verhaal over Scarlett ook duidelijk mee hebben genomen in mijn niet meer willen enten, en zij vonden het ook niet nodig om het zo vaak te doen.. en gaan ook akkoord met de titerbepalingen. Ik zal ze iig morgen ochtend bellen met deze vraag ook gelijk en hen ook vragen wat te doen.

Bedankt alweer meiden! Fijn hoor! Ik voel me gelijk een stuk geruster! Ook ga ik met de dieren over naar Energique voer wat gelukkig ook in Belgie te krijgen is.

Groeten,
Thesi
#276111
Salty schreef: Hoi ik lees nu dit topic over wel of niet inenten.Ik heb mijn honden altijd laten inenten ook de jaarlijkse enting,maar begrijp ik nu goed dat laten inenten ook risico's met zich mee kan brengen?
Ja enten kan heel veel risico's met zich meebrengen.
Ik ben zelf voor vacineren maar tegen over vacinatie, ik vind ieder jaar vacineren dus overvacineren. Als ik mijn kinderen jaarlijks zou moeten laten herenten deed ik dat dus ook niet.
#280856
Mijn jongste van net een jaar is helemaal niet gevaccineerd. Een andere pupkoper en ik (we voeren allebei vers) wilden een niet gevaccineerde pup. Voor mij speelde ook mee dat de teef al op kvv stond. Ze heeft gewacht tot 7 weken en de dag dat de pups getest werden, hebben wij onze pup meegenomen. Ik heb nog nooit een pup gehad, die het eerste jaar zo gezond geweest is. Maar ik woon buitenaf en ofschoon ik haar nooit heb weggehouden van andere honden is de besmettingsdruk natuurlijk minder groot, dan dat je in een stad woont.
Een bekende van mij woont in een wijk, waar volgens mij veel niet gevaccineerde honden wonen. Als ik daar gewoond had, had ik geent voor parvo en hondenziekte. Het liefst apart.Maar dat kan niet. Parvo kan wel apart maar hondenziekte niet. En ik zou geen cocktail laten geven. Maar dat is mijn mening.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door